Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 20:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia!
Jeg havde overvejet at tage en tur ned på havnen og nyde den nyfaldne sne fra under et halvtag i varmen med en ven i aften, og en god joint selvfølgelig. :)
Men det ligger så sådan, at jeg skal aflevere en større skriftlig opgave til gymnasiet på fredag, og jeg derfor kun har i morgen til at gøre den færdig.

Jeg ville hade at vågne op i morgen, og finde ud af jeg slet ikke kan tænke klart nok til at formulere en nogenlunde intelligent klingende sætning, eller huske mine facts osv.

Er der nogen, der har erfaring med at forsøge at udføre den slags, dagen efter en ryger?
Jeg har aldrig oplevet nogen tømmermænd ved at ryge hash, men jeg har så heller aldrig prøvet på at udføre noget, der kræver større hjernevridning end det sædvanelige dagen efter.

Venlig hilsen Christopher. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ville ikke gøre det hvis jeg dig:) Eller det ville jeg, men jeg ville også fortryde det bagefter. Men det skulle vidst være meget individuelt. Nogen kan klare det, andre kan slet ikke. Jeg tror også det har stor betydning om du er en af dem der ryger til dagligt, i det tilfælde ville du nok ikke kunne mærke den store forskel. Husk at det også afhænger meget af hvor meget du ryger, og hvor meget søvn du får.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kommer virkelig an på min rygeplan.

Hvis jeg ryger igennem med masser af joints og måske lidt chillum, så kan jeg højst sandsynlig ikke fungere specielt godt de første mange timer næste dag.
Men ryger jeg bare en enkelt eller tre joints, fordelt over en hel aften, så ser jeg ingen problemer med at udføre arbejde der kræver lidt tankekraft dagen efter (-:

Ret individuelt, så lær hellere dine personlige grænser at kende. Er du i tvivl, så hold det på et minimum eller lad helt være =)

Medlem
Brugeravatar

Det er de færreste afleveringer jeg laver hvor jeg ikke er skæv. Sidder ligesom dig og bøvler med SRP lige nu, og kan da sige at jeg nok har været skæv 50% af tiden jeg har skrevet den (Ikke at det er at anbefale). Faktisk laver jeg en del af mine opgaver mens jeg er skæv. Jeg synes at jeg lettere kan koncentrere mig om emnet istedet for at blive distraheret af en masse pis som f.eks. psy.dk når jeg er stoned ;)
Men som de fleste nok vil fortælle dig så er det 100% individuelt. Hvis jeg var dig ville jeg nok lade være, da du jo ikke ved om du ikke fatter noget imorgen og det er ret træls at satse så vigtig en opgave som SRP på det.
Held og lykke

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Min erfaring er at det er indlæringen der hæmmes og ikke genkaldelse af allerede indlært viden. Hvis jeg kan mit stof er og sikker i et fag giver (sativa) cannabis mig ro og overblik hvor fx. fremlæggelse flyder frit og fantasifuldt. Jeg ville dog ikke anbefale dig at ryge noget som helst lige før eksamen hvis du ikke er vant til det, vent hellere til du kan fejre nogle gode karakterer bagefter :)

Held og lykke

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg kan da sige at jeg kender folk der tit snakker lort dagen efter de har røget. Men tror som de andre har sagt også at det er individuelt. Nu når det er SRP ville jeg nok lade vær. For at finde ud af om du kan ryge og lave arbejde dagen efter burde nok teste det på en mindre vigtig aflevering.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg synes ikke det er så slemt. Kan huske i mine yngre dage hvor både piper, chillums, søde piger, joints, cannabis i klasse kvalitet blev misbrugt (dog ikke pigerne tihi) så kunne man godt være lidt langsom og sløv i det. Og stadig være lidt skæv når man stod op. Men synes hurtigt det aftager efter noget mad. Jeg har aldrig nogen problemer dagen efter, hvis det nu fx. kun står på et par joints aftenen før. Igen det er meget forskelligt.

Junior medlem

Mange tak for svarende alle sammen!
Jeg besluttede mig for at tage ud alligevel, men blev vist desværre ramt af en slem omgang dårlig karma, og måtte tilbringe natten i arresten.
I det mindste finder jeg det ikke svært at skrive min opgave.

Vh Christopher.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
sponge skrev:
Jeg besluttede mig for at tage ud alligevel, men blev vist desværre ramt af en slem omgang dårlig karma, og måtte tilbringe natten i arresten.

:o Say whaaat. Da vel ikke for at nyde en stille spliff?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Det lyder sgu sindssygt!
Knæk og bræk med opgaven, mand..!

Junior medlem

Mange tak Dagny!

Vi havde søgt ly fra sneen i et p-hus der var under konstruktion. Det var det perfekte sted med en super smuk udsigt til sneen og ingen vind. Men da vi havde røget en halv joint hørte vi en masse larm rundt omkring. Jeg kiggede ud og det første jeg så var to schaeferhunde. Det vi kom ud i håndjern, så vi at der var hele fire biler og otte betjente til at hente os. Det blev en kold nat, og det er da også surt at skulle sidde og gøre min opgave færdig nu med en plettet straffeattest. :?

Hilsen Christopher.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Godt at høre politiets resurser ikke bare bliver pjattet væk!

Medlem

What.. Det er fandeme hjernedødt..

FLOT politi! Uhh hvor er det flot, at i kan sende otte betjente for at anholde to DØDSnarkomaner.
Politiet ER bare overkill.

Haha. :)

Medlem

Geografisk sted: Århus
Dejlige politimænd. Måske skulle de snart blive sat til at tælle sten eller noget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

sponge skrev:
Er der nogen, der har erfaring med at forsøge at udføre den slags, dagen efter en ryger?
Jeg har aldrig oplevet nogen tømmermænd ved at ryge hash, men jeg har så heller aldrig prøvet på at udføre noget, der kræver større hjernevridning end det sædvanelige dagen efter.
Jeg synes det kommer meget an på gårdsdagens udskejelser om jeg kan mærke det dagen efter. Hvis jeg bliver totalt mimre-rollator-skæv, så synes jeg godt jeg kan være en smule træg op af formiddagen dagen efter. Men er det bare lidt hygge-joint føler jeg mig ikke påvirket overhovedet dagen efter.

Ser jeg tilbage til dengang jeg begyndte at ryge cannabis, så var der markant flere tilfælde, hvor jeg pga. manglende kendskab til hashen endte med at blive rigtig høj - og lidt baldret dagen efter som om jeg var kommet rigtig sent i seng. Jeg synes også det betyder noget for kvaliteten af ens søvn, om man stadig er meget høj når man lægger sig til at sove. Min erfaring er, at jo højere jeg går i seng, jo mere forstyrret bliver søvnen (et er at man er høj, men man får jo også knastør mund).

Ud over selve farmakologien vil mange af dagene med massivt indtag også betyde sene sengetider, sommetider iblandet mere eller mindre alkohol og/eller andre ting, der slider på os. Jeg siger det, fordi jeg mener at mange overvurderer hashens negative virkninger dagen derpå, fordi de glemmer at den lave og høje dose ofte bliver indtaget under forskellige forhold.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

sponge skrev:
Vi havde søgt ly fra sneen i et p-hus der var under konstruktion. ... to schaeferhunde. ... håndjern...fire biler og otte betjente ... plettet straffeattest. :?

Det er en trist historie, men god harm reduction stil er at man holder sig fra ulovligheder som indtrængning på byggepladser, som er afpatruljerede af køterpatruljer. Det kan virke overdrevet i situationen, men der foregår sindssygt mange tyverier af værktøj og byggematerialer sådanne steder, og derfor er det desværre bare no-go at trænge ind. At respektere andres ejendom, deres krop og privatliv er ikke bare anstændigt men også i ens egen interesse.

Hvis vejret var meget snefyldt kan I måske nævne, at I ikke så skiltet, da det var sneet til.

Men hvad er du blevet sigtet for siden du får en plet på straffeattesten? Husk at en bøde for at blive taget med et gram hash ikke kommer på straffeattesten. Der skal mere til, og bøder er ikke en del af strafferetten (nogle bøder er måske, men så må de være af en anden størrelsesorden). Dog står det i kriminalregistret i 20 år, så politibetjent bliver du nok ikke ... bare betjent af politiet ;)

Junior medlem

Tak for svaret Malkavian. Jeg kan godt nikke genkendende til 'for lidt søvn' følelsen. Jeg havde ikke de store problemer med at skrive i dag, men jeg fik jo heller ikke indtaget så meget.

Jeg giver dig ret i, at det er dumt at indtrænge på private steder. Men jeg havde aldeles ikke fantasi til at forestille mig, at det kunne ende sådan. Der er fuldstændig mennesketomt derude, og havde der kommet en vagt alligevel, ville han vel bare bede os om at gå. Om vi så var blevet taget a politiet, regnede jeg ikke med at de ville gøre den helt store scene ud af et par gutter der sidder og ryger en joint.
Der var ikke skiltet, at der var adgang forbudt, at der var hundevagt eller noget som helst. Jeg ved stadig ikke, hvem der tilkaldte politiet. Jeg tænker at der måske kan have været en vagt, som patroljerer en gang i timen, som har hørt os (der var meget ekko i bygningen).

Vi blev sigtet for "husfredsforstyrrelse." Jeg ved ikke om det ligger sig mest op ad indbrud eller ulovlig indtrængen, men det var ihvertfald nok til at plette strafferen. :( Alt hvad vi havde på os havde vi heldigvis røget.

Hilsen Christopher

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Malkavian skrev:
Men hvad er du blevet sigtet for siden du får en plet på straffeattesten? Husk at en bøde for at blive taget med et gram hash ikke kommer på straffeattesten. Der skal mere til, og bøder er ikke en del af strafferetten (nogle bøder er måske, men så må de være af en anden størrelsesorden). Dog står det i kriminalregistret i 20 år, så politibetjent bliver du nok ikke ... bare betjent af politiet ;)

Der er nultolerance nu, ifølge loven skal selv al besiddelse på attesten :)

Medlem

Kajkage:
Er du sikker på det? At besiddelse ryger direkte på straffeattesten? For det lyder umiddelbart vildt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her og der
Jeg vil sige at det kan lade sig gøre.. Hvis du ryger dagligt, og kan gå i skole og være aktiv dér, så ser jeg ikke noget problem i det. Men hvis du ryger en gang imellem, lad os bare sige en gang om måneden eller noget i den stil, så er din krop og din hjerne mindre vandt til påvirkningen af cannabis, og derfor vil du få flere "tømmermænd" dagen efter.
Det skal nok lige understreges at hvis du ryger hver dag, så er din hjerne kronisk påvirket, så derfor er din hjerne generelt "dårligere", end hvis ikke ryger. Altså er det nok det bedste bare at lade helt være under alle omstændigheder, især når der skal skrives store oåpgaver.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]