Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Svarer rusen til indica eller sativa domineret tjald ?

Overvejer lidt at prøve det, men gider sgu ikke smide penge efter det hvis rusen alligevel svarer til det tjald (indica domineret) jeg kan købe ved den lokale.

Medlem
Brugeravatar

Ingen af delene, jeg synes det virker meget syntetiske, lidt opløftende men ikke særligt behageligt og minder mig en del om jhw-018 bare endnu mere skod.
Jeg synes ikke rigtigt der var nogen positivt at sige om det, og jeg ville aldrig ryge det igen.

Dedikeret medlem

Jeg synes rusen er meget lig en indica-ryger... :|

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg synes det er som en solid blanding af de kraftigste elementer fra begge.
En solid kropslig stener sammen med solidt tankemylder, jeg kunne ihvertfald ikke sove efter jeg havde røget det en sen nattetime - selvom min krop var godt lammet kørte mit hovede rundt i alt muligt mærkeligt, ganske hyggeligt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Jeg har også kæmpet mig igennem sådan en pakke over et par dage, sammen med min nabo. Jeg har ikke meget positivt at sige om det, udover at jeg syntes materialet er ret lig hash og at røgen fylder ens lunger på en tilfredsstillende måde (er cigaretryger) unlike spice. Hvad angår virkningen, så syntes jeg det var en kønsløs skævert, ret kynisk.. Man blev "bare" ramt hårdt og brutalt, fik ekstrem tørke og sov efterfølgende som en sten i 12 timer. Der manglede helt klart noget i ens skævert, hvilket påvirkede min indstilling til situationen betydeligt (Jeg fik mere lyst til rigtig hash). Alligevel røg mig og min nabo videre på klumpen dagene efter, hvilket siger mere om vores rygrad, end det siger noget om produktet.

JEg vil ikke anbefale folk der har mulighed for at købe rigtig ryger, at købe det her. Der er sikkert kun et enkelt eller et par af de hersens cannaboider i og sikkert i en relativ høj dose, for at gøre godt for de cannaboider der ikke er med. Et mere "balanceret" produkt er at foretrække... Dette er selvfølgelig noget jeg formoder da jeg ikke har nogen ide om dets egentlige indhold. Samtidig har jeg heller ingen viden om følgende, men jeg kunne let forestille mig, at et produkt som det her havde et større psykose-potentiale end normal hash har.

Dedikeret medlem

Hvor har du den idé med psykoserne fra?

I øvrigt undrer det mig at du synes så dårligt om det - men hver sin smag.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Culpepers skrev:
Hvor har du den idé med psykoserne fra?

I øvrigt undrer det mig at du synes så dårligt om det - men hver sin smag.

Som jeg skriver, så er det noget jeg forestiller mig. En umiddelbar fornemmelse efter at have prøvet det, om det så har hold i sig skal jeg ikke kunne sige.
Yep, hver sin smag (Jeg mere en Sativa kinda guy) :wink:

Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg er ret enig med Cubensis. Vi ved ikke hvad afghan incense indeholder, formentlige flere af de syntetiske cannabinoider. Ny forskning omkring JWH-018 viser at måske er kræftfremkaldende. Alle disse cannabinoider der har nået det store marked inden for de sidste 10-12 år er nærmest fuldstændig utestede. Vi ved intet om dem, behandl dem med forsigtighed.

Som skrevet på første side i denne tråd, røg jeg lidt af en joint med 0.25g afghan incense i. Jeg fik det ikke lige frem godt.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem

Det slår også vanvittigt hårdt. 0,25g til et par mennesker kan snildt være for meget, IMO.

Men du har helt ret i, at hele princippet i at ryge ukendte cannabinoider er skidt. Det er også derfor det får lov at ligge i skuffen for mit vedkommende. Virkningen synes jeg ikke fejler noget, som sådan.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Culpepers skrev:
Det slår også vanvittigt hårdt. 0,25g til et par mennesker kan snildt være for meget, IMO.

Jeg har af samme grund skrevet til et par webshops der anbefalede (og nogle gør det stadig) 0,4 gram pr. person hvilket jeg synes er helt ude i hampen.
Jeg vil også anbefale folk med fast mulighed for at skaffe hash at de holder sig til det da dette - som skrevet mange gange før - ikke er noget man kender indholdet af.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Selvom de gængse syntetiske cannabinoder i jeres røgelse også påvirker CB-receptorerne i hjernen, ligesom hash, så kan de nemt have helt andre affiniteter og andre rusmæssige egenskaber end almindelig hash (der som regel har en kompleks blanding af cannabinoder, heraf de mest signifikante: THC, CBD) Der vil derfor være en del forskel på den subjektive "high" som stoffet giver.

Lidt HR fra min side, hvis du nu skulle vælge at indtage stoffet alligevel:

* Lad være at ryg åndsvagt store doser, for dose-kurven er ofte STEJL.
Jeg taler af egen erfaring, når jeg siger, at et par milligram aktivt stof fra eller til, kan udgøre forskellen fra en behagelig rus, til en nærmest psykedelisk tilstand.

* Undgå overdrevet brug (f.eks. dagligt) da stofferne er stortset UKENDTE, og deres metaboliseringsvej kendes ikke!
Man ved derfor ikke om stofferne metaboliseres gennem f.eks. epoxider, som er et kendt carcinogen (kræftfremkaldende stof)

*Husk: Hashtolerance er ikke nødvendigvis gældende, når du ryger syntetiske cannabinoder!
Jeg har flere gange set garvede hashrygere - ja endda langtidsmisbrugere - ryge helt rundt på gulvet af en enkelt dose JWH-018 - noget de ikke havde oplevet på hash i mange år!

Dedikeret medlem

Det lader til at Afghan Incense netop er blevet taget af hylderne i de fleste (alle?) danske smartshops. Ifølge en lokal smartshop er nogle af indholdsstofferne blevet ulovlige. Det kunne altså tyde på at der er mindst en af de nyligt ulovliggjorte cannabinoider i:
Citat:
HU-210 ((6aR)-trans-3-(1,1-dimethylheptyl)-6a,7,10,10a-tetrahydro-1-hydroxy-6,6-dimethyl-6H-dibenzo[b,d]pyran-9-methanol)
JWH-018 (naphthalen-1-yl-(1-pentylindol-3-yl)methanon)
JWH-073 (naphthalen-1-yl-(1-butylindol-3-yl)methanon)
JWH-200 (naphthalen-1-yl-(1-(2-morpholin-4-ylethyl)indol-3-yl)methanon)
JWH-250 (2-(2-methoxyphenyl)-1-(1-pentylindol-3-yl)ethanon)
JWH-398 (4-chloro-naphthalen-1-yl-(1-pentylindol-3-yl)methanon)
CP 47, 497-C6 (rel-5-(1,1-dimethylhexyl)-2-[(1R,3S)-3-hydroxycyclohexyl]phenol)
CP 47, 497-C7 (rel-5-(1,1-dimethylheptyl)-2-[(1R,3S)-3-hydroxycyclohexyl]phenol)
CP 47, 497-C8 (rel-5-(1,1-dimethyloctyl)-2-[(1R,3S)-3-hydroxycyclohexyl]phenol)
CP 47, 497-C9 (rel-5-(1,1-dimethylnonyl)-2-[(1R,3S)-3-hydroxycyclohexyl]phenol)

Medlem
Brugeravatar

Uanset om det indeholder nogen af de pågældende kemikalier vil jeg anbefale folk at holde sig fra det.
Det smager og virker absolut ikke på en behageligt måde imo.

Dedikeret medlem

Det er der jo så rimelig delte meninger om...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]