Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 01:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg fandt lige en ganske interressant artikel (ganske lang så jeg copy-paster den ikke) om hvordan heroinen fik sit indtog i Europa (den omhandler hovedsageligt Holland) som går helt tilbage fra start-halvfjerdserne da det først blev introduceret på det sorte marked og op til i dag.

http://www.drugtext.org/library/books/g ... asdra3.htm

Den indeholder også en masse spændende information om hvilke cut-stoffer heroinen er cuttet med i løbet af årene (og renhed) og hvordan de påvirker rusen alene, i kombinationer og bioavailabilityteten for både nasal, intravenøs og røget (både chasing the dragon-style og den ældre "firing the ack-gun"-metode hvor en cigaret spikes med heroin) indtagelse.

Der er faktisk nogen rigtig gode tips, fx at blande heroinbase (typisk brun, kan ikke opløses i vand) op til 1:1 heroinbase/koffein og heroin.hcl (typisk hvid og kan godt opløses i vand) op ti 1:4 heroin.hcl/koffein (hvis det skal ryges ihvertfald) - selv om renheden svinder - da det optages langt bedre.

Det er vel at mærke ikke bare subjektive udsagn fra narkomaner og brugere men regulære kliniske forsøg med narkomaner der fik afvejede doser (med forskellige cutstoffer og administrations-metoder) og bagefter fik målt indholder at stoffer i deres urin og maskin-tests af udbyttet af vaporizering/chasing af heroin under kontrollerede rammer.

Artiklen kan virkelig anbefales ligemeget om man er til heroin eller ej da den giver et utrolig godt indtryk af hvordan heroinen gjorrde sit indtog i Europa igennem næsten 40 år.

God læsning selv om det er en del sider, jeg lærte hel del og den er virkelig godt skrevet.

Hvis denne tråd burde ligge i Alkymistens Hjørne så håber jeg at en venlig moderator flytter den, men der må gerne være en henvisning til den her i Syntetiske da det er her de fleste der interresserer sig for opiater læser herinde.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København N
Tak for linket!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Interessant læsning.

Tak for linket.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Nu har jeg sat og læst on/off på den henover eftermiddagen og aftenen. Spændende læsning!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg mangler selv at læse den sidste halvdel da artiklen er så lang, men jeg tænkte at der sikkert var nogle andre (heroin-brugere eller ej) som ville synes at den var spændende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej
Ved du hvor teksten stammer fra, hvem der har lavet den, og hvorår den er fra? Kunnw ikke lige umiddelbart se det selv...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]