Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 15:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu ligger landet, desværre, sådan, at jeg højst sandsynligt skal aftjene min værnepligt.
Dette er utroligt ærgerligt, da jeg ikke kan se hvad fanden militæret kan gøre godt for mig, som jeg ikke selv ville kunne gøre.

Mit spørgsmål er egentlige bare, om der er nogle herinde der så er kommet ind i militæret og blevet smidt ud på nogen måde? Det kunne være værd at prøve.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, du må selvfølgelig ikke tage stoffer derinde :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Ja man bliver smidt ud for det. Ihvertfald da jeg skulle have været inde, men nu har de sikkert fundet på straf ud over det. 4 md fængsel skulle ikke undre mig, så medmindre nogle der har været inde her det sidste års tid skriver her og bekræfter det så ville jeg ikke satse på det.

Personligt ville jeg blive nægter, min ven kom 6 md på højskole, 4 timers arbejder om dagen, resten var joints og guitar. Betalt tur til prag med os andre. Han hyggede sig. Men igen det var 2003, De er jo blevet krigsliderlige siden da. så jeg tror alle der ikke gør hvad de siger skal straffes. så igen så let slipper du nok ikke.

Men imo så er det et princip. Danmark har ikke behov for at blive forsvaret lige pt, ingen angribere så behovet er der ikke. Jeg er sikker på du gerne ville kæmpe hvis vi sådan direkte blev angrebet og undertrykt på hjemmefronten. Men vil du virkelig støtte deres terror regime ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Jeg blev erklæret begrænset egnet pga. en skæv ryg :) Mit råd er at spille på mulige skavanker til sessionen.
Hvis du er erklæret egnet, er det straks en anden sag.
Hvis du bliver taget for narkotika derinde, ville det ikke undre mig hvis det kommer på din straffeattest.

Edit: Det skal siges at jeg var til session for omkring 5 år siden.

Senest rettet af Khazim 08 mar 2010 20:04, rettet i alt 1 gang.

Site Webmaster
Brugeravatar

Nægt, nægt, nægt.

Du får et chill arbejde i 4 måneder med ok løn. Det er trodsalt bedre end at skulle slave rundt i militæret, med vold lange arbejdsdage, og hårdt fysisk arbejde.

Det er dumt at ty til ulovligheder bare for at blive smidt ud, det vil påvirke mere end din militær tid, da det vil stå på din straffeattest.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg var på den omtalte højskole sammen med DYSW (vi var på samme hold) og jeg kan kun skrive under på at "vores" militærnægter havde en fantastisk tid!
Fra formiddag til tidlig eftermiddag hyggede han rundt og hjalp til med diverse forefaldende arbejde eller hvad der nu var at lave og resten af tiden brugte han sammen med os med sin guitar, sit kaotiske hår og et par gode joints. ;)
Han fik enda eget værelse på højskolen osv.
Jeg kan garantere for at han hyggede sig.
Bare nægt!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Tag dog den værnepligt - det altså ikke så slemt - måske du lærer noget om dig selv.

PLUR

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
CoA skrev:
måske du lærer noget om dig selv.
Jeps, at jeg ikke behøver at have en grov bredskuldret idiot til at fortælle mig om jeg skal motionere, skide eller sove... Det har min mor sku lært mig :roll:

Jeg kan klart anbefale nægtertjeneste, man får det samme, er hjemme som normalt og kan risikere 4 timer om dagen i arbejde :)

Værnepligten er ikke tidssvarende, vi har intet at bruge værnepligtige til mere udover at skaffe professionelle soldater og som "opdragelsesanstalt" til hundehoveder.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Ja, nægt for alt i verden!

Hvis man endelig skal blive en del af et nationalistisk, degenereret voldskorps, så skal det da i det mindste være frivilligt. Værnepligt er et fortidslevn der burde være afskaffet for længt. Statssanktioneret tvangsarbejde i et frit samfund anno 2010? Det hører ingen steder hjemme.

Jeg aftjente selv militærnægtertjeneste hos Røde Kors, når man arbejder under tvang kan man i det mindste støtte en god sag :)

:peace:

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Vi skal sgu bare være glade for at vi ikke bor i fx Israel.
Der er der tvungen militær-tjeneste for alle og den varer ikke kun i 4-8 måneder som herhjemme men er vistnok på 2 år - og det er ikke bare leg med løst krudt vi snakker om her.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Selvom man allerede har påbegyndt sin værnepligt, kan man sagtens stoppe. Jeg har selv været inde - og der var delingens leder ikke interesseret i at have folk hængende, der ikke fattede noget og ikke gad være der.. Så jeg foreslår at du giver gas med dumhed og naivitet, samt giver udtryk for at du ikke gider være der.. Det var der i hvert fald flere, der røg ud på, da jeg var inde. (De skulle så have nægtertjeneste - men der kan man jo tage en børnehave hvis det er det man har lyst til)

Når det er sagt, synes jeg ikke det var så slemt - det værste var med sikkerthed det der autoritetshalløj, de har gang i. Men som ikke var så direkte med min delingsfører - der var følelse af lidt selvbestemmelse og man blev opfordret til at tænke lidt selv.

Men det kommer jo helt an på, hvad man vil have ud af værnepligten.. Var jeg blevet tvunget ind, var det nok en anden sag..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Frugthat skrev:
Når det er sagt, synes jeg ikke det var så slemt - det værste var med sikkerthed det der autoritetshalløj, de har gang i. Men som ikke var så direkte med min delingsfører - der var følelse af lidt selvbestemmelse og man blev opfordret til at tænke lidt selv.
.

Det er altså netop ikke særlig slemt, det er bare den første måned til halvanden hvor de skal være lidt ekstra strenge for at sætte sig i respekt. Jeg var i byen og te mig åndssvagt med min gruppefører efter den første måned og så finder man jo ud af at de er helt almindelige mennesker bag den hårde autoritære figur de stiller op.

Hvis du gerne vil slippe, så skriv i dine papirer at du ryger hash og har gjort det hver dag i et par år, så får du bare lov til at møde op, blive puttet i karantæne og komme ind til en fin samtale hvor de siger, "fy fy ah ah!". Bagefter gir de dig nogle pjecer om diverse misbrugs centre og så spørger de om du gerne vil blive i mili, hvortil du svarer: Fuck nej, jeg vil hellere ryge hash til jeg dør. Så skal du nok få en tur hjem. Ellers kan man også sagtens blive sendt ved bare at være en ugidelig stodder og skide på alt og alle, så er du hjemme i løbet af den første uge, max, sådan var det i hvert fald der hvor jeg var...

Junior medlem
Brugeravatar

Nægt - enig i at værnepligt skulle være afskaffet for lang tid siden.
Det er ikke sikkert at du har samme principper som nogle andre, men jeg synes det er dumt at støtte sådan noget.
Man burde kunne forhandle på andre måder end med vold og drab.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Hva er i for nogle pussies? :roll:
Jeg meldte mig frivilligt, skal ind her om et par måneder og glæder mig. Har intet imod at komme ud og lave noget fysisk hårdt, blive presset m.m.
Tager det sgu som et betalt ferie ophold, hvor jeg skal lære lidt nyt og få nogle nye kammerater.

Jeg vil langt hellere blive råbt af, svede og være moget end at skulle høre på nogle langhårede hippier og deres forfærdelige guitar musik :peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: tresnulnul
Xtreme skrev:
Hva er i for nogle pussies? :roll:
Jeg meldte mig frivilligt, skal ind her om et par måneder og glæder mig. Har intet imod at komme ud og lave noget fysisk hårdt, blive presset m.m.
Tager det sgu som et betalt ferie ophold, hvor jeg skal lære lidt nyt og få nogle nye kammerater.

Jeg vil langt hellere blive råbt af, svede og være moget end at skulle høre på nogle langhårede hippier og deres forfærdelige guitar musik :peace:

Enig, hvis der ikke havde været så pisse lang ventetid, havde jeg da også meldt mig til det i stedet for det aktiveringsfis jeg er igang med nu :mrgreen:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Jeg startede en tråd for et par år siden omhandlende præcis samme emne:http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=22156&sid=9c0bf9f5776766ee7d8d22b1dbfc8f9e&sid=9c0bf9f5776766ee7d8d22b1dbfc8f9e#p282203

Fik en masse gode(sjove) råd om hvordan man kunne slippe for at skulle ind i mili. Jeg trak frinummer og tænkte "Orh hvad super fedt alligevel" og funderede ikke længere over den sag. Da jeg så var færdig med HF og skulle videre i verden, endte jeg alligevel med at melde mig som værnepligtig. Hvorfor egentlig? Jeg aner det ikke. Jeg var færdig i skolen, havde fået mine dreads klippet af, var begyndt at motionere, gik i mere anstændigt tøj(som i "socialt acceptabelt") og ville ud på eventyr. Jeg tror den største forandring var at jeg nu var begyndt at se mennesker som selvstændige væsner med deres egen vilje, at jeg pludselig anerkendte deres eksistens-berettigelse og ligeværd på samme bølgelængde som min egen bevidsthed=
Snoezel skrev:
...og så finder man jo ud af at de er helt almindelige mennesker bag den hårde autoritære figur de stiller op..

Bevares, jeg havde stadig de fleste af mine fordomme om militæret i god behold, men jeg kunne simpelthen ikke dy mig for at se det hele fra den anden side. Så da den første dag i mili gryede, fandt jeg mig selv på en af militærets lastbiler på vej til kasernen, og alting var virkelig kaotisk, nyt, underligt, åndsvagt, "what-the-hell-am-i-doing-here" tanke-opmuntrende og til en vis grad skræmmende... Efter en uge var jeg hooked.
Den (næsten) kollektive konsensus om at bide det hele i sig, det kolde kolde vand, det lange sorte rør du ikke ved hvor ender, de kolde morgener hvor din sovepose er gennemblødt af kondens, kigge på hinanden og bryde ud i et stort smil der siger: jaja, men i det mindste skal vi sove indenfor i nat! Det blev vi så åbenbart ikke belønnet med alligevel, men det er den aktive tanke der tæller :)

Det handler ikke kun om at lære at slå ihjel, men langt mere om førstehjælp, katastrofeberedskab samt enkeltmandsfærdigheder i dette, brandbekæmpelse, forhold over for masseødelæggelsesvåben, bevogtning af højrisiko-områder og lignende. Og så, ja, det de kalder egentlig militærtjeneste: våbenbrug og vedligeholdelse(det er FUCKING sjovt at skyde, men ENDNU sjovere at VEDLIGEHOLDE! :lol:) oprettelse af BSO, etablering af korrekt radioprocedure, signaltjeneste og min personlige favorit-disciplin: Kick-ass øvelser!

Det der gør hele mili-oplevelsen interessant er, at alt personel, inklusive befalingsmænd, hele tiden bliver nødt til at agere indenfor et sæt meget skarpt optegnede rammer, dikteret af selve forsvaret. Det skaber en meget "sort-hvid" verden der ikke står til diskution, da tingene for det meste virker som de skal. Denne verden består så i at spise, være i tjeneste, have lidt fritid, og gå i seng. Jeg kunne i teorien aldrig bede om andet. Disse rammer bliver jo trukket ned over hovedet på en, så man skal være omstillingsparat. Hvis man vælger at være det, så lærer man sig selv at kende fra en anden vinkel. For mig var det som at tage et enkelt skridt til siden, og betragte mig selv reagere i den lille sandkasse de kalder forsvaret.
Jeg ville råde dig til at rive de fire måneder ud af kalenderen og forberede dig på masser af penge, totalt awesome byture, en masse venner og et nyt perspektiv på tilværelsen.
Husk dog at tage alting med et gran salt, de spreder f.eks løgne om cannabis (DU ER PÅVIRKET I FLERE UGER!!!!111 etc.) og nogle gange tænker man bare "suk" *facepalm* når de snakker om noget de ikke aner en dyt om. Men sådan er det jo også i det civile liv, mennesker er mennesker, det er lidt min pointe.

Derudover er jeg enig i at værnepligten burde afskaffes. Ingen skal tvinges til noget de ikke har lyst til, selvom vi nok ville have et pænt robust samfund hvis alle kunne førstehjælp, og ikke gik i panik under en eventuel katastrofe.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
RadResistance skrev:
Bevares, jeg havde stadig de fleste af mine fordomme om militæret i god behold, men jeg kunne simpelthen ikke dy mig for at se det hele fra den anden side. Så da den første dag i mili gryede, fandt jeg mig selv på en af militærets lastbiler på vej til kasernen, og alting var virkelig kaotisk, nyt, underligt, åndsvagt, "what-the-hell-am-i-doing-here" tanke-opmuntrende og til en vis grad skræmmende... Efter en uge var jeg hooked.
Den (næsten) kollektive konsensus om at bide det hele i sig, det kolde kolde vand, det lange sorte rør du ikke ved hvor ender, de kolde morgener hvor din sovepose er gennemblødt af kondens, kigge på hinanden og bryde ud i et stort smil der siger: jaja, men i det mindste skal vi sove indenfor i nat! Det blev vi så åbenbart ikke belønnet med alligevel, men det er den aktive tanke der tæller :)

Det handler ikke kun om at lære at slå ihjel, men langt mere om førstehjælp, katastrofeberedskab samt enkeltmandsfærdigheder i dette, brandbekæmpelse, forhold over for masseødelæggelsesvåben, bevogtning af højrisiko-områder og lignende. Og så, ja, det de kalder egentlig militærtjeneste: våbenbrug og vedligeholdelse(det er FUCKING sjovt at skyde, men ENDNU sjovere at VEDLIGEHOLDE! :lol:) oprettelse af BSO, etablering af korrekt radioprocedure, signaltjeneste og min personlige favorit-disciplin: Kick-ass øvelser!

Det der gør hele mili-oplevelsen interessant er, at alt personel, inklusive befalingsmænd, hele tiden bliver nødt til at agere indenfor et sæt meget skarpt optegnede rammer, dikteret af selve forsvaret. Det skaber en meget "sort-hvid" verden der ikke står til diskution, da tingene for det meste virker som de skal. Denne verden består så i at spise, være i tjeneste, have lidt fritid, og gå i seng. Jeg kunne i teorien aldrig bede om andet. Disse rammer bliver jo trukket ned over hovedet på en, så man skal være omstillingsparat. Hvis man vælger at være det, så lærer man sig selv at kende fra en anden vinkel. For mig var det som at tage et enkelt skridt til siden, og betragte mig selv reagere i den lille sandkasse de kalder forsvaret.
Jeg ville råde dig til at rive de fire måneder ud af kalenderen og forberede dig på masser af penge, totalt awesome byture, en masse venner og et nyt perspektiv på tilværelsen.
Husk dog at tage alting med et gran salt, de spreder f.eks løgne om cannabis (DU ER PÅVIRKET I FLERE UGER!!!!111 etc.) og nogle gange tænker man bare "suk" *facepalm* når de snakker om noget de ikke aner en dyt om. Men sådan er det jo også i det civile liv, mennesker er mennesker, det er lidt min pointe.

Derudover er jeg enig i at værnepligten burde afskaffes. Ingen skal tvinges til noget de ikke har lyst til, selvom vi nok ville have et pænt robust samfund hvis alle kunne førstehjælp, og ikke gik i panik under en eventuel katastrofe.

Præcis sådan jeg ville have beskrevet det!! :P :stupid: De 4 måneder flyver, man taber sig, kommer i form og man får hele gildet betalt og mere til, det er statsbetalt ja, men det giver en del fucking flere kompetencer end kontanthjælp og aktivering f.eks.

Out

Medlem

Jeg var selv inde 12 måneder, og det var fandme lige i overkanten tidsmæssigt. Men det var dengang (starten af årtusindet), nu slipper man jo med 4 måneder.

Når det er sagt, så blev jeg presset til et maksimum fysisk og psykisk, hvilket jeg tog som en lærerig oplevelse. Har aldrig været så slank som i hæren. Fik prøvet panserværnsvåben, M75, M95, håndgranater, faldskærmsspring osv - det var da også en fin oplevelse. Oplevede også hallucinationer en enkelt gang, som følge af overanstrengelse og mangel på væske og mad.

Det har også givet mig et specielt forhold til at naturen, at være tvunget ud i den på grønne øvelser stort set hver dag gennem 8 måneder. Den der specielle frostlugt fra appelpladsen kl 6 om morgenen sidder stadig i næsen. Og dét at opleve solen stå op over et fuldstændig frostslået BSO, hvor man netop har stået 2 timer og udført et studie i at fryse på alle tænkelige måder. Så lærer man lidt om solens betydning.

Som sagt, de 12 måneder gjorde det på lang sigt uudholdeligt, fordi jeg følte min tid blev spildt. Jeg var ca 20 og pisse utålmodig. Nu til dags, hvis jeg røg ind og fik valget igen, så ville jeg smutte en tur i beredskabskorpset, så jeg i løbet af de 4 måneder ville lære noget om brand og redning, som jeg også ville kunne bruge efter endt tjeneste.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: tresnulnul
Beredskabet er dog 6 måneder Ephi ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ninjamel skrev:
Beredskabet er dog 6 måneder Ephi ;)

og på bornholm -.-

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]