Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 aug 2025 09:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Site Webmaster
Brugeravatar

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2009/12/08/124027.htm?rss=true skrev:
Aalborg Politi har de seneste uger fundet heroin hos helt unge.

Og det bekymrer Nordjyllands Politi, at unge helt ned til 15 år er i kontakt med det livsfarlige stof.

- Det er meget usædvanligt, siger politiassistent Casper fra Aalborg Politis specialpatrulje med fokus på blandt andet stoffer.

Politi advarer unge mod heroin

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem
Brugeravatar

det er fandme sørgeligt, troede overhovedet ikke heroin var udbredt blandt SÅ unge mennesker.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Dette fortalte min mor mig også i dag, det er meget skræmmende. Jeg har aldrig selv set heroin før.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Har i aldrig set Christiane F.?? Old news.. :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bor selv i Aalborg - og har godt nok heller ikke hørt om unge skulle gå og tage heroin.

Men det er da trist, at skulle ud i et heroin misbrug som ung, og hvis de har fundet det på unge helt ned til 15 år, er det da endnu mere trist.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Sørgelige sørgelige mennesker der vil gå med til at sælge til SÅ unge børn. Har ellers normalt ikke noget imod folk der dealer, men det kraftedme lavt at give det til så unge mennesker.

Admin
Brugeravatar

Hvorfor er 15 årige på heroin mere sørgeligt end 15 årige på amfetamin eller mdma?

Det er vel ik nogen nyhed, at børn er på narko hele landet over. Hvorfor sku det være en forskel med heroin?

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fordi heroin er meget meget farligere end amfetamin og mdma?!?! Hvordan kan du ikke sige der er en forskel på heroin og diverse partydrugs? Heroin er desuden sygt afhængighedsskabende... Det er jo helt groteskt at give sådan noget til 15 årige.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lad os da håbe at de selv ved hvad de gør.

Admin
Brugeravatar

Morten på 14 skrev:
Fordi heroin er meget meget farligere end amfetamin og mdma?!?! Hvordan kan du ikke sige der er en forskel på heroin og diverse partydrugs? Heroin er desuden sygt afhængighedsskabende... Det er jo helt groteskt at give sådan noget til 15 årige.

Synes sgu ik, man kan stille det sådan op. Det kommer helt an på, hvordan de bruges. Man får sgu et rap over nallerne af alle de stoffer, hvis man ikke bruger dem fornuftigt. Måske er der større akut risiko for forgiftning ved heroin, men til gengæld skader amfetamin og mdma kroppen meget mere end heroin gør. Og hvad angår afhængighedpotentialet, kommer det helt an på personen der bruger stoffet.

Synes det er fuldstændigt lige så grotesk at give amfetamin og mdma til 15 årige som at give dem heroin.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vi bliver nok aldrige enige Imp. Men afhængighedspotentialet afhænger altså langt fra kun på hvem der bruger det. Det er videnskabeligt dokumenteret at heroin er meget meget mere afhængighedsskabende end MDMA og amfetamin. At det også er grotesk at give amfetamin og mdma til 15 årige kan der ikke være tvivl om, det er bare ikke ligeså grotesk som at give dem heroin.

Angående hvor skadeligt på kroppen de forskellige stoffer, så er det rigtigt at helt rent heroin, som man kender den præcise koncentration af, ikke er farligt. Dog ser man tit at folk ikke har styr på koncentrationerne af heroinen og dermed kradser af på grund af en overdosis.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det er skræmmende at helt unge børn kan få fat i det her stof!
Det er en forfærdelig glidebane at komme ind på hvis børn i sådan en alder begynder at tage så hardcore stoffer som heroin er!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Det var dog forfærdeligt at vokse eller myndige mennesker kan finde på at sælge herodeo til personer under 18 år.. Nu kan det jo godt være det har været igennem mange hænder inden det er landet i en 15-årigs.. Men det kunne da godt lyde lidt somom der er blivet solgt til folk under 18.. MEN nu ska jeg lige huske ikke at være for hellig her da jeg desværre selv havde nålen i armen som 17-årig, men kunne sku aldrig finde på at sælge sådan noget til personer under de 18 år..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
For 10 år siden så dealer med et helt andet syn på drug-dealing til personer under 18 år. Det syn er vidst stille og roligt forsvundet, så nu skal du kun kende en som sælge, eller møde op i pitbull tøj, så er du en af de seje, værsgo her er stoffer. Fuck om personen i pitbull tøj kun er 12 år, han psyko jo. Jeg tror dealer er blevet mere og mere grådige, de tænker mere på at få solgt deres cuttet amfetamin til unge mennesker, der er på vildspor end, at have lidt morale også sige til dem at det er dumt og vent til du er blevet ældre..

Problemet er nok opstået da de grådige og umoralske dealer pludselig fandt ud af at der er penge i at bryde 18 års reglen. Da det så blev "normalt" at sælge til personer under 18 år, fik dealer der stadig overholdte 18 års reglen svære tider, da folk der blev nægtet stoffer på grund af deres alder, bare kunne gå hent til 'the dealer next door' som sælger coke og amfetamin til alle der har pengene iorden.

Skuffende. Derfor ser man ikke en lovliggørelse af nogen stoffer når der gang på gang dukker disse uheldige episoder op.

Dedikeret medlem

Tror helt sikkert du har ret i at dealerne er blevet MEGET mere ligeglade.. Men som du siger i sin tid da jeg købte dope de første par gange ville de kun sælge til folk over på 18 eller over..

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Imp skrev:
Morten på 14 skrev:

Synes sgu ik, man kan stille det sådan op. Det kommer helt an på, hvordan de bruges. Man får sgu et rap over nallerne af alle de stoffer, hvis man ikke bruger dem fornuftigt. Måske er der større akut risiko for forgiftning ved heroin, men til gengæld skader amfetamin og mdma kroppen meget mere end heroin gør. Og hvad angår afhængighedpotentialet, kommer det helt an på personen der bruger stoffet.

Synes det er fuldstændigt lige så grotesk at give amfetamin og mdma til 15 årige som at give dem heroin.

Heroin fører helt klart i døds-statistikkerne blandt mine venner og bekendte.

Jeg kender utallige mennesker der har taget STORE mængder coke og MDMA, og jeg kender ingen af dem, som er døde af en OD.

Jeg kender derimod "kun" 10-15 personer, som har taget heroin. Af disse er 4 døde af OD'er (DaffyD, Psyko og Dex herinde fra Psychedelia, og så en "privat ven"), 1 er røget i coma pga. OD så han skulle genoptrænes i over 1 år for at lære at gå, tale og tænke igen (han var ikke en af dem der er død), og flere (mindst 2 - og her tæller jeg ikke dem der er døde af en OD senere eller ham der røg i coma med) er OD'et og så genoplivet i ambulancen eller på hospitalet. Dvs. mindst 7 som er OD'et - hvoraf 4 døde, 1 røg i coma og 2 heldigvis blev genoplivet.

Derudover har flere (bl.a. jeg selv) været ude i misbrug der kostede enormt mange penge og fuldstændig smadrede vores liv. Og det er altså MEGET hårdere at afvænnes fra heroin end fra f.ex. coke eller MDMA, da der BÅDE er psykisk afhængighed (der er jo en grund til at man begynder at tage det) OG fysisk afhængighed på heroin. Der er flere der har prøvet at tage en kold tyrker eller nedtrappe på f.ex. metadon, som har måttet give op og er røget tilbage på dope.

Så jeg synes at heroin er et LANGT VÆRRE stof end f.ex. amfetamin og MDMA. Det fører utroligt tit til afhængighed og/eller livstruende OD'er.

Dedikeret medlem

Har jeg forstået det her rigtigt Zarathustra? Er Psyko herinde fra død af en OD heroin??!

Medlem
Brugeravatar

Det er såvidt jeg er informeret desværre rigtigt, jeg fik det at vide af dex for cirka 3-4 måneder siden.
Jeg vil også lige give mit besyv med jeg kender også ca 10 mennesker der har brugt/misbrugt heroin, selvom det ikke for alles vedkommende har været på hverdagsbasis for dem alle.
Dog har 5 ud af 10 overdoseret(de 4 mere end en gang, og med døden tilfølge for 2 af dem).
Og mit generelle indtryk er at de miljøer hvor det bliver solgt er meget hårdere og voldeligere end nogen andre narko subkulturer.
Så jeg synes det er langt værre end standard stimulanserne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg er ikke meget for at folk fylder sig med stoffer før deres hjerne når at færdigudvikle sig, selv ved indtagelse af hash i en ung alder fra 10-15 skulle det sløve hjernen og give nogle hukommelsesproblemer, det har forskere ihvertfald konkluderet udfra undersøgelser med mus.

Nu er jeg jo ikke selv forsker så ved ikke hvor tæt beslægtede vi er med mus, men vi har samme celler i hjerne som de aktive stoffer i hash binder sig til, så de har sku sikkert fat i noget.

Admin
Brugeravatar

Ja, det med Psyko fik jeg også at vide af en af vores fælles bekendte. Men af en eller anden grund var der ingen herinde, der måtte sige det. Det er ved at være et stykke tid siden.

Al respekt for de folk, det er sgu også nogle af mine bekendte. Men jeg tror, det kommer til et definitionsspørgsmål. Jeg synes stort set alle stoffer kan være rigtigt grumme og uhyggelige på deres egen måde. Der er bestemt større akut fare for forgiftning ved heroin, men de andre kan gøre folk handicappede resten af livet, som i øvrigt kan blive forkortet væsentligt. Synes det er knapt så fedt et liv, hvis man sidste halvdel har så store kredsløbsproblemer, at man ikke kan forlade sit iltapparat feks.

Nuvel, vil sgu godt gi jer, at heroin er meget sværere at bruge uden at komme galt afsted, end de fleste stimulanter er.

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]