Som jeg skriver, så er det netop ikke kun ud fra mine egne oplevelser jeg drager konklusionerne. Den tilstand jeg snakker om, kommer når du bliver uvenner med stoffet grundet adskillige faktorer, bl.a. for mange stærke oplevelser i for lang tid. Og det går kun hurtigere når du tager stoffet formålsløst.
Og når jeg siger uvenner, så hentyder jeg ikke til den gængse og diffuse mæthedsfølelse man får efter et ordentligt trip, der som regel forsvinder igen efter dage, en måned eller to for den ivrige tripper. Den mæthedsfølelse jeg snakker om kan følge dig i månedsvis, årevis eller endda resten af livet, så du risikerer aldrig at kunne tage stoffet igen - for du vil simpelthen bare ikke føle dig velkommen når du er på det. Du er mæt.
Og tag ikke fejl - jeg nyder stadig mine trips, det gør jeg sgu. Havde et kanonsjovt svampetrip i lørdags. Men, overordnet set er det ikke længere farvelir - det er som regel avanceret selvindsigt, der ikke altid er behagelig at arbejde med. Det er som om, de psykedeliske stoffer (nogle mere end andre) efterhånden kender mig lidt for godt, og lige nøjagtigt ved hvilke knapper de skal trykke på. Og overraskende mange erfarne trippere nikker genkendende til dette.
Så faktisk vil jeg gå så langt som at påstå, at et "badtrip" for en erfaren tripper typisk er af dybere karakter end en nybegynders badtrip. Af den simple grund, at den erfarne mand er nået længere i sit psykedeliske eksperiment. Det er først senere hen, at psykedelika viser deres sande jeg. Og damn de kan være nasty - de knepper dig!
Når man begynder at føle at muren nærmer sig, er det vigtigt at være ærlig overfor sig selv. Ellers rammer man den med 200 km/t, og det tror jeg sgu man kan blive skizo af.
Mange, især mig selv, har en tendens til at romantisere psykedeliske stoffer. Det skal man sgu passe på med, fandt jeg ud af, for de
er kraftige medikamenter der påvirker vigtige systemer i hjernen. Jeg opdagede det måske på mit trip nr. 80. Albert Hofmann var sgu mere fremme i skoene, han opdagede det 2. gang.
I dag eksperimenterer jeg primært med lavere doser. Før ku dosen ikke blive høj nok - i dag kan en lille slat LSD eller en dværgsvamp være tilstrækkelig. Og det er lige før jeg får en effekt, som en højdosis tripper kun kan tilnærme sig. Jeg har nærmest udryddet +1 fra shulginskalaen. Jeg ved ikke hvor stolt jeg skal være.
Lad mig til sidst citere DR-D i tråden
1 chance - any drug (dosen kan diskuteres

)
DR-D skrev:
2.5g almindelige cubensis... Det var der jeg startede og det var ALT hvad jeg behøvede.