Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 13:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

heey psy..

har sat og lavet lidt reseach på google men har ikk kunnet finde noget,,

er der nogen her inde der har nogen erfaringer med nordsjællandsk sativa pot. altså hvor meget de giver og hvor god en opløfning de giver,, ;)

go ryger :joint:

wushu

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Du vil helt sikkert få et svar der ligner det her så jeg kan ligeså godt give dig det:

De giver ikke et bestemt antal gram per plante, det hele kommer an på hvor god du er til at dyrke dem, måske kan en god sort give et større udbytte men hvis du ikke dyrker dem godt kan en billig sort være ligeså god. Da sorten du nævner er sativa domineret får du en høj rus, som ofte er griner osv. (nogle påstår det grænser sig til det psykedeliske ved rene sativa sorter, hvilket din ikke er da den så ikke ville kunne nå at blomstre færdig i det danske udendørs klima.) Rusen afhænger dog også af hvornår du høster planten og hvordan du efterbehandler den. Efterbehandling kan gøre rusen dårligere hvis du tørre i lys og varme, da begge dele nedbryder THC. Jo længere du venter med at høste jo tungere bliver rusen, men hvis du gør for tidligt er potten ikke moden.

Om Nordsjællandsk pot er godt ved jeg ikke men den er sikkert god at dyrke udendørs i DK da den er blevet tilpasset det danske klima. Personligt har jeg lige været ude og plante mit års grow (Thyphoon, White Russian og Thy pot mix). Disse sorter valgte jeg da jeg ved der bliver dyrket meget pot i Thy hvor Thyphoon og mixet er fra, thyphoon skulle være en af de bedste sativadominerede sorter deroppe fra, mixet fik jeg gratis. WR valgte jeg da jeg bedst kan lide sativa men også godt vil have lidt der nærmer sig indica og den er 50/50, desuden fik jeg anbefalet sorter F-Farmer har udviklet og det er ham der igennem 6 år har tilpasset sorten dansk klima.

Held og lykke med dit grow herfra.

Medlem
Brugeravatar

ja ved godt at det er meget forskelligt.. men det jeg mente var at en lowryder giver jo mellem 50-140 g (mener jeg at have læst) og så er der nogen plante som jo så kan give en mere, så det var lidt det jeg søgte efter hvor min plante ca lagde ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det er der ingen der kan fortælle dig.
Gro den, og skriv svaret her når det bliver sensommer!
Det kommer helt an på hvor godt du passer på den, om du har gødet og alle de andre gængse forhold!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]