Halugenlampe skrev:
LarmerFyr skrev:
Det kan også få kroppen til at gå i form for "overdrive" hvor den simpelthen ikke reagerer på smerte, der har fx været episoder i USA hvor politiet har skudt folk gentagne gange (vi snakker 8-10 skud i brystregionen) og de stadig er løbet videre som om intet var hændt indtil de kollapsede - virkelig skræmmende.
det er ikke så underligt, da det oprindeligt var udviklet men henblik på brug i anæstesien.
Yeps, men desværre bedøver det ikke kroppen (udover selvfølgelig at hæve smertetærskelen osv.) i samme grad som fx ketamin gør.
Hvis man badtripper på en højdosis ketamin (hvad der er forholdsvist sjældent da det samtidig frigører en fra ens egen psyke så man ser på den obektivt og uden så stor frygt) er man i det mindste så bedøvet og motorisk hæmmet at man ikke kommer langt fra den seng (eller hvor man nu ligger) man er i.
Naturligvis sker det, men jeg tror det er
meget sjældnere end med PCP.
Ketamin står også på listen over medikamenter som er basale (og skal anskaffes først) for at drive et hospital og bliver også i stor stil brugt som bedøvelse til mennesker i den 3. verden på trods af de ofte overvældenede psykedeliske virkninger hvis man ikke samtidig får noget andet bedøvende som diazepam eller noget andet som bedøver sindet.
Hvorfor ved jeg ikke præcist, men jeg gætter på at det er fordi at det er et forholdsvist sikkert stof (der skal meget til for at OD'e) og muligvis er lettere eller billigere at skaffe end morfin-præparater.