Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 17:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle, jeg har nu røget regelmæssigt i et års tid nu og jeg er begyndt aldrig at blive rigtig skæv, jeg bliver allermest af alt bare kogeren. Så jeg tænkte på om der var nogle kloge erfarende hoveder i blandt som har nogle foreslag til hvordan man bliver allermest skæv? Det skal lige siges at pt. foretrækker jeg klart bong hvis jeg skal være mest hay, men jeg ved samtidig også hvor usundt det er. Jeg er også opmærksom på en pause altid hjælpe på det.
Med hensyn til film og forskellige griner ting man kan lave, kan i måske være mere specifikke og nævne hvilke film og hvilke ting der virker bedst for jer :)
Men jeg håber i vil byde ind med nogle foreslag til hvordan jeg igen kan få en god griner på.
Mvh. DHL formanden.

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Du bliver ikke mere skæv af at se en film. Hvis du ikke bliver skæv længere så er det på tide med en pause. Ellers må der større artelleri i brug, såsom bong eller spand. Men det vil jeg ikke anbefale dig. Det eneste du får ud af det er bare at du skal bruge større, og større mængder for at blive påvirket. Du kan også indtage dit hash oralt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Du kan jo evt. lave et udtræk på dit hash, altså nol. Eller du kan prøve at indtage det oralt. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Yep. Det er et rigtigt godt bud at prøve dig af med oral indtagelse. Du skal dog igennem lidt læse stof først da der er stor forskel ved oral indtagelse af thc og ved rygning. Ellers er der vel ikke så meget at sige. Det er jo klart at du bliver tolerant og opfatter hash rusen anderledes. Der er ikke andet at gøre end at tage en pause. Alt med måde ellers ødelægges det :D Måske du kan opfatte hash rusen anderledes ved at lave andre ting end du plejer. Det kan jo være hvilket som helst. Tag en masse steder hen og oplev noget. Efter 3 år med intens rygning kan hashen stadig overraske mig i ny og næ :D

Tilføjelse: Du skal ikke spise hashen rent! Det er spild da din krop kun optager 1/5 af det. Det skal opløses i et fedtstof!

Senest rettet af Arthur Spooner 20 mar 2010 17:40, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

KawN skrev:
Du bliver ikke mere skæv af at se en film. Hvis du ikke bliver skæv længere så er det på tide med en pause. Ellers må der større artelleri i brug, såsom bong eller spand. Men det vil jeg ikke anbefale dig. Det eneste du får ud af det er bare at du skal bruge større, og større mængder for at blive påvirket. Du kan også indtage dit hash oralt.

Med min henvisning til film, mente jeg i forhold til at få griner på :)

Til oral indtagelse har jeg forstået at kage er det mest foretrukne? Men virker det ligeså godt hvis jeg bare sluger en klump? :)

Junior medlem

Og hvad med istjubang? Har hørt det også rykker rimelig vildt :)

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Jamen du kan putte dit tjald i alt. Kakao, sovs til aftensmaden, pot-chai, kage, fløde kartofler osv osv. Du skal bare sørge for at få dit tjald opløst i enten fedtstof eller alkohol.
Istjubang og bong vil helt klart give bedre effekt end joint og pibe osv. Men efter lidt tid med bong og tjubang kommer du til at opleve det samme igen. Atd du ikke kan blive skæv som før. Det er pga. tolerance, og den eneste måde at komme den til livs på, er ved at holde pause. Ikke ved at skifte ryge-instrument.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Oralt indtag af hash er vejen til en vild skævert, men dine omgivelser og dit humør har også meget at sige.

Det hjælper altid at ha de rigtige mennesker omkring dig. (:

Junior medlem

Et andet lille tip:

Der er jo ingen pointe i at sidde og ryge tjald dagen lang (Jeg ved ikke om det er det du gør, men det er kun der jeg oplever den tolerance) så prøv, at få noget fornuftigt ud af dagen og vent med at ryge til klokken 20.00. Så vil du også opleve en væsentligt forbedret økonomi ;)
THC er desværre ALT for lang tid om at komme helt ud af kroppen så det siger sig selv at hvis du ryger igen, før dit THC niveau er kommet ned under et vist niveau vil du aldrig være "normal" og du vil derfor få sværere ved at genkende rusen (vi kender kun til glæde fordi vi oplever de dårlige ting).
Hvis du ikke bliver skæv mere ryger du for meget (kan man det?? :s ).
Vist den samme konklusion de andre kommet frem til.

Over and out!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
ryger ikke for meget, ryger for tit, man kan sgu ikke ryge for meget....

PLUR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg ryger for meget, men ikke tit nok, det er konsekvensen af at ryge for meget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Du kan også nogengange få en forbedret effekt ud af at skifte THC produkt. Hvis du eksempelvis længe har røget hash, så prøv at finde noget grønt, eller hvis du ryger den samme slags hash altid, så prøv en anden slags. Bedst er det dog at overveje, hvorfor du føler behov for at ryge bong så ofte, at du ikke rigtigt kan mærke det!
Eller måske finde en dealer der kan forsyne dig med noget værdigt galar...
Sidst jeg selv blev virkeligt overrasket over effekten af et THC produkt, var noget Cheesewreck skunk røget på en joint... Og jeg gider ellers ofte ikke ryge joints, da jeg får en ret minimal effekt af de fleste joints...

Moderator
Brugeravatar

Mit bud på at bliver allermest skæv, er at få fat i noget skunk med højt THCV indhold, THCV er ikke så potent som THC, men tilgengæld fjerner det loftet i rusen, så man kan ryge mere og mere, og stadig også blive mere og mere skæv, og desuden varer rusen også længere. I rene sativa sorter finder man mest THCV ved.

Medlem
Brugeravatar

Mit bud er at ryge en spand! tag et par hoveder og du er flyvende, det slår så hårdt, det smager ganske vist af puha. men du bliver helt sikkert skæv. ellers køb noget ordenligt hash, altid gå efter det bedste der er. syntes det er genial tommelfingerregel altid at gå efter den hash der er dyrest/bedst ;)

Dedikeret medlem

BisMann skrev:
Mit bud på at bliver allermest skæv, er at få fat i noget skunk med højt THCV indhold, THCV er ikke så potent som THC, men tilgengæld fjerner det loftet i rusen, så man kan ryge mere og mere, og stadig også blive mere og mere skæv, og desuden varer rusen også længere. I rene sativa sorter finder man mest THCV ved.

Har du en kilde på det? Wikipedia mener at THCV blokerer THC's virkning (virker som CB[sub]1[/sub]-receptor-antagonist)

Moderator
Brugeravatar

Culpepers skrev:
BisMann skrev:

Har du en kilde på det? Wikipedia mener at THCV blokerer THC's virkning (virker som CB[sub]1[/sub]-receptor-antagonist)

Lidt kilde har jeg ja, selvom det ikke er meget:
Icmag skrev:
THCV is the propyl homologue of THC and is similar in structure. The propyl cannabinoids have so far been found in some varieties originating from Southeast and Central parts of Asia as well as Africa, Afghanistan, Pakistan, India and Nepal. What are considered some of the most potent marijuana varieties also contain propyl cannabinoids. Some examples include traditional African landrace sativas as well as pure Thai varieties and various hybrids known as Haze.

There are no reports on its activity in humans. From animal studies it appears to be much faster in onset and quicker to dissipate than THC. It appears that it's activity is somewhat less than of THC. THCV is known for removing the "ceiling" from the high, giving the smoker the impression that he only gets higher with every passing minute until the effect eventually wears off.

http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=163471

Derudover har jeg også læst en del smokerapporter, og tråde hvor folk tilskriver THCV den langtivarrige rus (op imod 8-10 timer) på nogle rene sativa phenoer.

Dedikeret medlem

Hm, interessant. Her er for øvrigt en rapport om THCVs virkning på mus.

Medlem
Brugeravatar

Når jeg en sjældent gang imellem hygger mig med Cannabis sker det efterhånden ALTID oralt. Jeg synes slet ikke at få den samme vilde skævert når jeg ryger, som når jeg drikker mig en kop guldkakao.

Jeg vil anbefale dig at holde en pause på nogle måneder med at ryge og så ellers forsøge dig med oral-indtagelse når din tolerance igen er "normal".

Medlem
Brugeravatar

Bong kan du godt bruge.. Men ville nok anbefale det oralt... Der får du rigtig meget ud af din skævert ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
prøv at se om du kan vente med at ryge til om aftenen spring morgen feden over. Og gør dig ekstra umage med at riste mixen ordentligt. Så slammer du en halv mix på bongen. Voila! dejlig skævert og så evt sætte half baked, next friday, harold and cumar eller cheech and chong på
venlig hilsen
Martin
ps. husk masser af coca cola og slik

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]