EDIT : Nogen af mine spørgsmål har jeg selv fået besvaret- vær venlig at læse hele tråden inden du skriver.
( OPS ! )
Er udemærket klar over at denne plante skal håndteres / indtages ved ÜBER forsigtighed

Da den kan ende med at tage ens liv, det skal dog lige nævnes at jeg IKKE har tænkt mig at indtage nogle af liljens plantedelene oralt, ej heller drikke afkog eller det der ligner.
Det her er udelukkene spørgsmål til rygningen af denne plante og hvordan man kan få virkning ud af den på denne måde.
Og om hvilke indholdstoffer den skulle indeholde som skulle give virkning.. på den ene eller anden måde.
Hej psy.
Har før været herinde .. omrking et år eller to siden..
Men kan ikke huske min mail eller brugernavn...såååeh... nu er jeg her igen : )
Lige siden jeg var 15 år, har jeg hørt om " ryning af påskeliljer " og har tænkt ( baaaah ! sådan noget pis ) vær gang.
Nu er jeg 21, og tanken er faktisk begyndt at blive interressant... fordi .. hey ? det er jo overalt ligenu : )
Det skal prøves.. og nu er det prøvet : ) og med skuffene resultat...
Jeg gjorde som en bruger herinde sagde ( tror det var flimmer ) og røg noget af sløret fra planten... eller..noget ?
Behøvede ihvertfald ikke at riste det ? da det brændte glimrene.. næsten alt for godt faktisk.
Jeg røg minimum slør fra 5 planter - der var revet godt i stykker og mast ned i et bonghoved..
Så røg jeg det hele på bong, holdte det nede så lang tid jeg kunne og pustede ud.. og tænkte
( baaaaah ! folk der siger røgen er harsk er nogen svagepissere

) hehe... den er udemærket.. smagen er bare sær.. men sagtens til at holde ud, uden problemer.
Jeg mærkede lidt.. meget lidt.. og blev så meget i tvivl ... havde lige spist 20 mg valium og da jeg ikke ligefrem er ret vandt til dette stof ( er prøvet 5 gange over lange melleumrum ) blev jeg i tvivl om det var det jeg mærkede - eller liljerne..
Plus jeg havde røget ret meget bønne inden.. men den er jeg jo så vandt til...
Min ven der havde taget amfetamin, valium, og røget god bønne også ( plus liljerne ) syndes også han fik en sådan... lille sjovt opløft og svimmelhed.. og lidt døsighed.. som ligesågodt kunne være en mildere " røgforgiftning " hvis i spørg mig

Så nu vil jeg jo selvføgelig ( for psy's skyld og videskabens naturligvis

) ryge nogle andre dele af planten - evt mere slør.
Når vi taler slør ? så går jeg stærkt ud fra vi taler om det brune/halvisne blad der sidder rundt om blomst og stilk nå den er blomstret ikke ? og som er lige til at pille af lige inden blomsteringen ? hvor det stadig er små fugtigt....
Prøvede nemlig også nogle små fugtige blade/ slør der ikke var tørt , der ku brænde nemt, men som havde lidt saft i sig hvis man klemte på dem eller nullerede det imellem sine fingre.. tænkte der evt kunne være flere alkaloider i det fugtige som eller forsvandt under tørring ?
NU HAR JEG FÅET NOK !
Denne myte skal aflares en gang for alle.
Her er planen.. og advar mig gerne hvis det lyder helt hen i vejret.
1.
At indsamle slør fra ca 50 - 70 planter... pulverisere hele shittet... helt til fint pulver..
Stoppe et bonghoved, og ryge det som en gang salvia... og holde røgen nede så lang tid som muligt...
Hvis det ikke virker ? ja så er den myte vel med " at ryge slør fra liljer gør dig mindfucked " right ?
2.
Ellers kunne man jo !
Indsamle plantesaft fra .. tja ? 3 - 5 planter ? indtøre det på et spejl.. håbe på det bliver til en tørret substands man kan skrabe sammen, og måske pulverisere, og så ryge det .... lyder det helt blæst ?
3.
At river strimler af plantekødet - lade det tøre over en radiator og ryge det.
4. at tørre løget fuldkommen, evt skære det i skiver inden, og så ryge stykker fra det ?
ellers har et løg vel også et slags... slør ? lissom normale løg.. det der brune noget...
Det kunne man også prøve at ryge.. noget siger mig dog bare det er ret dødt....
hvad siger i psy ?
Jeg kunne også godt tænke mig at vide lidt om hvad der præcis var i planten der skulle gøre dig ... fuckt ?
Og hvad der ellers er i planten der ikke gør dig fuckt ? men dårlig..
Og fek.s om det måske skulle ryges som salvia med høj flamme / høje temperature... ?
Jeg skal nok undersøge lidt selv selvføgelig, men det er meget nemmere at gøre det sammen

i ved nok...
Håber i kan hjælpe

EDIT :
fandt btw den her tråd
http://74.125.77.132/search?q=cache:uJ2 ... =firefox-aIkke lige fordi den giver ret meget hjælp men det lader til at være nogenlunde samme spørgsmål..
Mit spørgsmål her går nok mere ud på om hvor hvidt i syndes mit " eksperiment " ville være en god ide.
Og så fik jeg da svaret på hvad " slørret " er sådan nogenlunde...
Men der blev skrevet :
Puny_pete skrev:
Jeg får prøvet det imorgen og se hvordan det er, jeg har plukket sløret fra 25-30stk. Og laver så 2-3 joints ud af det. Og så udenset hvor hæsligt det smager så må jeg lige se om det kan give et effekt.
Jeg laver lige en edit når jeg har prøvet det.
EDIT: Jeg har røget alt det slør jeg har fået samlet og det var nok til 4 joints, jeg synes slet ikke smagen var så hæslig overhovedet synes bare det smagte af røg. Men jeg kan mærke en meget opkvikkende fornemmelse i hovedet som om jeg har drukket 4-5kopper kaffe lynhurtigt. Jeg forstår også godt hvad folk mener med klarsyn nu.

En lille smule kvalme nærmer sig lidt, men det er ikke noget specielt stort. Men udover klarsynet og den opkvikkende virkningen er der ikke meget andet at mærke.
Konklusion: Jeg synes det er udemærket, det er nok noget jeg vil prøve igen hvis jeg tager mig sammen til at plukke flere påskeliljer. Da jeg synes den opkvikkende fornemmelse er ret dejlig. Om jeg vil anbefale andre at prøve det? Det er jeres eget kald. Men forvent ikke det helt store og 4 joints er et helved at krølle sammen med det stads synes jeg, udover det fik jeg hostet en del under jointsne da de brander meget let og så får man pludselig for meget røg i lungerne og så hoster man det hele op igen som en stor røg tåge.
EDIT 2: Jeg ville også mene jeg har en smule svækket balance evne, jeg var f.eks meget tæt på at falde ned af trappen før. Om det er placebo ved jeg ikke, men jeg har også røget temmelig meget af det.
EDIT 3: +½time den opkvikkende virkning er blevet langt stærkere.
EDIT 4: Efter 2½ time føler jeg mig lidt træt og den næste halve time forsvandt rusen.
hm.... skal det så bare ikke... koncenteres lidt mere ??
Fek.s..... som nævnt tidligere pulveriseret ... ?
eller noget tørret plantesaft ?
EDIT
Det er faktisk sjovt... efter at ha ædt valium blev jeg træt... selvføgelig ...
Så røg jeg lidt lilje og sløvheden fra valiumen er der stadig ( altså tågeren ) men trætheden er væk.
Fuldkommen væk...
Et til interressant spørgsmål.. er der forskæld på de hvide og gule liljer ?
Det syndes jeg ikke der er hørt noget om...
http://da.wikipedia.org/wiki/Narcissus_pseudonarcissusHer står der nogle ret interessante ting... fek.s at
wikipedia skrev:
Løget indeholder skarpe krystaller af oxalsyresalte, som fremkalder smertefulde sår.
Og videre under oxalsyre står der :
H2C2O4 / Oxalsyre findes naturligt i en række planter, bl.a i te og rabarber.
Andre navne: Ethandisyre. (Eng.: Oxalic acid, ethanedioic acid). Saltene af oxalsyre benævnes oxalater eller ethandioater.
Har nu også fundet ud af at de giftige indholdstoffer i planten er narcitine og narcicysteine
Der er skrevet en lille sjov græsk historie om blomsten på denne side - hvor dette også står:
http://www.btinternet.com/~micka.wffps/poisonous.htmlBlomsten bliver foresten kaldt daffoldi / wild daffoldi og Lent lily - latinsk - Narcissus pseudonarcissus
Wikipedia skrev også skrev:
Oxalsyre er en dicarboxylsyre der forekommer i mange planter. Calcium danner det tungt opløselige salt, calciumoxalat, med oxalsyre. Fødevarer der indeholder store mængder oxalsyre kan hæmme absorptionen af calcium fra tarmkanalen. Da calcium er nødvendig for knogleopbygningen og for en lang række andre fysiologiske funktioner bl.a. normal muskelfunktion kan en lav calciumoptagelse være problematisk. Planter med højt oxalsyreindhold fx rabarber og spinat tilsættes ofte en calciumchloridopløsning for at fælde oxalsyren som calciumoxalat, derved sikres calciumoptagelsen fra tarmkanalen.
hmmm... jeg har gået og spist skovsyre direkte fra skovbunden... og det har også ret meget oxalsyre i sig

Men smager dejligt...