Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 05:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg tror DoktorK er William Sebastian Lomholt :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

noname skrev:
Jeg tror DoktorK er William Sebastian Lomholt :P

Det er vel en ret unødvendig kommentar og i øvrigt en helt forkert antagelse. Jeg hjælper blot en ven. Det ville nu være ret idiotisk af mig at publicere mit navn herpå?

:hm:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Det kunstneriske udtryk er i absolut laveste klasse - det er jo intet andet end en almindelig skriftfont, samt et foto jeg ikke går udfra at "kunstneren" hverken selv har tegnet, taget eller for den sags skyld har rettighederne til at bruge - det virker som om at arbejdsindsatsen har været helt i bund..
Desuden hvis man endelig ville have en t-shirt som disse, kan man gå ind i ethvert trykkeri og få det samme til den halve pris...

Dette er ikke en sviner - bare en observation og jeg tvivler på at i får solgt særlig mange....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
Det kunstneriske udtryk er i absolut laveste klasse - det er jo intet andet end en almindelig skriftfont, samt et foto jeg ikke går udfra at "kunstneren" hverken selv har tegnet, taget eller for den sags skyld har rettighederne til at bruge - det virker som om at arbejdsindsatsen har været helt i bund..

Hvorvidt det kunstneriske udtryk er i absolut laveste klasse eller ej er vel op til den enkelte at vurdere. Det er ikke et faktum. Nej, det er intet andet end almindelig skriftfront og fotos, der præger t-shirten. Men det er da også en form for udtryk? Kan man ikke lave kunst med tekst og fotos? Selvom nogle af disse fotos er hentet fra nettet og kunstneren allerede har hørt for det, og dermed er blevet nødsaget til at lade flere t-shirts slette. Der er ikke lagt det helt store arbejde i, da det er spontane idéer til et koncept, kunstneren selv har leget med. Behøver kunst være noget, man har lagt meget arbejde i? Men igen havner vi i denne debat om, hvad kunst er...?

HopIFjordeN skrev:
Desuden hvis man endelig ville have en t-shirt som disse, kan man gå ind i ethvert trykkeri og få det samme til den halve pris...

Det kan man da ikke, hvis man ikke selv har fået idéen til netop den t-shirt, man falder for? Eller jeg ved ikke lige helt, hvor du vil hen med den kommentar i trådens sammenhæng.

HopIFjordeN skrev:
Dette er ikke en sviner - bare en observation og jeg tvivler på at i får solgt særlig mange....

Ja tak! Så bliver jeg pludselig involveret i projektet igen, selvom jeg har pointeret, jeg ikke er kunstneren! Jeg har blot har linket til hans webshop og oprettet en tråd om hans projekt, fordi han ikke selv har en bruger på Psychedelia, men synes godt om siden og gerne vil forsøge at dele hans projekter med andre herinde for at se, hvilken respons han får. Jeg har med andre ord intet med selve projektet at gøre, men har hjulpet kunstneren med at udtale sig gennem mine indlæg på den respons, projektet har fået.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Om det er kunst eller ej vil jeg lade kunstakademiet om at bestemme, men hvis jeg skulle smide mine penge efter noget kunst for kunstens skyld, ville det nok blive noget der krævede en smule mere kreativitet end lidt skrift og et billeder på en T-Shirt. Men nu er jeg heller ikke den store kunst kender.

PS. Nu ved jeg ikke om det er med vilje eller ej, men det irritere mig grænseløst at der manger et is på den her:
http://anti-project.spreadshirt.dk/this-t-shirt-made-by-children-A12288695/customize/color/1 :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DoktorK skrev:
Jeg har blot har linket til hans webshop og oprettet en tråd om hans projekt, fordi han ikke selv har en bruger på Psychedelia, men synes godt om siden og gerne vil forsøge at dele hans projekter med andre herinde for at se, hvilken respons han får. Jeg har med andre ord intet med selve projektet at gøre, men har hjulpet kunstneren med at udtale sig gennem mine indlæg på den respons, projektet har fået.

Og min respons fik du jo så....

Mht til min kommentar angående trykkeri, så er det jo den slags tryk man får, og her mener jeg ikke designet, men en firkant med print - det kan man også gøre derhjemme med stryg-på haløjsaer.. Det signalerer ikke kvalitet eller kælen for detaljer... IMHO

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Atna skrev:
Om det er kunst eller ej vil jeg lade kunstakademiet om at bestemme, men hvis jeg skulle smide mine penge efter noget kunst for kunstens skyld, ville det nok blive noget der krævede en smule mere kreativitet end lidt skrift og et billeder på en T-Shirt. Men nu er jeg heller ikke den store kunst kender.

PS. Nu ved jeg ikke om det er med vilje eller ej, men det irritere mig grænseløst at der manger et is på den her:
http://anti-project.spreadshirt.dk/this-t-shirt-made-by-children-A12288695/customize/color/1 :)

Så du vil lade institutioner bestemme, hvad der er kunst? Derudover forstår du jo ikke konceptet. Det er ikke bare skrift og billeder på t-shirts, det er en kustnerisk udtryksform. Der er jo en tanke bag, kunstneren har valgt at skrive denne skrift og indsætte det billede på denne t-shirt.

Det mangler ikke et is på t-shirten, du linker til. Det er sådan t-shirten er designet.

HopIFjorden skrev:
Og min respons fik du jo så....

Mht til min kommentar angående trykkeri, så er det jo den slags tryk man får, og her mener jeg ikke designet, men en firkant med print - det kan man også gøre derhjemme med stryg-på haløjsaer.. Det signalerer ikke kvalitet eller kælen for detaljer... IMHO

Jeg ved ikke helt, om du med første linje antyder, jeg er kunstneren? Men det er også irrelevant. Må jeg spørge, hvad du mener med, at man selv kan lave sådanne tryk, og at projektet derfor ikke signalerer kvalitet eller kælen for detaljer? Det er jo netop udtrykket i designet, der er kunsten. Så jeg kan slet ikke se, hvor du vil hen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej, jeg har godt forstået at det er din makker der står bag!

Mht at udtrykket i designet er kunsten, jamen det kan vi da godt kalde det, men dybt uoriginalt det er det sgu...
ex, første hit i goggle billeder da jeg søgte på, Nietzsche is dead:
Billede
Resten er jo bare billeder som han ikke selv har taget/tegnet med en simpel tekst - helt ærligt, hvis det ikke var din makker, ville du så stadig forsvare dette som værende originale og spændende kvalitets t-shirts? Manden har brugt 5min i paint sammenlagt, hvis han har brugt længere tid er det fordi hans computer gik ned og måtte genstartes...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
Nej, jeg har godt forstået at det er din makker der står bag!

Mht at udtrykket i designet er kunsten, jamen det kan vi da godt kalde det, men dybt uoriginalt det er det sgu...
ex, første hit i goggle billeder da jeg søgte på, Nietzsche is dead:
Billede
Resten er jo bare billeder som han ikke selv har taget/tegnet med en simpel tekst - helt ærligt, hvis det ikke var din makker, ville du så stadig forsvare dette som værende originale og spændende kvalitets t-shirts? Manden har brugt 5min i paint sammenlagt, hvis han har brugt længere tid er det fordi hans computer gik ned og måtte genstartes...

Jeg tror ikke, William har kendt til denne t-shirts eksistens. Han fik en lignende idé hjemme hos mig en dag, men omformulerede den præcis, som den står der og på hans webshop. Hvis det ikke havde været min ven, så ville jeg stadig have "forsvaret" hans idéer og nogle af hans værker. I hvert fald hans koncept. Fordi kunsten kan have mange udtryksformer, og derfor vil jeg mene en t-shirt sagtens kan være et kunstværk. Desværre er en del af hans bedste t-shirts blevet slettet p.g.a. copyright-regler. Jeg har aldrig sagt, de er originale og heller ej sagt, det er kvalitet. Hvorvidt de er spændende er en sag for individet selv. Jeg synes personlig nogle af hans filosofiske referencer var meget sjove, og selvfølgelig er der meget andet af det, der ikke siger mig noget.

Personlig er jeg da selv meget mere interesseret i hans noveller og digte, hvor hans kunstneriske evner i mange tilfælde virkelig fremstår. Måske er dette projekt ikke et hit, men manden arbejder med kunsten på mange måder. Det var blot et endnu et forsøg på at udtrykke kunsten gennem et andet medie.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Billede

Billede

Hold da op nogle fine ting.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BehindMind skrev:
Billede

Billede

Hold da op nogle fine ting.

Hold da op! Det var vel nok et godt, gennemtænkt og konstruktivt indlæg!

Medlem
Brugeravatar

Selvfølgeligt er det kunst hvis manden siger det. Nøjagtigt som den gulerod jeg sidder med i hånden og som jeg har bidt af i begge ender, er det hvis jeg siger det (og det gør jeg BTW ikke).

Hvis JEG skal acceptere det her som værende kunst, så må jeg nødvendigvis se det som en selvforhærligende "jeg-ved-bedre-end-andre-og-det-det-er-bare-jer-der-ikke-er-på-niveau-til-at-kunne-forstå-mine-dybe-dybe-dybe-filosofiske-referencer"-kunst. For MIG er det uinteressant på alle planer, og desuden alt alt for kalkuleret til at kunne kaldes Dada.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Charles Ingalls skrev:
Selvfølgeligt er det kunst hvis manden siger det. Nøjagtigt som den gulerod jeg sidder med i hånden og som jeg har bidt af i begge ender, er det hvis jeg siger det (og det gør jeg BTW ikke).

Hvis JEG skal acceptere det her som værende kunst, så må jeg nødvendigvis se det som en selvforhærligende "jeg-ved-bedre-end-andre-og-det-det-er-bare-jer-der-ikke-er-på-niveau-til-at-kunne-forstå-mine-dybe-dybe-dybe-filosofiske-referencer"-kunst. For MIG er det uinteressant på alle planer, og desuden alt alt for kalkuleret til at kunne kaldes Dada.

Det var sgu nok det bedste indlæg i hele tråden. Men lad mig lige forstå, hvordan det er alt for kalkuleret til at være dadaistisk? :D

Medlem
Brugeravatar

Dada var ikke uden formål. Man stræbte efter indholdsløse udtryk, netop som samfundskritisk kommentar oven på første verdenskrigs ragnarok. Man portræterede efterkrigstidens kaos og absurditet, ved netop at stræbe efter kaos og absurditet som udtryk. Det man kom frem med, kunne som oftest slet ikke decifreres på noget konkret niveau (og var heller ikke tiltænkt at skulle kunne forstås sådan), men kun hvis man på metaniveau betragtede selve udtrykket som kommentar.

De her shirts er for mig at se spækket med små mærkelige spidsfindigheder, der nærmest tikker og bér om at blive tænkt over og forstået. For mig at se er det netop ikke særligt rene - og indholdsløse - udtryk. Det var det DADA var.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Charles Ingalls skrev:
Dada var ikke uden formål. Man stræbte efter indholdsløse udtryk, netop som samfundskritisk kommentar oven på første verdenskrigs ragnarok. Man portræterede efterkrigstidens kaos og absurditet, ved netop at stræbe efter kaos og absurditet som udtryk. Det man kom frem med, kunne som oftest slet ikke decifreres på noget konkret niveau (og var heller ikke tiltænkt at skulle kunne forstås sådan), men kun hvis man på metaniveau betragtede selve udtrykket som kommentar.

De her shirts er for mig at se spækket med små mærkelige spidsfindigheder, der nærmest tikker og bér om at blive tænkt over og forstået. For mig at se er det netop ikke særligt rene - og indholdsløse - udtryk. Det var det DADA var.

Nu var / er dadaisme jo ikke entydig, men jo, det var bl.a. en modreaktion til første verdenskrigs ragnarok, som du selv siger. En del dadaistisk kunst lugtede da også af politisk / samfundskritisk kritik. Jeg ved nu heller ikke, om jeg vil tilegne dadaisme til alle t-shirts, der er linket til. Men jeg vil da mene, visse af disse t-shirts jo netop bliver udtrykt gennem absurditet, nok også med en snert samfundskritisk kommentar ved nogle af disse. Men vi er enige om, at det som helhed ikke er ren dadaisme med indholdsløse udtryk.

Tak for en velberettiget kritik!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
@DoktorK Nu var det mere ironisk ment da der ifølge kunstakademiet ikke er noget der er kunst medmindre de anerkender det som kunst.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]