Tilmeldt: 20 feb 2002 02:01 Indlæg: 1199 Geografisk sted: Nordsjælland
Hey! Jeg er på det seneste blevet ret hot for de jamaicanske rytmer igen, i takt med at jointforbruget steg og kunne derfor godt tænke mig at få jeres anbefalinger til de fedeste kunstnere/numre. Genremæssigt leder jeg nok efter alt inden for dub, reggae, dancehall, chillout/elektronisk, rap osv., med rødder i det jamaicanske miljø/stemning. Gerne knapt så kommercielt, hold det bare en smule undergrund Ingen Sean Paul her!
Jeg er ikke så genrekendt.. Tror nu i forstår mig. Rygermusik, men også gerne forslag til kunstnere med mere go i! Fyr løs!
Tilmeldt: 20 feb 2002 02:01 Indlæg: 1199 Geografisk sted: Nordsjælland
Yes Matisyahu synes jeg er meget nice. Jeg har Youth Dub albummet.. Chilleren dub Kartel, Spice synes jeg ikke lyder specielt fedt. Bryder mig på ingen måde om den der fesne computer robotbøssestemme, som bliver misbrugt af alle fra Nik & Gay til Black Eyed Balls.
Men ellers rammer i okay plet. Damian Marley er cool nok, f.eks. med nummeret "welcome to jamrock", som jeg lige nu finder ud af også er titlen på et helt albm. Det må jeg ha' skaffet
Det skal lige siges, at jeg med dub ikke tænker så meget på dubstep genren, ved mindre det har hørbare rødder i den jamaicanske stil. Når det er sagt, så er jeg alligevel lidt interesseret i "uk-genrene" (grime, dubstep, drum & bass osv). Så længe de på en måde stadig kan puttes ind i førnævnte beskrivelse.
Nogle dejlige genre, som du er blevet glad for Alborosie, Damian Marley og Sizzla er allerede nævnt, men dem burde du helt sikkert tjekke ud. Ellers er nogle af mine favoritter disse:
Du ønskede dog ikke noget dubstep, men det fik du Håber noget af det falder i din smag, søg på kunsterne, de har lavet meget andet godt end blot disse numre.
//
Senest rettet af Armyofme 25 feb 2010 21:48, rettet i alt 2 gange.
Ved godt at de fleste numre ikke har rødder i det jamaicanske men, det er damn good dubstep / DnB anyways og helt klart værd at gi en lytter i næsten vilken som helst koger.
Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01 Indlæg: 4006 Geografisk sted: .....
Ini Kamoze har lavet nogle fede tracks!
Lidt anderledes reggae fra samme kunstner [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6uBIU2A-mbc&feature=related[/youtube] Men de fleste kender ham nok fra dette track, som jo storhittede i sin tid