Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 23:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey.

Hvorfor er det jeg synes en oxynorm er bedre end en contalgin ? . Synes den rigtige morfin virker anderledes på en dårligere måde end oxy'en gør.. Får os mere kvalme, men det måske et spørgsmål om for meget..

Kunne godt tænke mig at høre hvad i synes.. Jeg synes oxycodon har en mere lækker virkning..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København N
Oxy har en bedre virkning men er dog for kort... Synes det er lækkert at morfin virker en del længere tid, men det er stadig ikke lige så godt som oxy ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fordi en Contalgin alt andet lige,er stærkere end en Oxynorm.Continer er depot udgaven af Oxynorm,altså samme stof,men i en større dosis.
Det med Morfinen er ret alm.Der er mange der får kvalme af Morfin specielt hvis de slet ingen tolerance har.Oxy er en syntestisk form for Morfin,hvor de har fået bugt med nogen af Morfins bivirkninger bla. kvalme.Men det har endnu større afhængiheds potentiale end Morfin.Oxy er et af de Opioider der har den bedste orale effekt.Dvs der er ikke rigtigt noget at hente ved at insufflere det (andet end hurtigere onset) eller administrere det rektalt.Morfin har en ret nedsat virkning oralt,da first pass metaboliseringen får bugt med meget af det.Det er en af de store forskelle på de 2 stoffer.Det er noget helt andet hvis Morfin bliver injiceret under huden,i en muskel eller IV.Så stiger virkningen dramatisk.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Gonzo skrev:
Fordi en Contalgin alt andet lige,er stærkere end en Oxynorm.Continer er depot udgaven af Oxynorm,altså samme stof,men i en større dosis.

Morfin og Oxycodon er ikke det samme stof.

Oxycodon har færrer bivirkninger og en mere euforisk rus end morfin og det er derfor du nok bedre kan lide dem. De er af disse årsager også anset for at være mere afhængighedsdannende.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Nej man ska sku ikk undervurdere Morfin iv.!!! ikke fordi jeg vil foreslå nogen her at gøre dette, men iv. er det noget helt andet en oxycodon.. Ligesom oxycodon virker godt oralt, virker morfin lidt dårlige efter min menning altså hvis man sammenligner det i mg. med hinanden..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

DR-D skrev:
Gonzo skrev:

Morfin og Oxycodon er ikke det samme stof.

Oxycodon har færrer bivirkninger og en mere euforisk rus end morfin og det er derfor du nok bedre kan lide dem. De er af disse årsager også anset for at være mere afhængighedsdannende.

Jeg tror heller ikke jeg har skrevet de var det samme stof.Undskyld hvis jeg ikke har fået skrevet det ordentligt.Oxy er en slags syntetisk Morfin,og det mener jeg også jeg skrev.

Dedikeret medlem

tror heller ikke Gonzo skrev forkert han plejer sku at have styr på sine sager!

Medlem

Gonzo skrev:

Jeg tror, at du blander det sammen... Contalgin indeholder ikke Oxycodon, men Morphin. Du tænker sandsynligvis på Oxycontin, som er en XR udgave af Oxynorm.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ahh yes nu er jeg med.Jeg blandede Oxy og Contalgin sammen.Sorry jeg var lidt basket igår.Jeg kunne ikke forstå hva faen mener han. :D
Selfølgelig er OxyContin og Contalgin 2 forskellige stoffer.

Morpheus->Tak skal du have,men der røg lige en sikring igår. :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Sætningen er kringlet opbygget - men sådan set rigtig nok Gonzo...

Gonzo skrev:Fordi en Contalgin alt andet lige,er stærkere end en Oxynorm. Continer er depot udgaven af Oxynorm,altså samme stof,men i en større dosis.

tror folk går fejl fordi du skriver Continer og ikke OxyContiner, lige efter du har nævnt Contalgin - kringlet ja, forkert nej=)

And lets get back to the program...

Dedikeret medlem

Som jeg ser det er det faktisk på en måde rigtigt nok hvad Gonzo har skrevet, men på en meget misforstålig måde..
Altså Contalgin kan hvis de nu fx. er på 200 mg. være skærkere end en oxynorm fx.. Men hvis man stiller mg. imellem morfin og oxycodon op mod hinanden så er det jo en anden sag fx.. Ved ikk om der var nogen der forstod det hehe..

Junior medlem

Jeg synes at oxycodon har en fed virkning i forhold til contalgin, de "lammer" mere :) . Fik oxycodon med hjem efter en knæoperation, og har tidligere fået ordineret contalgin som smertestillende. Desværre fik jeg kun 4 med, så de er allerede væk.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]