Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 09:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Hey Psy!
En kammeret og jeg sidder/sad og snakkede om gamle trip vi havde været på sammen, da snakken meget naturligt kommer over til ayahuasca bliver vi dog lidt uening omkring hvilken temperatur DMT fra mimosa hostilis nedbrydes ved... Det vil sige at min kammeret mener at det nedbrydes lige omkring 100 grader celcius, hvor imod jeg mener at det skal op over de 400 grader for det bliver nedbrydt... Vi har søgt på her på siden og på erowid samt google uden at kunne finde noget brugbart og er nu ved at blive meget stædige og påstålige overfor hinanden :x Så er der nogen der kan hjælpe
Vi vil som overskrifter lyder gerne vide hvilken temperatur DMT nedbydes ved?

Peace

Medlem

ER der nogen der har en ide om ved hvilken temperatur dmt fordamper?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Brown skrev:

Ro på, vi er ikke en 24/7-hotline som med øjebliks varsel kan give alle præcis den information de beder om.
Det kommer an på hvilken form stoffet er på. N,N-DMT freebase smelter et sted mellem 40 og 60° C - præcis hvilken temperatur det koger/evaporiserer ved kan jeg ikke lige finde på stående fod - det er vist et sted omkring 80 grader. Men dette gælder kun for den frie baseform.
I en ayahuasca-bryg findes DMT'en som et salt. Hvilket salt det er, kommer an på hvilken form for syre man tilsætter, f.eks. kan det være som citrat. Men der er i hvert fald ingen risiko for at stoffet damper af ved 100° C.
Jeg har ikke kunnet finde noget konkret om temperaturmedieret nedbrydning af DMT-salte. Traditionelt fremstilles ayahuascabrygge ved længere tids kogning og reducering, så det burde være forholdsvist stabilt ved vands kogepunkt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg har hørt at DMT helst skal ryges på vaporizers, hvorfor man må gå ud fra at det nedbrydes ved forholdsvis lave temperaturer.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Morten på 14 skrev:
Jeg har hørt at DMT helst skal ryges på vaporizers, hvorfor man må gå ud fra at det nedbrydes ved forholdsvis lave temperaturer.

DMT på saltform (som i ayahuasca) har markant anderledes egenskaber end freebasen som ryges. Og det virker ikke til at en temperatur på 100 grader C i ret lang tid nedbryder DMT'en fra plantematerialet i specielt høj grad.

Medlem

Prometheus skrev:
Brown skrev:

Ro på, vi er ikke en 24/7-hotline som med øjebliks varsel kan give alle præcis den information de beder om.
Det kommer an på hvilken form stoffet er på. N,N-DMT freebase smelter et sted mellem 40 og 60° C - præcis hvilken temperatur det koger/evaporiserer ved kan jeg ikke lige finde på stående fod - det er vist et sted omkring 80 grader. Men dette gælder kun for den frie baseform.
I en ayahuasca-bryg findes DMT'en som et salt. Hvilket salt det er, kommer an på hvilken form for syre man tilsætter, f.eks. kan det være som citrat. Men der er i hvert fald ingen risiko for at stoffet damper af ved 100° C.
Jeg har ikke kunnet finde noget konkret om temperaturmedieret nedbrydning af DMT-salte. Traditionelt fremstilles ayahuascabrygge ved længere tids kogning og reducering, så det burde være forholdsvist stabilt ved vands kogepunkt.

Det var ikke for at stresse nogen at jeg kom med det ekstra spørgsmål om hvornår det ville fordampe. I vores iver efter at havde ret og dermed få håne ret over den anden, havde vi fået talt forbi hinanden anden :oops: og dermed talt den ene om dmt i form af salt og den anden om det i freebase form. Kommunikations værktøjet virker jo som bekendt ikke altid lige godt når man drikker sig fuld... Men vi har haft fat i en anden vens gamle fysik/kemi lærer og hun har lovet at finde et svar til os i løbet af næste uge, så smider jeg det lige her inde. Men tusind tak for svaret!
:peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
Kogepunkter(hurtig søgning på en database)

80 - 135°C ved et tryk på 0.03Torr

160°C ved et tryk på 0.6Torr

Jeg har umiddelbart lidt svært ved at omsætte de der Torr værdier til meningsfulde angivelser for tryk, desværre.
Edit: Der er nok tale om kraftigt "vacuum" her.
Edit2: Jeg tror problemet er at stoffet relativt hurtigt synderdeles i de opløsninger man har dem i normalt.

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
enheden Torr er en gammel enhed der ikke bruges så meget mere, men den er lig med mm Hg. så 0,03 Torr er 0,03 mmHg, så ja kogepunkterne er målt i rimelig kraftigt vacuum (1 atm er lig 760 mm Hg).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]