Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 15:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
La vita è bella er en rigtig smuk film.

Snakkefilm? Hvis du bare vil se jøder der bliver mishandlet hele tiden, så er den nok ikke dig. :roll:

Den handler om en jødisk familie der kommer i KZ-lejr, hvor faderen prøver at beskytte sønnen ved at kamuflere alvoren i KZ-lejren med humor.

Medlem
Brugeravatar

Kajkage: Nej det er ikke det jeg mener hehe.
Jeg mener film hvor de bare snakker hele vejen. Og ikke rigtig får nogen ordenlig handling nogensinde.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Mr.Mista skrev:
Jeg mener film hvor de bare snakker hele vejen. Og ikke rigtig får nogen ordenlig handling nogensinde.

Bare se den, så kan du selv tage stilling til den.

Det lader for mig til at det du ønsker er en film om Holocaust med Sylvester Stallone i hovedrollen.

Medlem
Brugeravatar

Arturo Bandini skrev:
Mr.Mista skrev:

Bare se den, så kan du selv tage stilling til den.

Det lader for mig til at det du ønsker er en film om Holocaust med Sylvester Stallone i hovedrollen.

Nej men fx filmen "god on trail" er en af de mest kedeligste film jeg nogensinde har set. handlingen er så langtrukken. og så mister jeg hurtig konsentrationen. Og så kan jeg til sidst ikke følge med.
Men fx The pianist. Der er da heller ikke så mange voldsomme scener med. Men det er en utrolig smuk og spændende film? Det samme med The boy in the striped pyjamas. Ikke særlig barsk. Men stadig rigtig spændende. :)

Men Life is Beautiful lyder også som en rigtig god film!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Mr.Mista skrev:
Nej men fx filmen "god on trail" er en af de mest kedeligste film jeg nogensinde har set. handlingen er så langtrukken. og så mister jeg hurtig konsentrationen. Og så kan jeg til sidst ikke følge med.
Men fx The pianist. Der er da heller ikke så mange voldsomme scener med. Men det er en utrolig smuk og spændende film? Det samme med The boy in the striped pyjamas. Ikke særlig barsk. Men stadig rigtig spændende. :)

Men Life is Beautiful lyder også som en rigtig god film!

Smuk film, men good er også rigtig god.. Du får ikke set så meget action, det handler om en universitetslærer (Viggo Mortensen) som har en jødisk ven, "pludselig" bliver han en del af nazibevægelsen og det har konsekvenser for deres venskab. God film, rigtig flot. Den er vidst lige kommet i blockbuster: http://www.imdb.com/title/tt0436364/

Junior medlem

"Livet er smukt" er en fantastisk og for den sags skyld humoristisk film om emnet. Nok ikke så meget graphic footage men giver alligevel et fint indblik i livet i en KZ lejr 0og hvad folk måtte gøre for at bevare deres sunde fornuft.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Her er noget materiale som blev fremført i '45 som dokumentation for hvad der havde foregået i kz-lejrene.
Nazi Concentration Camps (Nuremberg Trial Film)

"The file entitled "Nazi Concentration Camps" was entered as evidence at the 1945 Nuremberg Trials of Hermann Göring, Rudolf Hess, and 22 other Nazi officials at the end of World War II. It presented a stark picture of the atrocities of the Holocaust and ensured than no one would ever doubt the meaning of the charge "crimes against humanity."

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København N
Offtopic:

Tvivler på jeg er den eneste som har besøgt Auschwitz og kan bekræfte at det er fuldstændig sindsygt det som har foregået i kz lejrene. Hvis man har en 'guide' med rundt som fortæller om de forskellige bygninger og værelser er det så fucking kvalmende - undskyld sproget. Det er noget helt andet at befinde sig i lejren end bare at se nogen billeder og optagelser derfra.

Er sikker på mange har det på samme måde.

Godnat

Medlem
Brugeravatar

Chiller-Dog skrev:
Offtopic:

Tvivler på jeg er den eneste som har besøgt Auschwitz og kan bekræfte at det er fuldstændig sindsygt det som har foregået i kz lejrene. Hvis man har en 'guide' med rundt som fortæller om de forskellige bygninger og værelser er det så fucking kvalmende - undskyld sproget. Det er noget helt andet at befinde sig i lejren end bare at se nogen billeder og optagelser derfra.

Er sikker på mange har det på samme måde.

Godnat

Har aldrig været der. Men ville så utrolig gerne se det.
Har snakket med min kæreste om at tage der ned engang.
Håber bare det bliver til noget en dag.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Hvis du skulle få lyst til at læse en bog om emnet, så kan jeg anbefale: "Nazilægen Josef Mengele, Liv og Forbrydelse" af Anders Otte Stensager.

Det er en spændende og samtidig ret kvalmende bog om den læge der "tjente" længst tid i lejren. Han blev kaldt "dødsenglen" eller "onkel", sidstnævnte fordi han var sød ved børnene inden han udsatte dem for kvalmende eksperimenter. Den fokuserer også en del på hvad der var motivet, for lægestanden som helhed og for Mengele som person. Den fokuserer på den generelle interesse for det stærke, rene menneske der var i Europa i tidsperioden og trækker tråde til DK, hvor nogle læger var meget interesserede og enkelte deltog i det "spændende" videnskabelige arbejde der foregik. Indeholder også advarsler om potentielt farlige tendenser i dag.

Advarsel: Kvalme kan forekomme.

Most of the physical world is unseen.

Medlem
Brugeravatar

Arpheus: lyder rigtig spændende. har også lånt den. Men er dog ikke så god til bøger. Kan aldrig få mig taget sammen til at læse dem. Men ville da prøve :p hehe tak

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]