Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 23:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Det lyder godt Amphia. Du må lige komme med en update på et tidspunkt om hvordan det går osv.
Held og lykke med alt ;)

Dedikeret medlem

Hej Amphia

Der er for nyligt kommet nye regler for, hvem der kan få sygesikringsdækket tilskud til at gå til psykolog, hvis man henvises af sin læge. Med en sådan henvisning i hånden vil du få dækket ca. 2/3 af psykologens løn, og kan komme hos vedkommende 12 gange under de betingelser. Dvs. ca. 300 kr. pr. session hos psykologen.

Hvis du får medicin mod depression, antager jeg, at din læge mener du lider af depression. Jeg ved ikke hvor gammel du er, men reglerne er sådan, at der er "landsdækkende tilbud om psykologbehandling med offentligt tilskud til behandling af 18-37 årige personer med let til moderat depression" (Dansk psykolog forening).

Med en henvisning i hånden kan du kontakte en psykolog, der er under den ordning, hvor vedkommende modtager penge fra staten. Du kan søge psykologer ud fra bl.a. de kriterier her:

http://www.psykologeridanmark.dk/

Måske findes der en i dit lokalområde. Det kan også være din læge kender en der har erfaring.

/Flaban

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
arpheus skrev:
Jeg tror mere det handler om, hvor dygtig en person du har foran dig og hvor stort deres engagement er. Mange psykiatere interesserer sig ikke meget for samtaledelen, men har du en dygtig psykiater, der har styr på den side af sagen, så er jeg enig med Bull Lee.

Bestemt. Ligesom der er mange almindelige læger der er nogle dovne vanedyr. Det syntes jeg bare ikke det var så opturs-agtigt at fokusere på i den her forbindelse......

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Flaban skrev:
Der er for nyligt kommet nye regler for, hvem der kan få sygesikringsdækket tilskud til at gå til psykolog, hvis man henvises af sin læge. Med en sådan henvisning i hånden vil du få dækket ca. 2/3 af psykologens løn, og kan komme hos vedkommende 12 gange under de betingelser. Dvs. ca. 300 kr. pr. session hos psykologen.

Jeg får nu dækket alle udgifter til min psykolog af min kommune. pg det er lige gået i gennem i dag,

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Bull Lee skrev:
arpheus skrev:
Jeg tror mere det handler om, hvor dygtig en person du har foran dig og hvor stort deres engagement er. Mange psykiatere interesserer sig ikke meget for samtaledelen, men har du en dygtig psykiater, der har styr på den side af sagen, så er jeg enig med Bull Lee.

Bestemt. Ligesom der er mange almindelige læger der er nogle dovne vanedyr. Det syntes jeg bare ikke det var så opturs-agtigt at fokusere på i den her forbindelse......

Nej, men det er den virkelighed man står overfor, når man har psykiske problemer og skal vurdere, hvor man bedst får den hjælp man har brug for. Sørgeligt, men sandt og ikke særlig "optursagtigt". Kan oplysningerne bruges er det fint, ellers kan trådstarter vælge at se bort fra dem, hvis det forvirrer mere end det gavner. I så fald kan det siges meget enkelt:

Vælg en psykolog, hvis du ønsker at tale om dine problemer. SSRI kan man få udskrevet hos både læger og psykiatere, hvis samtale ikke hjælper.

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem

LarmerFyr skrev:
Flaban skrev:

Jeg får nu dækket alle udgifter til min psykolog af min kommune. pg det er lige gået i gennem i dag,

Det er da dejligt for dig. Som jeg er orienteret kræver det, at man ansøger sit socialcenter eller lignende herom. Nu skriver trådstarter, at han har et job, så jeg forestiller mig ikke, at kommunen vil dække hans egenbetaling. Men det er måske op til de enkelte kommuner? Er der en socialrådgiver på linjen?

Medlem

jaa tror os en phykolog er rigtigt go.
Men nu kom der lige en forhindring , alt det sne :b

men jaa, skal helt sikkert igang med noget ellers bliver jeg for isoleret..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]