Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 09:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Jeg skal for første gang til roskilde festival til sommer med et par gode venner og vi kunne godt tænke også at have noget tjald med. Så jeg ville godt lige høre hvordan deres holdning er til tjald og om de tjekker bagage + kropsvisitere når man bliver lukket ind på pladsen?
På forhånd tak :peace:

Edit. fjernet spørgsmål ang. smugling.

Senest rettet af KawN 14 feb 2010 22:15, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
De kontrollerer ikke bagage ved indgange til campingområdet, men man bliver hurtigt visiteret når man skal ind på festivalområdet fra campingområdet - dog intet seriøst, det er hovedsageligt efter flasker og ting der kan bruges som kasteskyts/våben da de har dårlige erfaringer med klaphatte der kaster hårde ting i tilfældige retninger til koncerter.
Der er politi på festivalen og de kan finde på at ransage jer/jeres lejr hvis de ser jer ryge hash eller har mistanke om salg fra lejren - de har vist været lidt skrappere de sidst par år end normalt men intet vild.
Sådan foregår det på roskilde.
Specifikke samtaler om smugling er ikke tilladt her på psy, så til en anden gang så bare spørg hvordan sikkerheden på roskilde festival fungerer istedet.
Ogå lad være med at nævne hvad du har tænkt dig at gøre, det er egentlig ligegyldigt for resten af verden hvis du forstår.

In our memories

Var ikke klar over at det ikke var tilladt at snakke om smugling. Men tak for svaret :)
Havde ellers hørt noget om en såkaldt smokers lounge der skulle være at finde på pladsen, så gik egentlig ud fra at de var rimelig cool mht. til tjald.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Specifikke samtaler om det er ikke.
Så kunne folk jo fx sidde og snakke om hvordan de bedst smuglede 20 kilo kokain med hjem fra Bolivia - og det kan da godt være at der er nogle der gerne vil det men siden her ville ikke eksistere særlig længe hvis det var sådan.
Thats the reason. :)

In our memories

God pointe. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Roskilde har altid været rimlig large med hash, jeg har selv siddet og røget joints mens der gik politifolk forbi, men det er mange år siden :)
De er blevet lidt skrappere her de sidste par år, især fordi der er flere og flere der tager utrolig meget med, som de så går og sælger. Men så længe du kun tager med til eget forbrug burde du ikke få problemer. Men det er ulovligt, så det er på eget ansvar. :)

PS. Smokers lounge er bare et telt hvor du kan side og ryge smøger, og så går der søde piger rundt med et fad med smøger du kan købe... :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt ude at flyve
Ellers er der jo ikke laengere ind til KBH, har jeg ihvertfald gjort meget, hvis jeg nu alligevel skulle noget derinde, tog jeg lige et smut paa staden. Saa slipper man ogsaa for at have for store portioner paa sig af gangen.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Den generelle konsensus fra politiets side er vist at sålænge man ikke gør det åbenlyst griber de ikke ind. Men det er da klart at hvis der går politimænd forbi og du sidder med en joint fortæller de dig at du skal slukke den og visiterer dig nok også (jeg havde et par venner det skete for - heldigvis visiterede de ikke ham med andre 'løjer' på sig :D )
Men som der står i artiklen her ransager de ikke telte:
http://www.dr.dk/Musik/roskildefestival ... 083830.htm
Så bare sørg for at være lidt diskret ligesom når du ellers ryger i offentligheden så skal det nok gå..
Det sagt, så jeg en rastamand i 2008 må det have været der gik rundt og råbte: "Weed, anyone wanna buy some weeed, weeeed" :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har haft arsenalet med på roskilde flere år i træk, og har aldrig oplevet problemer med det. Der er simpelthen for mange mennesker. Jeg har set politiet 1-2 gange, og der gik folk og gav dem krammere, og de var i fint humør - intet hetz mod stoffer der.

Jeg købte faktisk noget superskunk af en gut der gik rundt og råbte "Haaash .. tjaaald - Vil i købe noget tjald?" Det var satans god skunk!
Der var faktisk også en der råbte MDMA, men der var jeg desværre for skæv til at kunne tage noget seriøst :D

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Rush skrev:
Jeg købte faktisk noget superskunk af en gut der gik rundt og råbte "Haaash .. tjaaald - Vil i købe noget tjald?" Det var satans god skunk!
Der var faktisk også en der råbte MDMA, men der var jeg desværre for skæv til at kunne tage noget seriøst :D

Hahaha, fuck hvor fedt! :D Fuck og død det bliver nice! Roskilde here we come!

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg vil lige pointere at du nok skal regne med at politiet kan finde paa at tjekke
dit telt hvis du sidder og ryger uden for det og de opdager det.

Jeg kender mindst 1 der har faaet ransaget sit telt paa den maade og dermed mistet sit stash.

Ellers er det ogsaa mit indtryk at man bare skal holde jointen bag ryggen naar de gaar forbi for at undgaa problemer - folk bliver taget naar de ser det og gider at goere noget ved det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

xzybca skrev:
Jeg vil lige pointere at du nok skal regne med at politiet kan finde paa at tjekke
dit telt hvis du sidder og ryger uden for det og de opdager det.

Jeg kender mindst 1 der har faaet ransaget sit telt paa den maade og dermed mistet sit stash.

Ellers er det ogsaa mit indtryk at man bare skal holde jointen bag ryggen naar de gaar forbi for at undgaa problemer - folk bliver taget naar de ser det og gider at goere noget ved det.

Yes, nogle af mine venner fik også en tur af civilpolitiet, da en af drengene sad og fyrede en joint om aften. Så skulle de selvfølgelig tjekke teltene osv. I tilfælde af at i er flere gutter om en stor hashpulje, og politiet opsnuser den, så bliv enig om én person der tager ansvaret for det, ellers ender i allesammen med samme straf. Én for holdet ;)
Men generelt tror jeg ikke det er så slemt, så længe man altså ikke skilter med det - for de er der jo. Sidste år var der også nogle der havde skrevet ''HASH TIL SALG'' eller lignende på deres telt, og de blev vist taget godt og grundigt :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]