Hej allesammen.
Jeg vil gerne vise jer mit efterårs/vintergrow fra sidste år.
Jeg vil også gerne vise mit simple setup, som det fungerede omkring nytår.
SetUp:En gammel rumdeler jeg fandt på gaden og nogle vinkelbeslag
Pandaplast
Noget snor
Et "mørklægningsgardin" til bloom.
Lys:200w CFL 6400k til vegge
200w CFL 2700k til bloom
Reflektor
2x 20w 2700k til bloom, mest for sjov
Jord/Gødning/Div.:Hjemmeblandet jord af pottemuld, sand, grene og lecasten
Spagnumpotter
10l. spand.
Susbtral Drivhusgødning til vegge
BioBizz Grow, Bloom og TopMax til bloom
Strain:Pure Power Plant, feminized, købt fra Holland.
Generne har vist sig at være ganske fremragende, og det ene frø jeg plantede er nu talløse modstandsdygtige planter, spredt for vinden.
Lad os komme igang med det sjove!
Her ser vi den lille fine plante. Den er omkring 14 dage gammel fra frø. Så snart jeg ser rødder titte ud gennem spagnumpotten, planter jeg den om i min 10l. spand, og sætter den under 200w 6400k.
Det ser sådan ud:

Det er også på dette tidspunkt jeg begynder at gøde min plante lidt med Substral.
Det kan den god lide, og begynder straks at skyde som en gal.

Jeg beslutter mig nu for, at jeg gerne vil have to topskud på min plante, og klipper derfor det øverste skud af.
Før:

Efter:

De efterfølgende dage er altid lidt spændende, men som vi kan se går alting som det skal:

Her er vi en lille måned senere og planten trives fint, på trods af at jeg har forsømt den. Jeg har ikke nået at flytte lampen i tide.

Den slags giver lidt varmestress i toppen, men den klarer vi fint.

Det ses på dette billede, hvor planten er lidt ældre.

Fast forward!
Jeg har nu haft planten i blomst i nogle dage, og den får nu fuld dosis BioBizz-gødning.
De første små schnurrbarts begynder at vise sig, og jeg er mere sikker end nogensinde på, at min plante er en hun!

Nu går det hurtigt, og ikke længe efter ser hun sådan her ud:

Kort tid efter beslutter jeg at jeg vil give hende al det lys jeg har til rådighed, og laver en skralde-løsning, som efterhånden er blevet et kendetegn for min måde at dyrke på

Nu bliver det svært at skelne ugerne fra hinanden, rent visuelt.
Her er der derfor en masse bud-shots, nogenlunde kronologisk arrangerede dog

(Læg mærke til, hvordan grenene må bukke under for vægten af blomsterne

)
Jeg kan godt lide min skunk meget kraftigt lugtende og også gerne meget aflappende, og selvom det er en sativa-strain jeg her dyrker, beslutter jeg mig for at give den så længe i blomst, som jeg mente den kunne holde til.
Jeg tjekker mine trichs, og ser at de ser sådan ud:

Efterhånden godt hvide, men ikke rød/brune endnu.
På dette tidpunkt har planten stået i blomst i næsten 10 uger, og jeg bestemmer, at jeg høster en uge efter billedet ovenfor er taget.
Nu er det blevet høsttid!Det siger sig selv, og her ser I hvordan det går for sig:
Der klippes

Der beundres

Der trimmes

Og VUPTI! - en fuldendt høst!

Jeg fik næsten 50 gram tørret, og det er jeg ganske godt tilfreds med
/ - Dagny