WEBSHOTS.COM HAR VALGT AT SLETTE MINE UPLOADS AF CANNABIS PLANTER Derfor har jeg slettet indholdet af de første 48 dage, da der bare stod tekst uden billeder, og vil nu fortsætte med at poste med imageshack som udbyder
(Det kan være at jeg på et senere tidspunkt uploader de gamle billeder igen og sætter tråden sammen til en stor)
Først og fremmest er her lige lidt godt musik, du evt. kan nyde mens du læser indlæget
God fornøjelse ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Intro
Jeg er en ny indendørs grower, som har anskaffet mig "alt" hvad skal bruge til mit grow, som nu er lidt over en uge gammelt.
Denne tråd vil jeg forsøge at holde teksten på minimum, og masser af billeder, for at gøre tråden lidt mere interessant, synes vi mangler en lignede Tour tråd lige pt...
Jeg vil selvfølgelig starte med lidt kort tekst om hvad jeg har af udstyr og hvad jeg dyrker:
Vækstlys * CFL sparepære 125w, 6400k. * Phillips pia Son-T HPS 400w * GIB HPS pære 400w, Extreme output. (Jep, jeg har allerede en 400w HPS, og så har jeg bare en til ) (skal dog kun køre med en af gangen) * GIB 400w ballast. * 18w Lysstofrør
Frø/planter * 3 x Easy Bud fra RQ * 3 x Speciel Kush #1 fra RQ * 3 x Royal Queen Automatic fra RQ * 1 x Garden Gangster skunk mix * 1 x Amnesia Haze (Denne er overtaget af en homie, den er mdr. gammel, og han kunne ikke få den i blomst)
Har selvfølgelig også købt en del andet udstår som: lægter, spånplader, ventilation, kulfilter, gødning, potter, jordblanding osv. Men i må lige skrive hvis i vil ha flere info op på tråden.
Nu til touren, som sagt... i får en masse billeder med meget kort tekst... tror det gør det mere spændende for jer... men skriv hvis i har spørgsmål eller gode råd, tak.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- FØRSTE 48 DAGE SLETTET, TAK WEBSHOTS.COM --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DAG 57 [Søn, 09-05-2010]
I dag var så dagen jeg bestemte mig for at høste. I første omgang bare en enkelt Easy Bud.
Det er også i dag at jeg skifter lyset over til 12/12, for nu at få mine ikke-autoblomstrende arter i blomst (den kunne godt formuleres anderledes )
Ca. 50% af trichomerne er mælkehvide, så jeg høster den her for at få en "headhigh" skævert. Håber bare at den er potent nok, men har læst om folk der høster allerede når 20-30% er mælkehvide.
Her ses planten som blev høstet: 1 x Easy Bud, 57 dage efter plantning
Jeg beklager min dårlige billede kvalitet, men jeg prøvede at tage et billede gennem et mikroskop. (i højre side af billedet kan man godt se de mælkehvide trichom hoveder)
Og så blev der høstet, her ses resultatet:
Jeg har hængt de høstede buds op på et tørrestativ overdækket med plast, åben forneden så luften kan cirkulere. Her skal de tørre i en uge, inden jeg ligger dem 2 uger i lufttætte glas, med daglig luftudskift.
Og lige til sidst et billede af resten af planterne under HPS'en:
Hyggelig lille tråd du har bikset sammen. Dejligt grow room du har fået bygget dig. Det skal nok blive rigtig godt med de overvejelser og det forarbejde du har lagt i det:)
Forresten. All-mix er altså mindst lige så forgødet (hvis ikke meget mere) end din gamle jord... Dum idé at bruge det til kimplanter. Kan anbefale så- og priklemuld til spirer:)
Forresten. All-mix er altså mindst lige så forgødet (hvis ikke meget mere) end din gamle jord... Dum idé at bruge det til kimplanter. Kan anbefale så- og priklemuld til spirer:)
Kan det passe at All Mix ikke kan bruges til kimplanterne???? for jeg forklarede en forhandler at jeg havde kommet til at plante i det hønsemøgs gødet jord, og han solgte mig all mixen (som jeg også havde lidt kendskab til) og sagde jeg skulle skynde mig hjem og plante om i det... nu ca 5 dage efter ser planterne dejlige og friske og udviklede ud i all mix jorden... skal de ikk bare blive i det nu??? planterne er ca 10 dage gamle nu...
HopIFjordeN skrev:
Det ser da fint ud, velovervejet og godt udført!
Jeg vil dog klart anbefale dig, at forspire dine frø for fremtiden - nu hvor du har flere lamper, ku du også bygge et stiklingerum til kloner...=)
Jo, tak Jeg havde forspiret alle frø, inden jeg plantede dem... har faktisk 3 nye frø til spiring nu...
Kan det passe at All Mix ikke kan bruges til kimplanterne???? for jeg forklarede en forhandler at jeg havde kommet til at plante i det hønsemøgs gødet jord, og han solgte mig all mixen (som jeg også havde lidt kendskab til) og sagde jeg skulle skynde mig hjem og plante om i det... nu ca 5 dage efter ser planterne dejlige og friske og udviklede ud i all mix jorden... skal de ikk bare blive i det nu??? planterne er ca 10 dage gamle nu...
Jo de har det fremragende.. Ingen rød stamme på dem, (dog lidt svært at se med min grafik) Men derfor kan du stadig tage imod råd som så og prikle muld ik´? Citat fra dit expertrådsgrow:
Chas skrev:
Er spiren fremme, evt helt oppe så uanset skyld dem i postevand, og plant dem i helt alm havejord eller lign. Så og priklemuld har jeg godt om..
der skulle nok stå: HØRT godt om..
Skrev så også det nok skulle lykkes da du havde taget action, for hvis de kunne spire i lort skulle de nok overleve all-mixet...
Ser knaldhamrendes godt ud det skab, lige til at udvide med diverse.. Men hvor er forhænget?? Godt nok passerer vi jævndøgn i morgen, men at falde i søvn til 125 W, er som at sove på en båd i stormvejr. Og når du så induserer blomst, kan det jo ikke påstås at det er lystæt? Men det har du sikkert styr på, ik?
Tror heller ikke du bliver skuffet over udbyttet, tror der skal noget til at rykke dig og skabet ud af balance. Ellers har du psy...
Maximum.... Jeg får opdateret nu her med de resterende dage...
Det du så, som var min løsning i starten var bare udsugning øverst og brugte alm. bordblæser til at skabe flow derinde... Men bare vent og se efter opdateringen, Har fået kulfilter og ventilation der kan trække det (har også et hjemmelavet filter) badeventilatoren bliver pt. brugt som indluftning... men du får snart de nye billeder at se
Ser knaldhamrendes godt ud det skab, lige til at udvide med diverse.. Men hvor er forhænget?? Godt nok passerer vi jævndøgn i morgen, men at falde i søvn til 125 W, er som at sove på en båd i stormvejr. Og når du så induserer blomst, kan det jo ikke påstås at det er lystæt? Men det har du sikkert styr på, ik?
Bare rolig, har forhæng, der ser i på de resterende billeder som jeg får postet, når jeg lige har nydt den her joint og drukket min the, hehe
Håber forresten at musikken her på tråden skaber en god stemning
Det er lige før at de planter er lækre, end de der "artige" tøser der er med... Nice video, max... har du i øvrigt set jeg har opdateret?... skal nok holde det opdateret mellem hver 1-3 dag.
Tilmeldt: 06 aug 2009 16:07 Indlæg: 1292 Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Har ikk eksperimenteret med supercropping, men umiddelbart ser det du har gjordt, forkert ud?
synts at have set billeder hvor man desideret "knækkede" stammen, hvorpå planten vil tvinges til at tro at alle sideskuddene er topskud (da pointen er at man skal bukke toppen under "det punkt" hvor sideskuddene er højest) .. det svare lidt til man hakker hovedet af, og tager det under armen, så vil kroppen jo også tro at skuldrene er det næsthøjeste punkt.. gir det mening? ..
Stadig ikk nogle svar på hvad den sang hedder i det link jeg smed?
Hvad angår kulftiler og ventilation, så er det jeg siger nu mere en hensynstagning og ikke en rettesnor, men.. Så lang tid planterne ikk stinker, ser jeg ingen grund til at du bruger en kanalventilator og et kulfilter, fordi.. Så lang tid du har åbent ind til planterne, kan og vil der flyve støvpartikler med ind i rummet, specielt når der er god aircirkulation.. OG Det kan godt med tid sætte sig i dit kulfilter og dermed gøre det mindre funktionsdygtigt. Dernæst er det jo tåbelingt at bruge strøm på en kanalventilator, hvis man ku nøjes med en badeværelses-ventilator/pc-blæsere eller lign.. i den veggetative-face velogmærket.
Men det jo en smagssag
Tror iøvrigt du får et shitload af pladsproblemer.. men nu må vi se .. jeg plejer at sige at god plads til planterne er lig med 40x40 men de kan også godt presses ind på 30x30 .. og lige umiddelbart tæller jeg mange planter i dit growroom.. såå.. der blir crowded!
Men held og lykke
_________________ Friheden til bare at dyrke sin hamp i fred! - Retten til at være sin egen lykkes smed, og lave sin egen medicin! JA TAK!
Lyt til MaxG det ikke helt supercropping, men tæt på.... Det kun er hovedskudet/stammen der knækkes.
http://www.youtube.com/watch?v=jkxUfVFUt74 Soma´s growing tips 2009 4:30 inde er der et perfekt billede og senere efterbillede, samt beskrivelse af hvad der sker... Især med at den type stress kan fremprovokere herma.
Okay, tak for jeres kommentarer på supercroppingen... Ja. som du siger Chas, så kan jeg godt se nu at det kun skulle være hovedskuddet... Men hva' faen... har udelukkende den plante for at kunne eksperimentere.
Med hensyn til plads, så har du nok ret G.... Jeg har 11 planter igang nu... Dog er 6 af dem Autoblomstrende, og vil ikke fylde så meget som de andre... Men ja. render muligvis ind i plads problem, men så bliver der bare plantet nogle udenfor
Min holdning: Hellere gro lidt for meget, end lidt for lidt, hehe
Senest rettet af Smoke'N'Fly 20 mar 2010 16:27, rettet i alt 1 gang.