Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 20:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Psychedelia.
Jeg er i gang med at starte med at lave et grow med en kammerat, og eftersom vi nogengange ikke har mulighed for at kigge til dem flere dage i træk, overvejede jeg om der var en fiks måde, så man kunne sørge for de fik vand i den periode?

Min kammerat forslog noget med det som man gør med almindelig potte planter, noget med at der skal være huller i bunden af potten, som så skal stå i ens slags "skål" med vand.

Vil det kunne lade sig gøre, eller har i bedre forslag?

Medlem
Brugeravatar

kig lidt på et vandingsanlæg.

Medlem
Brugeravatar

Dryp vanding måske?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vi har fundet et mere eller mindre holdbart system!
Vi borer da bare et hul i taget, og så lader regnvand løbe igennem en slange fra taget - Det er da logisk!

Men ellers tak for hjælpen :-)

Og så lige et andet spørgsmål, som jeg ligeså godt kan poste her, i stedet for at oprettet en ny debat.

- Vi skal gro i et skur, og det er dårligt isoleret, men men men..
Vi har fået fat i en frisko kumme fryser (dem som de har i butikkerne, hvor de sælger is fra). Ville de ikke være optimal og gro i?
Altså, min logik siger at sådan en er rimelig godt isoleret, eller tager jeg fejl?
Vi har tænkt os at udskifte glas-pladen i toppen med en træ-plade med flamingo ovenpå, for at holde på varmen..

Pga. årstiden, og at der højst sandsynligt kommer til at være frost i skuret, har vi valgt at ville køre lys-cyklusen sådan at der er lys (Og varme) på om natten, og så vil den være slukket om dagen.

Tror i ikke det ville kunne lade sig gøre?

- Vi har planer om at omplante den til en hjemmelavet boks, som vil blive isoleret med flamingo, hen ad vejen.

Medlem

Citat:
Vi har fundet et mere eller mindre holdbart system!
Vi borer da bare et hul i taget, og så lader regnvand løbe igennem en slange fra taget - Det er da logisk!

Ja især hvis lader det løbe ned i en beholder med overløb, for at sikre mod indedørs oversvømmelse og udtørring pga af snefald i stedet for regn.
Monter slangen til beholderen, plomberer den anden ende med en klump silikone, stik huller med passende mellemrum i slangen, så har i et billigt hjemmelavet drypsystem med en lille skrutvinge/klemme, evt mellem hullerne for at styre dryptiden...

Til det andet spørgsmål..
En 100-300W elvarme ventilator kunne gøre tricket, så får luften også lidt cirkulation..
(evt en kasseret bil´s varmehalløjsa med en omformer på, eller sædevarme i bunden af kummen????)
Uanset hvad skal det have en termostat, kommer der hård frost og ikke er der i en uge -...

Hæv hele kummen 10-20 cm op over gulvet og bundisoler som på en campingvogn, det hjælper utroligt meget..

Noget i den dur tror jeg nok det skal lykkes for jer.....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Drop det. Har i ikke stedet at gøre det på kan i ligeså godt lade være.

Hvordan vil i holde varmen deri når planterne behøver massere af frisk luft? Hvad vil i gøre hvis i har doseret gødningen lidt forkert og først kommer tilbage en lille uge senere? Hvad hvis pæren springer? Planterne vokser op i lampen og stikker ild i hele lortet?

Medlem
Brugeravatar

yeah, det lyder ikke som et sikkert, eller helhjertet, forsøg i har gang i der.

Hvis i VIL gro i det skur, vil jeg anbefale at købe nogle kvm flamingo plader fra det lokale byggemarked. 15cm tykke ca. Og beklæd hele indersiden, installer så et varmeapperat der slukker og tænder efter temperaturen. Så har i et dejligt stort grohus.

Men, regl #1 indenfor grow. Gro ikke i et skur, en lade, eller andet sted som du ikke har helt styr over. Gør det i hjemmet istedet.

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
DanielR skrev:
Men, regl #1 indenfor grow. Gro ikke i et skur, en lade, eller andet sted som du ikke har helt styr over. Gør det i hjemmet istedet.

Hvad så hvis man bor i et skur..?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vi har også tænkt os at få fat i et varme apparat.

Derud over bliver det ikke en uge ad gangen hvor vi ikke har mulighed for at kigge til det, maks. 3 dage.

Vi vil selvfølgelig også smide nogle blæsere ind i den, så der kommer god udluftning!

Problemet med at den pludselig skulle vokse op i lampe ser jeg ikke rigtigt som et realistisk problem, hvis vi bare søger vi at minimum kigge til planten en gang hver 2-3 dag.
Det er jo ikke sådan at den ligepludselig beslutter sig for at vokse 30 cm på 3 dage?

Og som jeg også skriver længere oppe - har vi netop planer om at begynde at lave et grorum i flamingo - så fryseren kun bliver en midlertidig løsning, som kun skal bruges de første par uger.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]