Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 10:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hjælp - Tak!
Junior medlem

Hej, nu er det tre dage siden jeg har plantet mit frø, det har haft massere af sol og vand og lidt gøddning (p.s den har stået ude), men den har endu ikke stukket hovdet over jorden, da det er min første gang jeg planter er jeg blevet lidt nervøs for om der overhovdet kommer til at ske noget? :cry:

Nogen der ved hvad jeg eventuelt har gjordt forkert? Eller er det normalt den ikke er kommet op endu efter tre dage?

P.F.T!!! :D :joint:

Medlem

Geografisk sted: JyllAnd
PuffEnPind! skrev:
Hej, nu er det tre dage siden jeg har plantet mit frø, det har haft massere af sol og vand og lidt gøddning (p.s den har stået ude), men den har endu ikke stukket hovdet over jorden, da det er min første gang jeg planter er jeg blevet lidt nervøs for om der overhovdet kommer til at ske noget? :cry:

Nogen der ved hvad jeg eventuelt har gjordt forkert? Eller er det normalt den ikke er kommet op endu efter tre dage?

P.F.T!!! :D :joint:

Altså..... Der er jo masser af glimrende guides herinde.

Men 3 dage er ikke lang tid. Har du forspiret? Altså indtil du kunne se en lille spire komme ud af frøet? Hvis ikke, kan du godt regne med, at det tager mindst en uge (måske længere tid), før du kan se noget. Frøet har heller ikke brug for sol, før det kommer op af jorden. Solen er (udover vame) til fotosyntesen, og der skal altså nogle grønkorn til (dvs. blade), før den går igang. Indtil dit frø er spiret, har det mere brug for varme og absolut ikke gødning. Det har sin egen lille madpakke fra naturens hånd.

Husk det ikke er alle frø der er istand til at spire, så også her er forspiring en god ting, da du på denne måde kan se om der er liv i frøet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
For det første, hvis du skal poste herinde skal du lære at lave en ordentlig overskrift. Og for det andet kan du ikke bare smide et frø i jorden og gå ud fra det hele kører, for det tredje, en plante skal ikke have vand hverdag, jorden skal helst tørre ud i mellem vandingerne. Frøet skal spires, og du vil heller ikke kunne plante ud på det her tidspunkt. Jorden skal have neutral ph værdi. Jorden må ikke være leeret, og have masser af nitrat i starten af grow,

Junior medlem

Mange tak for svarene så prøver jeg at smidde et frø i noget bedre jord og holder den inde til den er kommet op. :D

Junior medlem

Og hvad er foresten nitrat? :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

PuffEnPind! skrev:
Og hvad er foresten nitrat? :D

http://dcfonline.dk/cf/AZgrow.htm

Læs og lær.
Det er intet spørgsmål du har der ikke er besværet deri!
Så LÆS den, ikke skim den, LÆS hele lortet!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Manze skrev:
Frøet skal spires, og du vil heller ikke kunne plante ud på det her tidspunkt.

Det kan du sku godt. Landmændene er ihvertfald begyndt og de har rimelig godt styr på det som der også påpeges i DCF guiden. Jeg smed personligt mine frø i jorden i forgårs, samme aften som landmanden med en mark lige ved siden af.

Junior medlem

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man forspirre? :D Tak.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja det er der:

http://dcfonline.dk/cf/AZgrow.htm

Guiden du lige har fået et link til skriver det som noget af det første. At du ikke engang har set det som er det første i guiden giver mig et klart indtryk af at du ikke har læst det, hvis du vil gro cannabis vil den guide der hjælpe dig med de allerfleste problemer, nogle få er ikke beskrevet og der kan du spørge os eller hvis du virkelig ikke forstår hvad der står.

Site Webmaster
Brugeravatar

LÆS NU DEN GUIDE FOR HELVEDE!

Næsten alle dine spørgsmål er besvaret der.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Junior medlem

Mange tak for hjemmesiden og svarene.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Helt utroligt du ikke bare læser den.

Medlem

Jack von Hashluder skrev:
Manze skrev:
Frøet skal spires, og du vil heller ikke kunne plante ud på det her tidspunkt.

Det kan du sku godt. Landmændene er ihvertfald begyndt og de har rimelig godt styr på det som der også påpeges i DCF guiden. Jeg smed personligt mine frø i jorden i forgårs, samme aften som landmanden med en mark lige ved siden af.

Det nemerlig rigtigt min ven. Thumbs up -credit given - Karma upgoing.. Godt set og godt tænkt.
Ved du lige hvad den pågældende mark skal have stående?

Vi har meget forskeligt i jorden allerede nu, men det er someregel planter og afgrøder der kan tåle en god omgang nattefrost.
Godt nok har foråret haft travlt, men viteren var tung og slipper ikke lige bygninger og skyggedale så let.
På farmersitet har folk heller ikke rigtig villet risikere noget pga vinteren, og det har gjort halvmange sure idet de ikke får det samme store udbytte som "man plejer"...

EDIT:Hov glemte min ven herunder
:joint:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er ikke sikker på hvad han dyrker, han plejer at dyrke enten rasp, hvede eller byg. Desuden mente min mor og far som har dyrket en del pot da de var yngre + en masse have arbejde i deres ældre alder at man sagtens kunne så nu. Men det kan da godt være det er bedre at vente et par dage.

Jorden der hvor jeg har sået føles heller ikke frossen.

Medlem

Geografisk sted: JyllAnd
Jack von Hashluder skrev:
Jeg er ikke sikker på hvad han dyrker, han plejer at dyrke enten rasp, hvede eller byg.

He he, og jeg der i min naivitet troede rasp var noget man brugte til fisk og andet der trængte til panering. Tænk at man kan dyrke den slags.

Kan dog også være en grovfil, men er ret sikker på at de ikke kan dyrkes.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg mente raps :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]