Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 07:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: dosering
Junior medlem

hey gutter

Min ven har langt om længe fået lysten til at ryge en god joint, men det skal kun være ham og mig.

Det vil sige at jeg selv skal til at mixe. Hvis vi skal have en joint hver (vil han helst) hvor meget hash skal jeg så putte i til en 1-smøgs joint ? vi skal være skæve, men han skal også have en nice oplevelse med det.

hvad forslår i ?

fortsat god aften. :D

Titel: Re: dosering
Dedikeret medlem
Brugeravatar

rimelig random spørgsmål. Det kommer an på hvad i putter i. Pot/hash/skunk, og igen hvilken slags inden for det osv. osv... Men i kan vel altid rulle en ny hvis den første ikke er tilpas. Så start lavt, ryg den vent 20 min. Hvis i føler for det rul en mere og ryg den. Når jeg ryger er det primært skunk eller noget 80'er fra staden. Og der passer 0,3 g ca. fint til en god ego joint. Men det er jo smag og behag...

Edit: Velkommen til Torben. Og din ven har fattet det med 1 joint til hver, kanon idé.

(Baudelaire 1860).

Junior medlem

takker mange gange :D

Jeg plejer at ryge kashmir, og det har jeg meget gode erfaringer med.

Junior medlem

0.6 helt klart :) blir i eddermagende skæve af,

Har hørt at skunk skulle være sundt med en pind af 0.8 g. en gange om ugen.

Junior medlem

Jeg har hørt at en god splif 2 gange om ugen skulle være yderst sundt for helbredet ;) tror heller jeg må holde mig til det råd :D

Medlem
Brugeravatar

Windblows skrev:
0.6 helt klart :) blir i eddermagende skæve af,

Har hørt at skunk skulle være sundt med en pind af 0.8 g. en gange om ugen.

hvor har du hørt det?
til trådstarter, som sagt start med de 0,3 g. til en joint.
og hvis i ryger "kashmir" så burde det være nok. ellers rul en mere med samme inhold. så skal det nok gå :wink:

jeg sætter Kashmir i situationstegn, da jeg ofte høre min pusher kalde en fin 80'er ryger for kashmir.

Junior medlem

mange tak for hjælpen :D

Jeg prøver med 2 stk. på 0,3 gram, og håber på at, han kan lide det :D

Site Webmaster
Brugeravatar

Hvis det er din vens første gang, skal i ikke dele en hel joint på 0.3g på én gang.

Det optimale er i skiftes til at tage et par sug på den, indtil din er oppe på 8-10 sug, hvorefter i slukker jointen, venter 10 minutters tid, og ser om din ven opnår optimal effekt, rinse and repeat. Der skal vitterligt ikke så meget til, den første gang.

Jeg har set flere folk få det rigtig dårligt første gang de røg hash, jeg har osse set folk der bare blev skæve på den gode måde, men hvorfor ikke være på den sikre side?

(Kom lige til at tænke på en gang for 4-5 år siden, jeg var til fest hvor vi lavede en spand. En makker til festen, bodybuilder brian med tribal tattoos og det hele ville ryge med. Han havde aldrig røget noget som helst før. Ikke cannabis, ikke engang en smøg. Alligevel insisterede han på at ryge et hovede på spand. Jeg havde aldrig set et mand hoste så meget før, og aldrig set en man blive så skæv før. Han havde det elendigt den første halv time, men efter det blev han bare utroligt chill en times tid, inden han faldt i søvn)

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hellere starte med for lidt end for meget. I kan altid opdosere hvis i ikke bliver skæve nok :) 0,6 gram i en enkelt joint er aaaalt for meget til en nybegynder hvis han skal ryge den alene!!!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
rbp said it

Lav en mild joint og læg den når i er ca. halvejs igennem.. vent 10-20 minutter og ryg mere hvis I ikke er ramte nok

Junior medlem

hvis i ikke ryger til hverdag vil jeg nok råde til bare at dele en joint med ca. 0,5 gr.
- og så vent 20 min, og så ryg en til hvis i føler for det :)
hellere tage det stille og roligt end at det går hen og bliver en dårlig skævert pludselig :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]