Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 02:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

´Jeg har et spørgsmål vedr. ketamin.

Jeg har gennem de sidste 4 måneder været igennem en hva man kalder "svær/mørk deprission, med alle kendte symptomer på sådan en. Folk som har prøvet det ved sikkert hva jeg snakker om, hvor man kun kan se negativt og føler en konstant grå tomhedsfornemmelse inden i.

Mig og en kammart er ibyen på et trampersted, og han for hurtigt skaffet noget han mener jeg ska prøve(har aldrig taget nogle former for euforiserne stoffer før) Vi er ikke selv klar over, hva det er vi har med at at gøre, men vi finder sener ud af det var Julemix(ketamin,mdma) , Rusen tager rimlighurtig fat, og pludeselig er det som om hele verden er fuldstændig unik, alle mennesker er de flinkeste i verden osv osv..

Men pointen er at efter denne tur har jeg ik haft nogel form for deprission, er gennerelt mere glad end jeg førhen har været, og ser alt ting mere positivt, selv nu en måned efter ketamin turen. Jeg læste at ketamin er en af de bedste midler man overhoved kender til modvirkelse af kraftige deprissioner. Nogle som har oplevet ketamin virke på denne måde, eller er det bare ren tilfælde at min deprission pludeselig er slut?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psykiatrien har i hvert fald beskæftiget sig med MDMA som terapeutisk middel, så det er måske der svaret ligger? Husk dog at jævnlig/over brug af MDMA kan medføre svær depression i sin egen ret, så jeg ville ikke anvende det som medicin.

Uden at have prøvet ketamin, tror jeg ikke det har anti-depressive kvaliteter. Den fornemmelse du har kan skyldes et "afterglow" som varer ved ret længe efter man har en positiv oplevelse med entheogene stoffer. Igen, dette er ikke en virkning der varer ved hvis du begynder at bruge stofferne som 'medicin', og jeg vil meget varmt anbefale dig at opsøge din læge og få hørt om mulighederne for psykiatrisk hjælp til din depression hvis det kommer tilbage.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tias skrev:
Psykiatrien har i hvert fald beskæftiget sig med MDMA som terapeutisk middel, så det er måske der svaret ligger? Husk dog at jævnlig/over brug af MDMA kan medføre svær depression i sin egen ret, så jeg ville ikke anvende det som medicin.

Nu siger han selv, at han har været ude og "trampe". Det er jo ikke terapi i sig selv at tage MDMA.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Det er fuldstændig korrekt at der er forskning der tyder på at ketamin kan have en instant og længerevarende antidepressiv effekt. Men du skal nok være forsigtig med at regne dig selv for "kureret".

http://www.google.dk/search?client=oper ... 8&oe=utf-8

Det er muligt at oplevelsen har hevet dig ud af en negativ spiral - så er det bare med at udnytte dit nyvundne momentum til at få arbejdet med de ting der lå til grund for depressionen til at starte med (hvis du da ved hvad det var der udløste den).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

John D>> Jeg synes heller ikke jeg skrev at jeg mente han havde anvendt stoffet på en terapeutisk ansvarlig måde, blot at det kan have anti-depressive effekter for nogen mennesker. Jeg har f.eks. kun haft et optimistisk og rart afterglow dagene efter de gange jeg har taget MDMA, intet af det serotonin crash man så ofte hører om.

Bacon>> Det Drupe siger. Depression er en alvorlig sag, og der findes ingen hurtige løsninger - man kan dog være heldig og få et pludseligt overskud som du, men så bør man også bruge det til at arbejde med sin tilstand.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]