Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 aug 2025 09:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Det er simpelthen svinagtigt det der er foregået i denne sag. Danskeren Camilla Broe, var som bekendt mistænkt i forbindelse med en ecstasy-smuglings-sag i USA, og blev i den forbindelse krævet udleveret af USA, selvom hun er ærkedansk statsborger.

Efter flere års uvished omkring sin skæbne (hun er mor til en datter), og så senere deportering til USA, afviser dommeren nu sagen, fordi den er forældet. Noget man godt var klar over til at begynde med.

Jeg håber hun får en klækkelig erstatning for det her. Og jeg mener justitsministeren (dengang Lene Espersen) bør have en klar advarsel for det forløb her. Og igen en påmindelse om at narkotikaforbuddet er et stort problem.

Et par artikler om sagen:
http://politiken.dk/udland/article873640.ece (Dommer afviser at udsætte retssagen)
http://politiken.dk/udland/article874175.ece (Broe-forsvarer: Danmark var følgagtig over for USA)
http://politiken.dk/indland/article874291.ece (Camilla Broe: Jeg er lettet og vred)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Advarsel? Lene E. burde fandme udleveres til Iran og straffes for aldrig i sit liv at have båret det reglementerede tørklæde som gode muslimer skal!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Tja hvis hun kunde ha' været straffet i USA, kan hun vel også få erstatning fra den amerikanske stat... :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ja, det er da under al kritik.

Puhha prøv at tænke på en rutsjebane tur hun har været igennem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Det er sørgeligt at den danske regering, blindt levere en dansk statsborger til USA.

Men dette viser endnu engang at det er lige meget hvem der sidder på magten, Danmark vil altid sutte røv på Amerika.

Min danske sjæl føler sig voldtaget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Rammstein havde ret, we all live in america....... og det godt nok sørgeligt...

Synes det fedt den blev afvist - men damn, det siger noget om danmark.....

det ikke fedt at være dansker mere...

PLUR

Medlem

Synes sku også det er noget svin agtigt noget de har haft gang i med at udlevere hende. forræddere!
Men jeg kan simpelthen ikke tage hende der camilla broe hun er da for dum at hører på.
Nu ved jeg ikke hvor mange E piller det var hun havde smuglet. 100.000+ hvertfal ( mener jeg ) Men at hun så skal så meget frem i medierne, og ihhh og åhhh hvor er det synd for hende. Og som hun selv siger. Hun vidste slet ikke noget om piller var på hende.
Eeeeej nu stopper det altså. Sikke en møg kælling. Hvis du kan tage chancen for at smugle det pis over. Så må du fandme også stå ved den straf der nu engang kommer. også efterfølgende. Også skal man sidde og se hende tude på tv.
Altså somom vi / jeg ikke er ligeglade. Og at hun har fået doneret omkring 150.000kr. Ej puhh jeg synes sku det for meget. fucking nasser!

Dermed ikke sagt, at jeg sagtens kunne!hehe

Medlem

basssher:

Det er en interessant debat du lægger op til. Det jeg tænker, er at du som bruger på psychedelia.dk, måske har prøvet ecstasy-piller selv, eller kender folk der har. Du eller dine bekendte må i så fald også være interesserede i at der er et marked for stoffet, og dermed accepterer man vel implicit, at der er folk som må gøre det hårde arbejde med at smugle pillerne eller pulveret ind i landet. Nej, det er ikke optimalt - ingen har lyst til at købe stoffer fra den slags kilder, hvis et alternativ er muligt.

Allright, nu er det her et tænkt eksempel - jeg ved ikke om du har indtaget ecstasy nogensinde. Men hvis du har, så må det nødvendigvis komme et sted fra.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Foretrækker at købe mit dope direkte fra et lab eller indirekte fra et udenlandsk UG lab......

Jeg synes hun skal have megaerstatning - det eneste hun har er at have transporteret en vare, som en verden synes er ulovlig, jeg synes den er lovlig og håber at hun får megaerstatning både af USA og DK - håber samtidig at LENE ESPERSEN ryger i evigheds bistandseksil - SÅ KA HUN FANDME LÆR DET...

Dog e XTC piller noget lort, da det ikke altid er MDMA der er i.. Foretrækker rene krystaller...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
basssher skrev:
Synes sku også det er noget svin agtigt noget de har haft gang i med at udlevere hende. forræddere!
Men jeg kan simpelthen ikke tage hende der camilla broe hun er da for dum at hører på.
Nu ved jeg ikke hvor mange E piller det var hun havde smuglet. 100.000+ hvertfal ( mener jeg ) Men at hun så skal så meget frem i medierne, og ihhh og åhhh hvor er det synd for hende. Og som hun selv siger. Hun vidste slet ikke noget om piller var på hende.
Eeeeej nu stopper det altså. Sikke en møg kælling. Hvis du kan tage chancen for at smugle det pis over. Så må du fandme også stå ved den straf der nu engang kommer. også efterfølgende. Også skal man sidde og se hende tude på tv.
Altså somom vi / jeg ikke er ligeglade. Og at hun har fået doneret omkring 150.000kr. Ej puhh jeg synes sku det for meget. fucking nasser!

Dermed ikke sagt, at jeg sagtens kunne!hehe

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Ja det er godt nok dejligt at staten her tager vare for sine borgere og vil dem det bedste.

Dedikeret medlem

If you cant do the time, dont do the crime.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

CoA: hvad er et UG lab?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Luftkaptajnen skrev:
CoA: hvad er et UG lab?

Undergrunds laboratorie, slang fra bodyhouse.dk :)

Medlem

Og nu er sagen så endeligt afvist :

"Amerikansk dommer lukker Broe-sagen"

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... 302386.ece

Medlem

... sagen fortsætter lidt endnu:

http://www.bt.dk/krimi/camilla-broe-bli ... e-loesladt

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Camilla bliver løsladt

Fannerme på tide. Retssikkerheden er sket fyldest - i USA??? :roll:

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg ville ønske at lovene blev brugt til at opretholde retfærdighed og ikke at ødelægge menneskers liv.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg læste i går i Metroexpress at anklagemyndigheden havde valgt at anke, dog skriver BT i dag at hun får lov at komme hjem (http://www.bt.dk/krimi/camilla-broe-faa ... mme-hjem-0).
Desværre ser det også ud til at anklagemyndigeheden er blevet godt og grundig sur over at de ikke er kommet nogen vegne så de vælger muligvis at anklage hende for at være i landet ulovligt - selvom hun jo er blevet hentet dertil i håndjern på foranledning af de amerikanske myndigheder (http://www.bt.dk/krimi/camilla-broe-risikerer-ny-sag)...
Solidt til grin.
Som der står i den første artikel havner hun i et tomrum hvis de bare sætter hende fri istedet for at sætte hende direkte på et fly til Danmark fordi hun ikke har tilladelse til at være i landet...
Så hvis de vil kan de vælge at sige "nu er du fri" og så i samme sekund spørge dem om de har en tilladelse til at være i landet og så arrestere hende fordi hun ikke har.
Smukt. Bare smukt.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Og så lige en ekstra artikel der er helt ny fra EB: http://ekstrabladet.dk/112/article1305670.ece

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]