Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 08:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

ahh super så er jeg jo rimelig godt stillet, regner også med at vente så længe jeg kan, men hvertfald 24 timer :)

Medlem
Brugeravatar

så fik jeg skiftet over til subuxone og det gik ret smertefrit havde godt nok lidt abstinenser men tog lidt clonazepam og det hjalp, og tror faktisk at 250ug er rigeligt til at holde mig :)

Medlem
Brugeravatar

Det lyder fandme godt. Det er dejligt at høre at du er så velovervejet i forbindelse med din ned- og udtrapning! Alt det bedste til dig.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
skidegodt... thumbs up herfra, har ikke så meget forstand på det, men det lyder til at du ikke er så langt fra mål igen :)

Medlem
Brugeravatar

jeg prøver at holde mig til ~250ug men nogle gange tager jeg lidt mere, fik også hygget mig lidt på det i weekenden, troede slet ikke jeg ku få en buzz på efter jeg var skiftet fra metadon,en det må være pga den lave dose, men nu er det er bare at klø på igen :)

Medlem
Brugeravatar

ok faldt sku i idag. fik lidt tilbudt gratis som jeg ikke ku sige nej til, så fik mig en lille speedball ~25/25mg coka/dope og er lidt bange for jeg bliver lokket i weekenden, men i det mindste har jeg massere subs, og hash.. :)

Medlem
Brugeravatar

En ting du måske kunne overveje som led i en langsigtet opioidafvænning, er at begynde at fokusere lidt mere på de knap så fede sider ved brug (fører nemt til misbrug etc) og kultur. Du har jo for eksempel både et opioidrelateret profilbillede og signatur. Heroin har jo på det nærmeste en hel subkultur for sig selv (bluelight etc.) og må sgu indrømme at jeg selvnemt sidder og bliver fanget af de sjove og vilde historier fra det liv som mange opioidbrugere skriver om. Måske er det en bedre idé at tænke mere på hvor meget og hvor nemt opioider kan smadre ens liv, frem for at fokusere på hvor cool nåle er, hvor effektive og universelle opioider er som stoffer. Jeg tror sgu at en pæn del af den psykiske opioidafhængighed for manges vedkommende også har noget at gøre med deres forelskelse i livsstilen og kulturen. Desværre ser det bare ud som om at det er for svært at styre med måde (for langt størstedelen af brugerne) og måske ville det så være bedre bare at prøve at tage en pæn mængde afstand fra det.

Medlem
Brugeravatar

lille update:

så er jeg nået ned på 50-70ug 1-2x om dagen så synes jeg kan se en afslutning inden alt for længe...
er stadig i godt humør og optimistisk :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Godt at se du holder tråden kørende. Der har været rigtig mange lignende tråde, hvor skaberen simpelthen bare er faldet fra, og formentligt faldet tilbage til sit misbrug. Så keep us updatet, helt indtil du er helt clean, og også hvis du skulle falde helt tilbage til dit heroin misbrug, vi er mange der interesserer os for din historie :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
Tag varme bade med epsom badesalt. Det afslapper musklerne og er rigtigt sundt og godt.. det skulle også virke udrensende (detox salt..ish), hvor du sveder en masse affaldsstoffer ud :) Jeg har selv næsten lige været igennem oxycodone withdrawals, og ønsker dig held og lykke! jeg håber vi hører om forløbet :)

Senest rettet af Ninja 25 feb 2010 18:00, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

ja det bruger jeg også ofte, desværre har jeg dog ikke et badekar selv, men det er virkelig guld værd når man detoxer :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
Helt sindssygt... My god min krop har gjort ondt

Junior medlem

Geografisk sted: Vejle
Fedt du stadig har modet. Efter 9 år på 24 doner om dagen(120 ml), trappede jeg mig ned over to år til 6 doner(30 ml), for derefter at gå over på subutex(i dag hedder det suboxone. Forskellen er at det ikke kan skydes og man har "antistoffer i blodet mod morfin, hvilket vil sige at hvis man ligesom jeg fik 16 mg suboxone om dagen skal have MEGET heroin). Til dem der ikke er klar over det er Suboxone det samme som Themgetis, der jo findes i 0,2 og 0,4. En "normal" dagsdosis på Sub plejer at ligge mellem 8,0 og 12,0 mg(8,0 mg Sub svarer til 40 0,4 Themere). En lille sideoplysning er at inden 2012 skal alle have Sub istedet for Metadon. Overgangen fra Metadon til Sub er hård, forstået på den måde at man(her snakker jeg kun for mig selv) ingen fysiske abstinenser har, men den der "osteklokke" følelse fra donerne forsvinder, hvilket betyder man bliver mere sig selv. Jeg sad i tre uger på min sofa og vænnede mig til at jeg pludselig var mig selv. Jeg vil klart andbefale alle der kan holde til nedtrapningen af Donerne at hoppe over på Suboxone. Ikke mere ligge og skide i sengen og ikke mere ondt i knoglerne. Efter min mening er Metadon meget værre end Heroin. Hvis i tager springet til Sub så hold lige ud de første par uger. Selvom vi ikke mærker Donerne er der en tydelig forskel. Det er ingen problem at blive sat højere op i Sub, og psykisk kan det tage noget af stoftrangen. Held og lykke til jer alle.

Medlem
Brugeravatar

er lidt stener så det vil ikke blive det lange svar og men vil lige rette noget,

"Forskellen er at det ikke kan skydes og man har "antistoffer i blodet mod morfin, hvilket vil sige at hvis man ligesom jeg fik 16 mg suboxone om dagen skal have MEGET heroin)."

subuxone kan sagtens skydes der er ingen grund til det da det virker som hvis man tog det under tungen, det er ikke pga antistoffer i blodet men at buprenorphinen binder så kraftigt til receptorne at man har svært ved at blive påvirket af andre opiater

noget andet er jeg synes normalt folk for alt for høje doser, da det virker bedre i små og største delen af de folk der kommer på subs ku nøjes med en langt mindre dose

men vil give dig ret i subs er at foretrække hvis det er det som virker for en, første gang brugte jeg metadon og vil sige at hvis man bare bruger det som beregnet og nedtrapper, ikke hænger i sky høje doser flere år så virker det faktisk rigtig godt begge dele, der er bare forskellige fordele og ulemper ved begge

men helt sikkert godt gået! - alt held og lykke herfra med den videre afvænning(eller tilvænning om man vil) :)

mvh emingos

Insane psychedelia user!

Subuxone kan IKKE skydes. De indeholder naloxon som, hvis det bliver skudt, bliver aktivt.

Medlem
Brugeravatar

FromCirclesAllRise skrev:
Subuxone kan IKKE skydes. De indeholder naloxon som, hvis det bliver skudt, bliver aktivt.

det er forkert buprenorphin binder sig kraftigere til receptorne end naloxonen gør så betyder ikke noget.

en der har fået en bupe od er også næsten umuligt at få reddet netop pga dette.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Undskyld hvis jeg måske hænger lidt fast i jeres offtopic-diskussion, men jeg vil også lige melde mig i koret af dem, der besynger herlighederne ved Subutex-afvænning i forhold til Metadon-afvænning.

For det første er man, som I skriver, "mere sig selv", hvilket gør det meget nemmere at komme ud af den dér opioid-tankegang og stil. Når man (jeg) har trappet ned på Metadon (altså fra heroin og så over til Metadon og så ned i Metadon-dosis), så har jeg stadig haft den dér heroin-agtige følelse, men bare i en lidt mere kedelig og svag udgave - og så er det nemt at blive fristet til the real deal. Men når man (jeg) tager Subutex, så føler jeg mig så normal, klar og ædru, at jeg ikke tænker, sover, skider og lever i heroin-verdenen. Og heroin/opioider bliver fjernere, og ikke længere noget naturligt.

Desuden (og det syntes jeg ikke I nævnte), så påvirker Subutex ens (ihvertfald min) libido (sex-drive) langt mindre end Metadon gør (som godtnok er bedre end heroin, men stadig ikke normalt) - og det er MEGET vigtigt for mig, at blive liderlig på samme måde og lige så ofte som hvis jeg var helt clean, hvis jeg skal føle mig som et normalt, velfungerende menneske, og ikke som en selvdød zombie.

Og så er der jo den indlysende positive effekt, at stoffet virker på heroin-junkie-typer lidt ligesom Antabus gør på alkoholikere.
Jeg overvejer faktisk, at tage Subutex konstant i en periode fremover, så jeg mindsker fristelsen til at tage heroin/opioider. Som en slags sikkerheds-foranstaltning. Og så trappe ud af Subutex (det synes jeg har været ret let for mig - meget lettere end heroin, og en del lettere end Metadon), når jeg føler, at heroin-tingen er kommet så meget på afstand, at jeg har helt styr på det.
Er der nogen hér der har erfaringer med at bruge det på dén måde? Altså at holde sig på en Subutex-dosis, selvom man godt kunne trappe ned og blive helt clean, for at mindske risikoen for at tage heroin ukontrollabelt og risikere at ryge tilbage i sit misbrug? Spørgsmålet er, om risikoen for at man efter lang tid "sidder fast i" Subutex-forbruget, så det bliver til et misbrug, opvejer fordelen ved muligvis at forhindre et heroin-tilbagefald. Og evt. også om der er bivirkninger ved længere tids Subutex-forbrug, som gør, at man skal prøve at trappe ud af det hurtigst muligt, selvom det måske betyder, at der er lidt større risiko for et heroin-relapse.

Hvis det er ok med dig, emingos, så vil jeg gerne have svar hér - jeg tror også, at det kunne interessere andre, der læser denne post. Ellers kan jeg selvfølgelig også bede en admin om at splitte tråden, eller bede folk om at skrive svar på PM.

Medlem
Brugeravatar

Det er helt ok Zarathustra, det var faktisk lidt meningen tråden også sku bruges af andre så vi ku samle information og dele erfaringer med andre i samme situation

så i er velkommen til at bruge min tråd som i lyster :)

Medlem
Brugeravatar

still going strong...

synes dog at jeg har svært ved at skære den længere ned... så overvejer bare at tage hoppet med en håndfuld benzo'er og en halv palle hash og så få det overstået...

ville bare lige tjekke ind og sige alt gik som det sku :)

hygge og god weekend venner

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn
Super gået!

Hold os endelig opdateret. Det er super fedt at høre om din optur! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]