Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 13:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere with blood on my hands
Måske er det et dumt spørgsmål. Har undret mig over at nogle putter lidt cirton saft i mixet når der skal fixes hero og andre gør ikke. Nogle der ved hvorfor det er nødvendigt, hvis det da er det? Det må sgu da svie ekstremt meget. Fixer ikke selv, men er lidt nysgerig hvad grunden er til det.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Det er noget at gøre med at brun heroin er en slags base som reagere på cyren. Der skal ikke tilsættes cyre i hvid heroin.. Men det emne burde sku ikk være så svært at finde noget om på nettet.. bare søg under heroin..
Og nej det gør faktisk ikke ondt, kun hvis man kommer mere cyre i end der skal til får at opløse heroinen..
Der er også andre cyrer der svier mindre end andre. Fx. ascorbin syre vil jeg mene er den der svier mindst..

Insane psychedelia user!

Hvordan hænger det sammen med det her :

noname skrev:
Ligegyldigt med grapejuice, heroin er en ester af morfin, og estre hader stærkt sure steder, som feks i maven. Der bliver de kløvet, og så sidder du tilbage med morfin i maven :)

...mister man ikke effekten med hurtigere transport - blod-hjernebarriere tingen..?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
FromCirclesAllRise skrev:

noname skrev:
Ligegyldigt med grapejuice, heroin er en ester af morfin, og estre hader stærkt sure steder, som feks i maven. Der bliver de kløvet, og så sidder du tilbage med morfin i maven :)

...mister man ikke effekten med hurtigere transport - blod-hjernebarriere tingen..?

Her snakkes om oral indtagelse.

Men kan ikke være med på det her emne, har aldrig hørt noget om at sprøjte brun heroin med citrus.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Brun heroin er freebase heroin. Det er et upolært molekyle og derfor ikke opløseligt i vand (kan derfor ikke opløses og injiceres).
For at øge opløseligheden i vand tilsætter man en syre, og får dermed et salt, der er letopløselig i vand (kan injiceres).

Junior medlem

^^ Lige præcis!

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
FromCirclesAllRise skrev:

noname skrev:

Det hænger ikke sammen overhovedet!

Psyk spørger hvorfor nogen hælder citron i sin dope inden den fikses, og Morpheus og eelmands svar er korrekte.
Brun heroin er en base, og er ikke vandopløselig før den er blevet reageret med en syre, til at forme et salt.
Det er ret almindeligt at bruge citronsyre hertil.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hænger ikke sammen; som i at syre ikke kløver estre, eller som i "han snakker om maven, hvor der er et gigantisk overskud af stærk syre, og ikke om små mængder svag syre under kontrollerede forhold"?

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
det hænger ikke sammen, på den måde at du snakker om spaltning af en ester med en stærk syre (i maven) hvorat Psyk snakker om at gøre sin freebase til et salt, i en bøjet ske.
Jeg ved ikke om man kan spalte den ester, med citronsyre - men det sker i så fald i meget lille målestok, ved "almindelig" forberedelse af et fix.
Og hvis man vælger at æde sit brune heroin - ja så vil man få sin ester grupper spaltet, og lavet sit amin til et ammonium-salt.. dårligt bytte:)

det hele går ud på at få lavet sin freebase (ryge-heroin) om til et vandopløseligt salt, så man kan injicere det. dette gøres med en syre - så svag som mulig, for netop at undgå hydroliseringen af esteren. derfor spiser man ikke sit brune heroin, og man bruger citronsyre i stedet for f.eks. saltsyre

Moderator
Brugeravatar

Yes yes, så er vi enige... Det citat FromCirclesAllRise har quotet mig for, er fra en anden tråd omhandlende oral indtag af heroin ;)

Insane psychedelia user!

I må meget undskylde, hvis jeg skaber forvirring, det var ikke meningen. Det jeg ville opnå med min post, var en forklaring på, hvorfor esteren ikke mistes, når Diacetylmorfinen mixes med citronsyre, når det nu var tilfældet med mavesyre+Diacetylmorfin.
Tilgiv mig for mine skæve stunder og dåligt formulerede spørgsmål. :mrgreen:

Moderator
Brugeravatar

For at skære det helt ud, så er citronsyre en svag syre, og man tilsætter den kun i en lille mængde (1 ækvivalent) for at danne det letopløselige salt af heroin, der så kan junkes.
Mavesyre er saltsyre, en stærk syre, som er til stede i meget højere mængder (formentligt et par tusinde ækvivalenter mindst, i forhold til en dosis heroin). I dette tilfælde vil heroinen blive frakløvet sine estre, og man står tilbage med morfin i mavsen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]