Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: LSD?
Junior medlem

Hej alle sammen.
Først og fremmest, jeg er ny her, så hvis jeg poster i et forkert forum må I lige bære over med mig :P.

En af mine venner og jeg har overvejet at prøve LSD. Men vi har hørt så meget omkring hvor farligt det er osv. at vi er begyndt at overveje, om det rent faktisk er klogt. Med risiko for at få psykose første gang man gør det osv.
Er det noget man skal tage højde for, selvom man har lyst. Altså, er risikoen for at få en psykose første gang man indtager LSD, at man burde overveje om man skal gøre det?
Det eneste form for stof vi har prøvet før er skunk, så vi er ikke SÅ erfarne ;)

- Odin!

Titel: Re: LSD?
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Der er altså ikke risiko for psykose første gang du tager LSD - det er en af de mange myter.

Det er korrekt at hvis du er genetisk predisponeret (har folk med sindslidelser i familien) er der en chance for at trippet kan være så stressende at det udløser en sindslidelse - men så skal du virkelig også dumme dig med Set og Setting - du kan læse mere om det i FAKTA OM STOFFER ude i menuen til venstre.

LSD er et meget potent psykedelisk stof og jeg vil fraråde jer at starte ud med at trippe det - hvis i endelig skal, så skal i ha en tripsitter der enten er ædru eller har så meget forstand på syre at han/hun kan trippe med jer til trips ende.

Men du/i skal nok læse en del mere om stoffet inden.

LSD er ikke under svampe, men syntetiske stoffer:)

PLUR

Dedikeret medlem

Yup, kan kun være enig med Child of Aum her - læs så meget om stoffet som i orker. Så kan det også være i kan komme af med noget af al den misinformation der er omkring LSD.

Junior medlem

Okay, mange tak for hjælpen!
- Jeg vil så sætte mig til at læse noget fakta om det.
Hvis jeg har nogle spørgsmål, kan jeg så stille dem her, eller vil denne tråd blive slettet da jeg har smidt den i forkert forum?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tråden bliver nok flyttet når en mod falder over den:) Så jeg går ud fra du bare kan stille spørgsmålene i dette topic:)

Happy Reading.... Det altid fedt at læse om LSD....

PLUR

Junior medlem

Jeg kan simpelthen ikke finde den der "Fakta om stoffer". . :)
- Kan du ikke linke det til mig?

Medlem

Inden i går i gang, så overvej lige at det ikke er ufarligt for psyken, og at man selvfølgelig kan få psykoser udløst af LSD som alt andet. LSD vil altid være her, også om 20 år.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

http://psychedelia.dk/wiki/Forside

kan være menuen ikke er der, min forsvinder nogle gange...

PLUR

Junior medlem

Jeg har læst lidt om LSD nu, men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde ud af hvordan man indtager det. Altså, de breve der, skal man sluge dem, eller hvad gør man?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Frimæker... Det er et lille stykke trækpapir der har lagt i en LSD opløsning, det kan sluges, eller tygges i 5-6 minutter og så spyttes ud;)

PLUR

Junior medlem

og endnu et spørgsmål
- I forhold til set & setting, hvordan skal det være?
Skal selvfølgelig have en tripsitter, lav (i forhold til volumen) musik, et stort rum med tilgænglighed til vand.
Ellers andre ting?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja ting der er hyggelige - tæpper - ting at tegne med - men vigtigst af alt, TRYGHED... og sluk mobilerne og drop alt kontakt til resten af verdenen indtil trippet er forbi.....

Der er flere ting, men jeg er ikke den bedste til set og setting, jeg kan klare det meste så...

PLUR

Medlem
Brugeravatar

Nu ved jeg ikke om du har læst den, men læs DR-D's fanstastiske tråd, der står en del omkring set og setting.
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=22&t=10613&start=0&st=0&sk=t&sd=a

:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Såen noget med at musikken skal være lav og såen, det er ikke nødvendigvis rigtigt! ;) - men det finder i helt sikkert ud af når i er trippet
og det anlæg der bare blive tæsket istykker, for nu skal det fandme bare spille max!

Det er vigtigt i er i trygge omgivelser med mennesker i holder af og stoler på - der skal være en god stemning!
Det er ikke et stof du tar' hvis du har nederen på, og gerne vil i bedre humør.
Men hvis du er i godt humør og det hele bare spiller, så er det nok det allerfedeste.. ;)

Happy trippin :)

Junior medlem

Hey alle, tak for al informationen!
- Men, er der andre farlige ting, udover det med nedture der kan være relateret til første-gangs forsøg med LSD?
Altså, hvis man har set & setting i orden, er der så noget farligt? Og hvad?

Dedikeret medlem

Der er ikke noget decideret farligt ved det, udover dit eget sind og dine reaktioner på det du oplever...

Junior medlem

Så dvs. hvis jeg har en tripsitter (som evt. er stærkere end mig og vi har sørget for at der ikke er nogle farlige ting i rummet) kan der ikke ske noget, udover overdosering?

Medlem
Brugeravatar

Hvis du bare har set & settings i orden, en god tripsitter som du stoler på, og har det godt med også i ædru tilstand, er chancerne for ubehageligheder som bad-trip med dertilhørende midlertidige eller permanente mén ufatteligt små.
Bare sørg for at holde dosen lav, og så kan du næste gang du tripper øge dosis en smule hvis du mener der er behov for det.

Altså hver gang man tager en form for psykedelisk stof hva enten det er LSD, Psilocybin, Mescaline etc, er der altid en risiko for at få en eller anden form for psykisk skavank/sindslidelse som fx. en psykose, skizofreni, depression etc.
Men den risiko er nu så ufattelig lille for "normale" folk hvis bare de har set & setting og dose i orden, at mange vælger at løbe den risiko.

Alle personer er forskellige, så bare hav styr på set og settings og hold dosen lav; så skal det hele nok gå. :)
Der er også en chance for at udvikle HPPD ved at tage psykedeliske stoffer, så du burde nok også læse lidt om det.

:peace:

Junior medlem

Men risikoen hvor er udvikle HPPD (hvad er det danske navn for det egentlig?) er vel ekstremt lille?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Odin skrev:
Men risikoen hvor er udvikle HPPD (hvad er det danske navn for det egentlig?) er vel ekstremt lille?

Den er ekstremt lille ved det vi taler om her. HPPD opstår oftest hos individer som har haft et voldsomt forbrug af psykedeliske stoffer på et forholdsvist kort stykke tid. Hvor meget man skal tage, over hvor lang tid, er der ikke nogen der kan give endegyldigt svar på. Men som sagt, så er det ret så sjældent, og holder man sig bare nogenlunde fornuftige pauser mellem sine trips burde det ikke være noget problem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]