Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 04:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

hej jeg har nu her i det sidste stykke tid røget hash (sort og brun mix )
og ved sådan ca godt hvordan en god hash skal smage og nydes efter min egen mening.
Men at teste en god hash er en ting. Men kunne godt tænke mig at vide hvordan man ved om man har noget god pot

:joint:

Senest rettet af OCB 29 jan 2010 18:18, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Æh... Man smider noget i en joint, ryger af den og efter 10-15 minutter ved man om det er godt eller dårligt?

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Ariaji skrev:
Æh... Man smider noget i en joint, ryger af den og efter 10-15 minutter ved man om det er godt eller dårligt?

Det kunne ikke være sagt bedre..

Junior medlem
Brugeravatar

der er jo mange forskellige slags pot/græs ;D

Medlem

OCB skrev:
der er jo mange forskellige slags pot/græs ;D

Hvis du bliver høj af det, betyder det jo at det er godt

Junior medlem
Brugeravatar

ja men man kan jo også blive høj af standard det betyder jo ikke det er god hash

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg må indrømme at jeg aldrig har hørt om standard der gjorde nogen høje. Allerhøjest underligt tung-skæve hvis der bliver gået til den.

THC/CBx forholdet i dårlig hash er ret forkert hvis man gerne vil have den høje rus.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvor i alverden er det lige din logik fejler siden du ikke kan bedømme om det er godt eller dårligt, ved at ryge det?
Det er da klart at noget ikke er godt hvis man skal ryge vanvittigt meget af det før man bliver skæv, hvis man får ondt i hovedet eller på anden måde føler sig utilpas.
Den bedste måde at bedømme en kvalitet på er da for søren at ryge det :D

Junior medlem
Brugeravatar

det er heller ikke så tit jeg ryger pot kan beder lig (sort og brun mix)
ville lige prøve noget nyt og er helt "lost" på pot

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad i alverden er "sort og brun mix"? Er det gadeslang for hash eller hvad?

Junior medlem
Brugeravatar

(nej brundt og sort hash) fx jeg tager 70% brund hash og 30% sort hash og mixer det

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ah ok, så du blander dit hash.

Anyway, hvis du har noget pot så prøv da at ryge det... Så finder du jo ud af om du synes det er godt eller ej.
Hvis du stillede spørgsmålet fordi du gerne ville lære at kende forskel på god og dårlig pot uden at ryge det, så bliver det nok lidt svært. Ligesom det er svært at fortælle om hash er godt eller dårligt, uden at ryge det.

Men en god indikator på at det kan være godt er hvis det er meget klistret, lugter kraftigt og har masser af trichomes på sig (de hvide, små krystaller der er på urten).
Det er dog ikke nogen garanti...
En anden ting er at der findes noget der hedder gritweed. Det er sådan set bare urt der er limet små glaskrystaller på for at det ser ud som om de er fyldt med trichomes. Så vidt jeg ved er det dog ikke specielt udbredt i DK...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hvis der er mange frø i, plejer det også at være noget skidt, siger min erfaring mig i hvertfald, kan godt være der er god pot derude, med mange frø..

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kan du aldrig regne med ;)
at det er klistret er nok også det jeg ville mene er det eneste der lige pt er at gå efter ud over at ryge noget af det men personligt ville jeg råde dig til at ryge noget skunk i stedet for pot da jeg mener det som regel er meget bedre men det er jo bare min mening men tror mange er enige i det

Medlem
Brugeravatar

Jeg ryger aldrig pot...ryger det kun hvis jeg får det smidt i hovedet...kan ik se hvorfor man ik sku ryge skunk i stedet. Medmindre man ik vil være så skæv slf...

Junior medlem
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Ah ok, så du blander dit hash.

Anyway, hvis du har noget pot så prøv da at ryge det... Så finder du jo ud af om du synes det er godt eller ej.
Hvis du stillede spørgsmålet fordi du gerne ville lære at kende forskel på god og dårlig pot uden at ryge det, så bliver det nok lidt svært. Ligesom det er svært at fortælle om hash er godt eller dårligt, uden at ryge det.

Men en god indikator på at det kan være godt er hvis det er meget klistret, lugter kraftigt og har masser af trichomes på sig (de hvide, små krystaller der er på urten).
Det er dog ikke nogen garanti...
En anden ting er at der findes noget der hedder gritweed. Det er sådan set bare urt der er limet små glaskrystaller på for at det ser ud som om de er fyldt med trichomes. Så vidt jeg ved er det dog ikke specielt udbredt i DK...

okay tak skal nok prøve at formulere mig bedre om hvordan der er ud og lugter osv

Dedikeret medlem

Snoezel skrev:
Hvis der er mange frø i, plejer det også at være noget skidt, siger min erfaring mig i hvertfald, kan godt være der er god pot derude, med mange frø..

Planterne producerer mindre THC når de på samme tid skal koncentrere sig om at danne frø - så ja, frø er en indikator på at det nok ikke er verdens bedste skunk. :)

Men selv om der er frø i, kan det sagtens være godt. Det havde bare været endnu bedre, hvis det var sinsemilla - altså uden frø.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt ude at flyve
DrGreenThump skrev:
Jeg ryger aldrig pot...ryger det kun hvis jeg får det smidt i hovedet...kan ik se hvorfor man ik sku ryge skunk i stedet. Medmindre man ik vil være så skæv slf...

Skunk er vel saadan set bare godt indedyrket pot? Medmindre du taenker paa Skunk #1. Man kan lige saa godt kalde god pot skunk, eller skunk god pot ;)

Moderator
Brugeravatar

Jeg har aldrig oplevet skunk der var godt klistret og fyldt med trichomer, ikke også var lige så potent som det så ud (Ud over overmodent skunk), hverken i Holland eller Danmark. Omvendt kan pot der er sølle af udseende godt snyde, og alligevel være godt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Postmandper skrev:
DrGreenThump skrev:

Skunk er vel saadan set bare godt indedyrket pot? Medmindre du taenker paa Skunk #1. Man kan lige saa godt kalde god pot skunk, eller skunk god pot ;)

Der er en del forskel på pot og skunk, både i udseende og virkning .. Skunk er specielt avlet, og giver som regel en meget kraftigere rus, samtidig med at dens topskud også er en del kraftigere sammensat .. Og så kan skunk nu også godt gros udendørs ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]