Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 17:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Psy.

jeg har en del diskussioner med mor og far her for tiden pga, de har fundet ud af jeg røg -.-
og de mener så at jeg er afhængelig og at jeg går vide til andre stoffer, så de tror altså utrolig meget på vadestens teorien. og mener også at alkohol aldrig ville kunne gøre en afhængelig og ikk er lige så farlig som tjald.

så nu er mit spørgsmål til jer.

ryger i tjald/har prøvet at ryge?
er i afhængelige?
er i gået vider?
hvorfor er i gået vider. og var det tjaldens skyld ?

grundet spørgsmålene er at jeg vil lave en lille statistik, ved godt det ikk giver et Danmarks store hele, men det gir et lille indblik i det, som måske kan få mor og far til at se lidt mere lydt på det.

Senest rettet af wushu 05 feb 2010 16:28, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan svarer ja på alle spørgsmål undtagen det sidste: Var det tjaldens skyld? Nej det var det ikke.

Tror ikke du får en god statistik ud af det her fra psychedelia. Mange vil nok svarer lige som mig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Evt tjek ud Cannabismyter.
Man kan ikke blive afhængig, og det er på ingen måde skadeligt så længe du ryger med måde.
Det bedøver kun dine hjerneceller, og det er ude af dit system igen efter nogle måneder.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
ryger i tjald/har prøvet at ryge? ryger hverdag:)
er i afhængelige? ja det er jeg jo nok, kan sagtens holde 14 dage(gjorde jeg i starten af jan. til midten) men har det bare bedst med at ryge.
er i gået vider? nej det vil jeg overhovedet ikke sige. har aldrig prøvet at drikke eller ryge smøger, men har prøvet kokain 4 gange, sidste gang var for 1,5 mdr siden.
hvorfor er i gået vider. og var det tjaldens skyld ? nej det var det ikke. :)

FredeD"

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Manze skrev:
Man kan ikke blive afhængig, og det er på ingen måde skadeligt så længe du ryger med måde.
Det bedøver kun dine hjerneceller, og det er ude af dit system igen efter nogle måneder.

Øh? Håber ikke du har læst dig frem til det inde på cannabismyter. Der opstår psykisk afhængighed og for mange kan det være rigtigt svært at stoppe igen. Det kan godt være at det kun bedøver dine hjerne celler, men det er stadig usundt at ryge, og udover det kan det have psykiske bivirkninger da thc er et mildt psykedelisk stof. Bivirkningerne kan være deprission (doh hvorfor kan jeg ikke stave til det?) psykose angst mm. Desuden kan det sløve ens udvikling utroligt meget! Disse bivirkningerne er ikke nødvendigvis ude af systemet efter et par måneder. Læs lige lidt op på det Manze :)

Medlem
Brugeravatar

Manze skrev:

har læst både cannabismyter, og set mange dokumentare. har brugt de sidste 2-3 måneder på at "tømme" nettet for info om cannabis..

da Arthus spooner har skrevet det som jeg ville ha skrevet siger jeg bare "ditto for arthur"

Til Arthur:
jeg leder ikk efter den mest "seriøse" statestik, men bare et lille overblik over 1000 mennesker måske(eller hvor mange der nu er her inde). så jeg bare har en eller anden form for statestik, som jeg kan informere mine forældre om ;)

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
wushu skrev:
så de tror altså utrolig meget på vadestens teorien. og mener også at alkohol aldrig ville kunne gøre en afhængelig og ikk er lige så farlig som tjald.

Hey
Jeg ryger tjald dagligt og har gjordt det længe, så jeg er også afhængig af det men har ingen problemer med at gemmenføre min normale hverdag eller at passe arbejde og familie pligterne!
Jeg tager også andre slags dødsnarko, men tro også jeg ville tage dem selvom jeg ikke var startet med at ryge hash da jeg var teenager...

Du kan sagtens blive afhængig af alkohol, faktisk meget mere end du kan blive af thc. Abstinecerne fra alkohol er meget være end dem du får af at skulle stoppe med at ryge hash!

Husk også at du kan drikke dig ihjel på en enkelt aften og har ennu ikke hørt om at man skulle kunne død af hash...

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
"ryger i tjald/har prøvet at ryge?"
Jeg ryger dagligt, og det har jeg gjort i et års tid..

"er i afhængelige?"
Well.. øhh.. ehmm.. altså.. Ved jeg sku egentlig ikke.. Ryger som sagt (stortset) hver dag, og får da også problemer med at sove + svage svedeture hvis ikke jeg har røget i en dag eller 2. Men kan sagtens holde pauser i flere uger af gangen, og hvis jeg ikke har noget tjald og ingen penge at købe for, så kan jeg også sagtens undvære. Har aldrig lavet noget kriminalitet for at få penge til tjald.

"er i gået vider?"
Har prøvet at tage kodein og tramadol, og venter spændt på at min N2O cracker og N2O patroner skal komme med posten. Så ja, det er jeg..

"hvorfor er i gået vider. og var det tjaldens skyld ?"
Jeg er gået videre fordi jeg havde lyst til at prøve noget andet end bare alkohol og cannabis, og jeg har længe læst meget om mange forskelige rusmidler og finder det meget interessant. Jeg føler på ingen måde det er tjaldens skyld. Det var først da jeg begyndte at læse om de forskelige stoffer at jeg fik lyst til at prøve dem.

Ang. det der med alkohol afhængighed så kan man rent faktisk dø af abstinenserne fra alkohol. Det er jeg rimelig sikker på at man IKKE kan af tjald abstinenser :wink:

Btw. så hedder det afhængig og ikke afhængelig.. Sorry for flue-knepperi..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Ryger i tjald/har prøvet at ryge?
Ja, men det var ikke det første stof jeg eksperimenterede med. Det var faktisk det tredje.

Er i afhængige?
Slet ikke, er næsten aldrig skæv.

Er i gået videre?
Ja, tror blot hash var et skridt på vejen for mig.

Hvorfor er i gået videre, og var det tjaldens skyld ?
Som skrevet ovenover, og nej, hallucinogener har altid været målet for mig :)

Medlem

Ryger i tjald/har prøvet at ryge?
Ja

Er i afhængige?
Nej

Er i gået videre?
Nej for fanden, hash er det eneste rusmiddel (udover alkohol) som jeg vil prøve.[/quote]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg ryger tjalde.
er i afhængelige?
Når jeg har ryger hjemme er jeg lidt dårlig til at gemme på det, men når jeg løber tør, tænker jeg ikke så meget på det. Jeg føler ikke behov for at købe mere når jeg løber tør og holder for det meste en pause når det sker.

er i gået vider?
Yeah, har prøvet lidt af hvert.
Nysgerrighed kombineret med dårligt selskab I guess. Nej, ikke tjaldens skyld.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
wushu skrev:
Manze skrev:

har læst både cannabismyter, og set mange dokumentare. har brugt de sidste 2-3 måneder på at "tømme" nettet for info om cannabis..

da Arthus spooner har skrevet det som jeg ville ha skrevet siger jeg bare "ditto for arthur"

Til Arthur:
jeg leder ikk efter den mest "seriøse" statestik, men bare et lille overblik over 1000 mennesker måske(eller hvor mange der nu er her inde). så jeg bare har en eller anden form for statestik, som jeg kan informere mine forældre om ;)

Så vidt jeg ved har nogle mennesker anlæg for at blive psykisk afhængige af tjald.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Ja jeg ryger hash/skunk/pot. Nej jeg er ikke afhængig, og jeg ryger ofte, men nogle gange med pauser på et par uger, men ryger som regel i weekenderne. Ja jeg er gået videre til andet narko. Nej det var ikke tjaldens/skunkens/pottens skyld, da mit mål fra starten var at opnå hallucinationer og en anden bevidsthedsfornemmelse.

Held og lykke med far og mor. Hvis de er så snævertsynede så få dem til at se kampen om hampen og få dem til at læse Malkavians netbog om cannabis. Og hvis de ikke gider det, så sig du ikke vil diskutere med dem før de sætter sig ind i emnet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt ude at flyve
ryger i tjald/har prøvet at ryge? Ja
er i afhaengige? Nej overhovedet ikke, ryger naesten kun vaere 2 weekend, har vil ikke vaere afhaengig til noget, synes det er for klamt at man maa have noget hver eneste dag (udover mad, osv, ja ogsaa motion for mig ;))
er i gået videre? Ja, jeg har proevet svampe, LSD, koka, amf, tjo lidt af hvert, men altid med stort mellemrum!
hvorfor er i gået vider. og var det tjaldens skyld ? Nae, jeg kan bare godt lide at proeve nye ting, og laeser altid godt op paa dem, hvilket normalt goer mig mere interesseret.

Medlem
Brugeravatar

Cartman skrev:
Ja jeg ryger hash/skunk/pot. Nej jeg er ikke afhængig, og jeg ryger ofte, men nogle gange med pauser på et par uger, men ryger som regel i weekenderne. Ja jeg er gået videre til andet narko. Nej det var ikke tjaldens/skunkens/pottens skyld, da mit mål fra starten var at opnå hallucinationer og en anden bevidsthedsfornemmelse.

Held og lykke med far og mor. Hvis de er så snævertsynede så få dem til at se kampen om hampen og få dem til at læse Malkavians netbog om cannabis. Og hvis de ikke gider det, så sig du ikke vil diskutere med dem før de sætter sig ind i emnet.

har vidst min mor kampen om hampen og sågar oversat det engelske for hende, men næsten hver gang er det endt med at hun siger at hun ikk kan bruge dokumentarene til noget fordi hun ikk forstår engelsk -.-
og også introduceret hende for cannabismyter.dk men det vil hun heller ikk se på..

i torsdags havde vi en diskution der var så slem at jeg nu ikk snakker med min far længere og det siger en del om hvor snæversynet de er for mig og min far havde et ellers tæt bånd :S

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt ude at flyve
Maa jeg sporge hvor gammel du er?

Medlem
Brugeravatar

16 ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Overvej at stoppe og vise dem at du ikke er afhængig af det? 16 år er måske heller ikke en alder hvor man skal ryge hash jævnligt, da din krop og dit sind stadig er i udvikling. Det er en alder hvor der sker en masse, så prøv at ligge det på hylden i et stykke tid. Jeg kan kun henvise til en anden tråd hvor der var en der havde et lignende problem. Opfør dig pænt, lav dine ting og vis noget glæde og aktivitet. Så tror jeg det ville hjælpe meget. Og så når du ikke har røget i et stykke tid kan du se efter om du kan tage det op med dem igen.

Det er sørgeligt med de folk der går med sky-klapper. Men jeg håber virkelig du kan få vendt dine forældre. Held og lykke mester!

Medlem
Brugeravatar

Cartman skrev:
Overvej at stoppe og vise dem at du ikke er afhængig af det? 16 år er måske heller ikke en alder hvor man skal ryge hash jævnligt, da din krop og dit sind stadig er i udvikling. Det er en alder hvor der sker en masse, så prøv at ligge det på hylden i et stykke tid. Jeg kan kun henvise til en anden tråd hvor der var en der havde et lignende problem. Opfør dig pænt, lav dine ting og vis noget glæde og aktivitet. Så tror jeg det ville hjælpe meget. Og så når du ikke har røget i et stykke tid kan du se efter om du kan tage det op med dem igen.

Det er sørgeligt med de folk der går med sky-klapper. Men jeg håber virkelig du kan få vendt dine forældre. Held og lykke mester!

nu er det ikk for at jeg ryger så fandens tit. måske 2 gange om måneden ;)

hvis det er Lange du tænker på, så er det ca det samme, han er en af mine gode homies, og vi snakker tit om emnet og hvad vi gør for at overbividse dem, men jeg køre ca samme stil som ham, jeg må bare godtvære samme med nogle. men jeg er stoppet med tjalden lige forløbig og så ser vi på det derfra ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Ja
er i afhængelige?
Nej, ikke længere.
er i gået vider?
Ja
Nysgerrighed, tror jeg. Men nej, ikk hashens skyld.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]