Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

det med skitzofreni kan du sige til din mor at Peter Ege som er Overlæge i Københavns Kommune siger at hash ikke føre til skitzofreni

Medlem
Brugeravatar

SÅDAN DRENGE :D :D :D :D

Nu er min mor ved at overveje det, og jeg for svar på fredag :)

Vil sige TUSIND TAK til jer der kom med gode råd og argumenter.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Sådan. Lad os høre hvordan det går!

Medlem
Brugeravatar

Bliver spændende at få svar.
Hvis du får nej, tror jeg ikke det lønner sig særlig meget at gøre oprør. Men modne dialoger er nok vejen frem. :-)
Hvis du får lov, så vis hende at du er ansvarlig nok, og lad være med at komme mega baked hjem i starten osv.

OT:
Vil lige høre.. Du siger det er sundere at ryge en pind engang i mellem end at drikke, men du ryger stadig cigaretter til hverdag?

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Sådan. Lad os høre hvordan det går!

Skal jeg nok :mrgreen:

Sorte Samba skrev:
Bliver spændende at få svar.
Hvis du får nej, tror jeg ikke det lønner sig særlig meget at gøre oprør. Men modne dialoger er nok vejen frem. :-)
Hvis du får lov, så vis hende at du er ansvarlig nok, og lad være med at komme mega baked hjem i starten osv.

OT:
Vil lige høre.. Du siger det er sundere at ryge en pind engang i mellem end at drikke, men du ryger stadig cigaretter til hverdag?

Tror også bare jeg holder mig til de stille og rolige dialoger.. De har jo givet pote indtil videre :)

har også bare tænkt mig at holde så lav profil med det som jeg plejer..

Kan godt se det lyder mærkeligt.. men gør det nu også mest i protest for at bevise min sag :D
- og smøgerne kan jeg sku ikke kvitte.. De er efterhånden en vane jeg har haft i lang tid :|

:peace:

Junior medlem
Brugeravatar

godt at høre glœder mig til at ryge med dig igen

Medlem
Brugeravatar

Luciferi skrev:
godt at høre glœder mig til at ryge med dig igen

Hvem er det :hm:

Stefan ?? :peace:

Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Kan huske da jeg blev opdaget af min mor tilbage i 8. klasse, på det tidspunkt havde jeg allerede fortalt det til min far som havde det fint med det, min mor var ikke meget for at give mig lov, men hun måtte erkende at hun ikke kunne kontrollere hvorvidt jeg røg eller ej. Da jeg blev smidt ud af efterskolen for at ryge den brede inddrog hun min tilladelse, hvilket jeg var fuldkommen ligeglad med, jeg røg bare videre. Nu går jeg i 1.g og mine forældre er helt cool med at jeg ryger, min mor har bare langsomt måtte indse at jeg stadig gør det.

I sidste ende er det en selv der sætter grænserne, jeg ser ingen grund til at følge regler angående ens eget liv som man ikke selv er enige i, dog vil jeg hellere lyve end melde klart ud at jeg er ligeglad med deres meninger, hellere leve i uvidenhed end ulykkelighed. Det lyder måske lidt kynisk at sige det er bedst at lyve, men sådan er virkeligheden altså, forældre kan sætte de grænser de vil, men at de bliver brudt er ikke et tegn på mangel på respekt overfor dem som forældre eller medmennesker. I et barns sene teenage-alder prøver forældre stadig at sætte grænser, hvilket er helt fair, men at de bliver brudt er jo blot et led den løsrivelses-process som alle mennesker på et eller andet tidspunkt skal igennem, og det er vel mere naturligt at løsrivelsen kommer af sig selv end at den kommer når man er myndig.

Junior medlem
Brugeravatar

ja

Medlem
Brugeravatar

Luciferi skrev:
ja

Hehe ok :D Og i lige måde ;)

Men jeg spurgte min mor hvad hun var kommet frem til og hun sagde: ''Jeg har den samme holdning som jeg hele tiden har haft, du må ikke ryge så længe du bor her.. det kan du gøre når du er flyttet hjemmefra..

Så gik jeg bare.. det lort gider jeg sku ikke at høre på..

Så Stefan vis i skal ryge så inviter mig :) jeg kommer uanset om hun siger jeg ikke må..

Syntes virkelig det er for svagt af hende.. Har gået 1 måned og opfyldt alle hendes krav og så fyre hun sådan en gang lort af :|

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Din mor kommer aldrig til at give dig lov :) Sådan ér det bare. Hun HAR besluttet sig, og hun har ikke på noget tidspunkt overvejet det.

Hvis jeg var dig, ville jeg sige at jeg ikke ryger mere, håbe på ikke at blive taget i det igen, og være dygtig til at skjule det. Du er 17 år, der er ikke noget galt med, at du ryger lidt hash en gang om ugen.

Jeg troede også, at jeg kunne overbevise mine forældre. Jeg blev klogere... Med mindre de fra start af har et tolerant forhold til røgen, så tror jeg det er meget få tilfælde, hvor man kan overbevise dem om, at det er okay.
Specielt i dit tilfælde med din fars historie taget i betragtning tror jeg du er specielt dårligt stillet i kampen.

Held og lykke med det :)

Medlem
Brugeravatar

Homo Superior skrev:
Din mor kommer aldrig til at give dig lov :) Sådan ér det bare. Hun HAR besluttet sig, og hun har ikke på noget tidspunkt overvejet det.

Hvis jeg var dig, ville jeg sige at jeg ikke ryger mere, håbe på ikke at blive taget i det igen, og være dygtig til at skjule det. Du er 17 år, der er ikke noget galt med, at du ryger lidt hash en gang om ugen.

Jeg troede også, at jeg kunne overbevise mine forældre. Jeg blev klogere... Med mindre de fra start af har et tolerant forhold til røgen, så tror jeg det er meget få tilfælde, hvor man kan overbevise dem om, at det er okay.
Specielt i dit tilfælde med din fars historie taget i betragtning tror jeg du er specielt dårligt stillet i kampen.

Held og lykke med det :)

Tak for de gode ord :)

Men ja.. Jeg har sku tabt kampen!

Tror også bare jeg siger jeg ikke ryger mere :)

Ellers tak for hjælpen alle sammen :peace:

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: fwe
:peace: ellers godt kæmpet!

Medlem

du kunne vente et par år, med at ryge, til du ved hvad du skal og er kommet videre i skolen.
så har du hvertfald også noget du kunne glæde dig til. for det er jo faktisk dine forældre der bestemmer.

Medlem

hold da kæft en gammel tråd hehe

Medlem
Brugeravatar

bolle skrev:
du kunne vente et par år, med at ryge, til du ved hvad du skal og er kommet videre i skolen.
så har du hvertfald også noget du kunne glæde dig til. for det er jo faktisk dine forældre der bestemmer.

Jeg ved udemærket godt hvad jeg skal ;)

Skal på HG til sommer..

Der er 3/4 dele tilbage af et år nu :) - så er jeg 18 ;)

Medlem
Brugeravatar

Har puffet i sammenlagt 4 år (med store pauser)
Er blevet busted massere gange.. Men første gang forklarede jeg min far, at det kun skete en gang på 5 måneders tid.
Men da jeg så blev busted igen kunne jeg ikke løbe fra det. Han har altid virket lidt sur over det, og fortalt at man hurtigt bliver afhængig osv. (han har selv puffet meget som ung, og lidt som voksen) Men... (jeg har en meget stor viden inde for hash, skunk osv)
Så efter en lang snak accepterede han det egentlig (men stadig ikke glad for det) Fik af vide at jeg bare ikke skulle gøre det derhjemme på værelset. Nu er jeg så 18 år.. Så der ikke rigtig så meget han kan gøre.

Medlem
Brugeravatar

Men overholder selvfølgelig stadig han regel om ikke at ryge på værelset, når jeg stadig bor hjemme. Eller næsten.. Puffer ud af vinduet og lufter meget ud bagefter :-D

Medlem
Brugeravatar

SÅDAN !

Nu fik jeg sku lov :p

Det var fordi hun troede det altid var sådan noget lorte std og sådan noget..

Hun var nu bare mest bange for alt det andet lort de putter i hashen :D

:peace:

Junior medlem

:rocking:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]