Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 23:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

da jeg er meget blank om hvad dette rent faktisk er, kunne jeg godt tænke på at blive lidt klogere, efter at have læst en tråd i timer, om folk der var VILDT afhængige af det (GHB, GBL)... ved ik om det er skrevet korrekt, men læste at folk doserede op til 30-50g om dagen i nogle tilfælde.

Er det er form for pulver man indtager nasalt ? eller noget man ryger, har virkelig ingen idé..... :) sikkert et dumt spørgsmål, men kunne godt tænke mig at vide. . .

Medlem
Brugeravatar

GHB er en væske som kan indampes til pulver. GHB kan drikkes, og pulveret bliver bare blandet op i vand og derefter drukket. Jeg tror du mener 3-5g og ikke 30-50g :) Læs evt. her: http://psychedelia.dk/wiki/GHB

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Ved misbrug opbygges lynhurtigt en heftig tolerance for GHB/GBL/BDO og lignende, og daglige doseringer som trådstarter nævner er ikke uhørt. Folk som kommer op på så høje doser får tit meget svært ved at slippe af med afhængigheden. Ved længere tids højt forbrug, kan man risikere at få delirium tremens, lige som efter mange års heftigt alkoholmisbrug - det går bare hurtigere ved GHB-misbrug. Delirium tremens lyder til at være en modbydelig omgang. Hallucinationer som ikke kan skelnes fra virkelighed, heftige angstanfald og sænket krampetærskel.
GHB kan anvendes på fornuftig vis, hvis man holder doserne lave og ikke gør det for ofte, men det er bestemt et stof med stort misbrugspotentiale, og som skal behandles med passende respekt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvordan er holdningen til at anvende det som alkohol erstatning - altså 1-2 gange om måneden fx?

Jeg har kun prøvet det en enkelt gang og fik røvfuld af det; men nåede dog at mærke det havde potentiale som alternativ til en masse drinks - man skal så lige have lidt mere styr på dosis end jeg havde :oops:

Hvorfor er/var det populært i bodybuilding kredse, har læst noget om det stimulerer vores væksthormon produktion; men husker ikke hvor og ville gerne henvise til noget fornuftig læsning om emnet... Tænker her lidt på hvor meget indflydelse en druktur kan have på træningen/kondien og om man med fordel kunne bruge GHB/GBL i stedet?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis du kan styre GHB, er det MEGET bedre end alkohol for helbredet, og vil være ganske velegnet til alkoholerstatning.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]