Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 09:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hey.
Jeg var sammen med en af mine venner forleden som var meget bange for at få et "bad" trip når han skulle ryge. Dette fik mig til at tænke, hvordan undgår man bedst et "dårligt" trip, og er der nogen måde man kan forbygge dårlige trips:D
Vil virkelig gerne hjælpe min ven for at han ikke skal gå og havde sommerfugle i maven inden han skal ryge!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

lager05 skrev:
Hey.
Jeg var sammen med en af mine venner forleden som var meget bange for at få et "bad" trip når han skulle ryge. Dette fik mig til at tænke, hvordan undgår man bedst et "dårligt" trip, og er der nogen måde man kan forbygge dårlige trips:D
Vil virkelig gerne hjælpe min ven for at han ikke skal gå og havde sommerfugle i maven inden han skal ryge!

Der er størst chance for at få et bad trip hvis man går og tænker på det! Altså hvis han inden i skal ryge går med tanken om åh nej bare jeg ikke får et bad trip, så er der større chance for at det sker. Jeg skulle mene det er ret nemt at undgå et bad trip på hash. Det er vigtigt at man er sammen med nogle man godt kan lide at hænge ud med, og som man føler sig trykke hos. Det skal helst ikke være nogle man ikke kender ret godt så man skal gå og tænke over hvad man siger og hvad de tænker om en. Helst bare et par bedste venner som kender hinanden godt. Også er det vigtigt at man ikke overdosere. Se en sjov film og sådan noget, snak, hør musik eller hvad i nu laver. men lad være med bare at sidde og stene, fordi så kan tankerne hurtige tage på en rejse. Håber du fatter hvad jeg mener :P Jeg er selv lidt basket he he

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kan du aldrig regne med ;)
helt enig med Arthur!

det bedste er klart at ryge på de tidspunkter hvor man i forvejen har det godt nok og normalt er glad og tilfreds

Medlem

Min kæreste skulle prøve at ryge for første gang, for lidt tid siden - Tænkte bare at jeg helt lader være med overhovedet, at fortælle hende om bad trip. :D
- og det gik også helt fint, både første gang og siden hen.

Mit input er egentlig ikke særligt meget anderledes end hvad der ellers er blevet budt på, i denne tråd;
Bare lad vær med at tænke på 'bad trip', simple as that. :)

Mvh,
Narkomadafaka.

Medlem
Brugeravatar

Er det første gang han prøver at ryge Cannabis?
Som de andre siger så vær sammen med nogle gode venner i trygge omgivelser, sørg for at have sodavand, chips, slik eller andet godt at spise. Hav gerne noget musik med, da musik er en ren fornøjelse når man er påvirket af denne fantastiske plante :D
Bare sørg for at være i godt humør inden i skal ryge, og så sørge for at i ikke skal noget den dag så man bare kan slappe af sammen med sine venner uden at bekymre sig om at man snart skal et eller andet.

Hvis i bare holder doserne på et fornuftigt niveau, så burde det ikke være noget problem. De fleste problemer eller "bad-trips" ved indtagen af Cannabis sker kun pga. for lavt blodsukker, nikotinchock, utroligt dårlige set og settings og ikke mindst at man har indtaget alt for meget (Gælder specielt ved oralt indtag).
Hvis man bare har set og settings i orden og ikke ryger sig totalt i gulvet, burde det ikke give nogle problemer :)

:peace:

Junior medlem
Brugeravatar

Han har prøvet det:) men tak for hjælpen også selv om jeg heletiden har fortalt ham det. Nu har jeg det fra andre mennesker end mig selv!
god ryger:D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

lager05 skrev:
Han har prøvet det:) men tak for hjælpen også selv om jeg heletiden har fortalt ham det. Nu har jeg det fra andre mennesker end mig selv!
god ryger:D

Måske er han bare ikke lavet til at skulle være tjalder :) Sådan er det jo for nogle. Personligt ville jeg ikke indtage noget som jeg går og er bange for.

Dedikeret medlem

Tsh, det er da vidst lidt overdrevent at sige et så svagt stof som THC kan give et réelt "bad trip".

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vinkelsliber skrev:
Tsh, det er da vidst lidt overdrevent at sige et så svagt stof som THC kan give et réelt "bad trip".

Næ, det er det overhovedet ikke. THC er det mildeste psykedeliske stof der findes. Bad trips kan forekomme og de kan være MEGET ubehagelig. Man må ALDRIG undervudere urten!

Junior medlem

'Bad trip' kan sagtens forkomme med hash, fik det selv rigtig dårligt her i søndags! Havde ikke spist noget, men bare stået op af sengen og taget direkte til en pusher hvor vi så sad og puffede med ham. Vi fik 3 personer røget, to 2 smøgs og pusheren sluttede af med af give et bonghoved til mig. Sad i noget tid og var vildt skæv, men derefter fik jeg koldsved og havde det på en 'uforklarlig' måde som ikke var særlig rar. Heldigvis kunne en tur på MacDonalds redde mig og endte med at have en god dag!
Har røget i over 3 år snart, hvor jeg har røget 'fuld tid' det sidste år. Men havde aldrig selv oplevet et 'bad trip', før forleden :P

Et par råd:
* Spis inden
* Spis imens
* Husk back-up marsbar
* Vær i behageligt selskab
Godryger :)

Dedikeret medlem

Arthur Spooner skrev:
Vinkelsliber skrev:

Næ, det er det overhovedet ikke. THC er det mildeste psykedeliske stof der findes. Bad trips kan forekomme og de kan være MEGET ubehagelig. Man må ALDRIG undervudere urten!

Hov hov du, jeg er udemærket klar over at det er den generelle opfattelse af THC. Jeg er bare imod den mærkværdige opfattelse.

Jeg har blot dannet mig et personligt indtryk af urten: De der får bad trips af hash, var nok gået i panik over noget andet, selv hvis de ikke havde røget hash. Ens psyke skal være umådelig svag, for ikke at kunne holde til rusen fra hash.

Egentligt siger jeg heller ikke at det ikke kan give et bad trip, jeg siger at det ikke kan give et bad trip i den forstand det "normalt" forståes. Et 'rigtigt' bad trip på feks LSD er meget voldsomt; jeg vil vove den påstand at det er pure placebo hvis man oplever noget lignende med hash.

Men det kan også bare være jeg er så vant til rusen den ikke kan overraske mere. :whogives:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vinkelsliber skrev:
Arthur Spooner skrev:
Vinkelsliber skrev:

Hov hov du, jeg er udemærket klar over at det er den generelle opfattelse af THC. Jeg er bare imod den mærkværdige opfattelse.

Jeg har blot dannet mig et personligt indtryk af urten: De der får bad trips af hash, var nok gået i panik over noget andet, selv hvis de ikke havde røget hash. Ens psyke skal være umådelig svag, for ikke at kunne holde til rusen fra hash.

Du tager helt fejl. Din opfattelse er decideret forkert :whogives:

Medlem
Brugeravatar

En ting man nok også burde have i tankerne, er at have en masse søde sager omkring en, så man kan få noget sukker i kroppen, hvis man er ved at få det dårligt, har før prøvet at ryge med en som fik det meget træls, lig bleg i ansigtet og ikke særlig glad, jeg gav ham noget sukker og det hjalp omkring en halv time senere hvor han begyndte at snakke med folk igen, og bare nyde selskabet :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Æder, æder og mere æder... Hvis man sørger for noget god mad og drikkelse + film (eller South Park, som anbefales varmt) KAN man ikke få "bad trip" på go' røg!

Go' ryger :joint:

Junior medlem
Brugeravatar

En anden lille en jeg fik forleden.. Aldrig ryg hvis du har depression. Det er ofte det der kan udløse et god omgang bad trip:) Nice med svarene

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cartman skrev:
Æder, æder og mere æder... Hvis man sørger for noget god mad og drikkelse + film (eller South Park, som anbefales varmt) KAN man ikke få "bad trip" på go' røg!

Go' ryger :joint:

Det er en god måde at forberede sig ja, men bad trip kan stadig forekomme, især på god røg. Der skal ikke andet end en lille overdosering til også kan det for mange gå galt. :wink: Der er jo mange ting der kan spille ind, lad os nu sige at man har en aftale hvor man ikke skal være skæv, også beslutter sig for alligevel at ryge bare en bette smule, men så virker den bette smule man røg meget bedre end forventet og man får derfor lidt paranoia.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]