Қeta-Smølfen skrev:
Her kommer så en guide til at lave et godt "fluffy" bong mix som er velegnet til merskumshoveder.
det er sikkert mange som gør det anderleder men her kommer så hvordan jeg gør, og har da ikk fået nogle klager over mine mix endnu

Du skal bruge følgendne: skål, 2g Hash, 2 smøger (helst gule camel

), Vægt, Ristebakke, Lighter.

Noller 2g hash ud. her er brugt en go' 80'er. hvis det er dårligere hash skal der måske bruges en smule mere. og hvis det er en bedre hash så er det bare det samme

Tag 2 smøger og tag tobakken fra dem op i ristebakken og rist til den er rigtig sprøg mellem fingrene og ikk lugter af det store mere.

Hæld den nu ristede tobak op i skålen til hashen, og begynd og nulre det sammen så tobakken smuldre godt.

Hæld hele blandingen op i ristebakken og varm det op, ikk så det begynder og ryge voldsomt, men bare varme det godt igennem.

Når det er varmet godt igennem hældes det op i skålen, og mixes godt sammen mellem fingrene.

Når du så har færdig mixet skulle det gerne lige noget a'la muld jord

Fyld bonghoved

Og ryg

Og så vil jeg bare lige vise fars elskede ryge remedje, som godt nok trænger til at blive vasket

Nice nice, sådan gjorde jeg også engang. Syntes du skal prøve at gøre sådan her som min opskrift er. Nu kan jeg se du er en del mere gavet hvad angår mængde end mig, men du må jo bare putte den mængde i du syntes. Men jeg føler i hvert falde at denne her opskrift er MEGET bedre. Du kan prøve og så melde tilbage

:
1. Påbegynd opvarming af en gryde (ca. på 8/12), og find den mænge tobak og tjald du skal bruge. (Personlig bruger jeg 2 smøger, til 1 g standart + 10% (D.v.s. at skal jeg riste 4 smøger, tager jeg 2,2 g tjald, skal jeg riste 10 smøger, bruger jeg 5,5 osv.) Dette lyder måske lidt kombliseret i starten, men det er det slet ikke.)
2. Put din klump tjald kort tid i microbølgeovnen (OBS den må ikke begynde at syde, eller lugte kraftigt!!!) til den bliver lidt blød, og tag derefter en grinder (har man ikke en, anbefales det kraftigt at få en, da den gør arbjedet meget lettere) og smuldre tjalden, til klumben er næsten ren pulver (har du god kvalitet hash, så kan det ikke smuldres til pulver, men smuldre det da så meget som muligt). Kom herefter det smuldrede tjald i den skål/bakke ell. du vil have din mix i til sidst
3. Skrug nu varmen op på max. Tag al tobakken ud af smøgerne, og ligger samlet et sted (put ikke tobakken fra en smøg i af gangen, da tobakken fra den første smæg, vil blive mere ristet end tobakken fra den sidste) Hvis du vil være ekstra omhyggelig, kan du også tage en større grinder, eller evt. en pasillehakker ell. og så grinder all din tobak, så dette bliver helt fint. Dette gør at store tobakstykker bliver kværnet, og al tobakken vil blive stort set lige hurtigt ristet. (dette er kun hvis man vil lave en ekstra god mix, og gider bruge tiden på dette)
4. Tag så al din (evt. grindet) tobak, og smid i den foropvarmede gryde. Nu kommer det vigtigste, for her kan det gå galt for mange nybegyndere, og man kan nemt komme til at riste tobakken for lidt, eller brænde den på (især hvis tobakken også er grindet). Lad gryden stå på kogepladen til tobakken begynder at ryge en del (Jo flere smøger der er i gryden, jo mere skal den ryge), og når du syntes den ryger tilstrækkeligt, løfter du gryden op og ned, og fra side til side (pas på tobakken ikke falder ud). Vent til tobakken næsten ikke rygfer længere, sæt så gryden på, og gentag dette til tobakken har en brunlig farve. --(En standart/begynder-måde at vide på om den er færdig, er ved at tage gryden foran din næse og øjne, og så lugte. Sviger det i næsten og øjnene, er det tegn på der stadig er nikotin i tobakken, og fortset derfor.) Det burde ikke tage mere end 5 min. fra tobakken er i gryden, til den er ude.
5. Når tobakken er færdigristet, slukke du kogepladen, og putter tobakken over i den beholder du havde dit grindet tjald i, og sætter gryden tilbage på den slukkede kogeplade. Imens tobakken er varm, presser, klemmer, og maser du det sammen med tjalden. Tag herefter mixen, put den i (den stadig varme gryde) i meget kort tid, til den er varm igen, og pres det så sammen igen.
6. Ryg, ryg, ryg, og ryg igen