Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 10:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har læst meget om at dyrke skunk/pot i et stykke tid nu, og har så fået mod på at prøve det selv.
Har kigget på det her setup:
Indeholder:
1 stk. CFL reflektor med ballast
1 stk. 200w CFL gro (6400)
1 stk. 200w CFL bloom (2700)
1 stk. timer/ur
1 sæt Easyrolls 1 stk. tripack one part (1/2L total gro 1/2L total bloom 1/2L ripen 1stk. pH test kit og 5g pH down i pulverform)
8 stk. 2,5L firkantet potter
20L All-Mix
1 pakke (Seedsman frø) Top Skunk 44 (10 frø)

Ville det være et godt begynder kit?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ser ganske fornuftigt ud.

Det eneste du så mangler at få styr på er noget udluftning/luftcirkulation.
Desuden er dine potter alt for små. 2,5L kan du ikke bruge til meget. Man kan gro nogle ok planter i 4-6L potter. Desuden kan du spare penge ved at købe light-mix eller selv blande din jord, i stedet for at købe den dyre All-mix.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Hvis du har pengene til at købe en 150watt hps+ballast+pære istedetfor at købe den 200watt bloom CFL, så får du bedre resultat. Lyset er mere gennemtrængende ved brug af HPS sat op imod CFL, og en 150watt hps smider langt flere lumens end en 200watt bloom cfl.

Det eneste minus ved køb af HPS istedetfor cfl er, at du skal bruge en ballast, og at pæren blir en del varmere end CFL'n, så tag det i betragtning når du handler ind :)

hps er næsten altid lig med + kanalventilator + kulfilter, så hvis du har valgt cfl'n for at være mere stealth, og spare penge, så det den vej du skal gå.

Kan dog sige at jeg tit tænker at en 200watt cfl er lige i overkanten når man vegger.. har tit tænkt på at skifte den ud med en 125 måske.. bare for lige at spare de par watt man nu kan, for planten vokser sku også fint under en 105watt cfl.

du vil have 8 planter kan jeg regne ud, men hvor meget plads har du egentligt tænkt dig at benytte?

Iøvrigt fedt med endnu en ny dyrker, velkommen til. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Det er et fint setup du har dig der. Det minder rigtig meget om det jeg har groet med, og det gav og giver mig fantastiske resultater. Så bare klø på.

Junior medlem

Det er et samlet kit, tænkte jeg ville spare nogen knaster hvis jeg købte det i sådan et sæt. Det skal helst være lidt stealth da det skal dyrkes i et skab med målene 59/62/195. Mht. udluftning tænkte jeg på en normal bord ventilator og en Ion luftrenser?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Det bruger jeg, og det er ganske fint hvis du ellers har mulighed for at luft ud og sådan noget i skabet i løbet af dagen.
Hvis du bor trangt og tæt på alle mulige mennesker, kan det måske blive et problem med stanken. Den slags har jeg ikke selv oplevet, så der er der lige nogle andre der må vejlede dig.

Junior medlem

Fjerner den luftrenser duften meget?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

har hørt at den Ion luftrenser er som at købe en skid i en hornlygte..

jeg købte også sættet for at spare penge i sin tid, og har lige siden tænkt "jamen jeg har jo ikk sparet en skid, sat op imod hvad jeg ku få for de penge, hvis bare jeg havde gidet at kigge de rigtige steder" så hvis det er fordi du vil spare, så kan jeg sige, at det gør du ikke ved at købe sættet.

Du kan få en 100-150watt hps med ballast, og reflector til omkring 450+porto.. og så vidt jeg husker koster en 200watt cfl med reflector og alt det der, omkring det samme. hvis ikk mere.

iøvrigt så er dit skab ret småt.. du bør overveje om du vil have et vegge og et blomstringsrum, for du kan sagtens sætte en hylde ind i det skab der, og så dele det sådan op at du har to rum. Hvis ikk du gør det, skal du jo have enormt høje planter for at få udnyttet din plads, og når du ikke har mer en 60 i dybden og 60 i bredden, så anbefaler jeg ikk at du kører mere end 4 planter på den plads..

jeg kan desværre ikk vejlede dig i hvor du ellers kan kigge efter udstyr, men jeg kan fortælle dig at hvis du kigger lidt syd for grænsen, så der langt bedre muligheder end her i lille danmark.

hvad angår ventilation, så har jeg til dags dato stadig ikk haft det vilde behov for et kulfilter, men en kammerat jeg har været på besøg hos, brugte faktisk kun en 105watt cfl og det STANK seriøst! .. men tror også det hænger sammen med at hans skab var helt tilsluttet, og at luften derinde altså kun blev skiftet ud, når han åbnede for skabet, så derfor stod det jo og byggede sig op.

jeg har med held haft meget succes, ved blot at lave et par runde huller (et for oven og et for neden) til hnholdsvis ud og indsugning, og så har jeg bar smækket et par 12x12cm pc-blæsere til, som jeg så har forbundet med en gammel bærbar-omformer/oplader .. og det virker sku meget fint. :)

sørg for at lufte ud dagligt et par gange om dagen, og ellers hold øje med at planterne ikk kommer op og røre cfl'n .. der sker ikk det vilde ved det med en 105watt cfl, men når det er en 200watt cfl så skal de helst ikk røre for meget, så brænder bladene altså.. men du kan selvfølgelig smide en form for ventilator derind. en bordventilator eller lign. og så sørge for at luften flugter langs pæren, så kan du uden problem sænke pæren helt ned til 3-4cm afstand uden at få problemer. :)

Medlem
Brugeravatar

MaximumG skrev:
hvad angår ventilation, så har jeg til dags dato stadig ikk haft det vilde behov for et kulfilter, men en kammerat jeg har været på besøg hos, brugte faktisk kun en 105watt cfl og det STANK seriøst! .. men tror også det hænger sammen med at hans skab var helt tilsluttet, og at luften derinde altså kun blev skiftet ud, når han åbnede for skabet, så derfor stod det jo og byggede sig op.

Nu bed jeg lige mærke i at du ikke bruger kulfilter G...
Altså min situation er den, at min grow står frit fremme pt. i et værelse der bliver udluftet meget i løbet af dagen.
Lugt vil kun genere mig, hvis den trænger gennem to døre i lejligheden, og så ud gennem fordøren til opgangen.

Jeg har nemlig overvejet at vente lidt med kulfilter, indtil jeg har set hvor slemt det kommer til at stinke. Har tænkt på alternativer som evt at isolere døren til rummet hvor de står, og så holde rummet godt udluftet (det gør ikke noget at der lugter lidt i andre rum i lejligheden, bare helst ikke i min opgang)

Maximum - Tror du så godt jeg kan holde den GRUMME stank væk fra hele lejligheden uden kulfilter, hvis jeg lufter rummet ud, som de står i meget ofte?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Smoke'N'Fly skrev:

Maximum - Tror du så godt jeg kan holde den GRUMME stank væk fra hele lejligheden uden kulfilter, hvis jeg lufter rummet ud, som de står i meget ofte?

Tror sagtens du kan undvære det og ja, der vil nok stinke en smule, men hvis du sørger for at holde det godt ventileret, og samtidigt med isolere døren mod din opgang, så tror jeg nok det sku ku lade sig gøre..

Det selvfølgelig anbefalet at man køber et kulfilter uanset om det nødvendigt eller ej, ud fra devisen at det er bedre at være forberedt, end at blive bustet, men jeg har heldigvis ikk haft det problem endnu..

Det skal siges at min kammerat som brugte en 105watt cfl, dyrkede autoflowers, og det kan godt være det den sort som stinker.

Man kan søge på google under "low oder cannabis seeds" og finde nogle strains som ikk lugter for vildt, hvis man er helt i tvivl :) ..

Medlem
Brugeravatar

Tak for svaret G... Nu har jeg lidt mere mod på at prøve uden, men ja, er helt klart noget jeg vil anskaffe mig på et tidpunkt, hvis ikke snart...

Junior medlem

MaximumG skrev:
Smoke'N'Fly skrev:

Tror sagtens du kan undvære det og ja, der vil nok stinke en smule, men hvis du sørger for at holde det godt ventileret, og samtidigt med isolere døren mod din opgang, så tror jeg nok det sku ku lade sig gøre..

Det selvfølgelig anbefalet at man køber et kulfilter uanset om det nødvendigt eller ej, ud fra devisen at det er bedre at være forberedt, end at blive bustet, men jeg har heldigvis ikk haft det problem endnu..

Det skal siges at min kammerat som brugte en 105watt cfl, dyrkede autoflowers, og det kan godt være det den sort som stinker.

Man kan søge på google under "low oder cannabis seeds" og finde nogle strains som ikk lugter for vildt, hvis man er helt i tvivl :) ..

kan man ikke bruge en lugt fjernere har set man kan få kul stave eller kul granulat, man kan også få nogle lugt fjernere man kan hænge op som ødelægger lugt partikler er der nogle der har erfaring med det.

Moderator
Brugeravatar

Stort set alle indendørs groere, som bor op af andre mennesker, kaldes en carbon scrubber på engelsk, og aktivt kulfilter på dansk.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]