Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Halugenlampe skrev:
han siger jo bare at forbud ikke nytter, hvilket sådan set er rigtigt. hvis folk VIL opføre sig tåbeligt kan hverken loven, gode råd eller gud i himlen forhindre det.

Altså nu udtaler Imp jo at
Citat:
Det er jo præcis som politikerne tænker. Alt tyder på, forbudspolitik ikke holder i det lange løb. Om det så er stor eller lille skala.

Og selvfølgelig holder forbuds politikken ikke 5 potter vand, men altså.. Hvis man ser helt lokalt på problemet, så vil det jo på den korte bane, garantere at veninden ikke tager mere Mephedrone lige i den nærmeste fremtid. Man kan jo ikke tage stoffer man ikke har adgang til vel ;) Derfor siger det jo også sig selv at det vil standse hendes eventuelle misbrug.

@balleh

Der findes ikke alt for mange undersøgelser for hvilke neorotoksiske virkninger et Mephedrone misbrug har på lang sigt.

Men noget af det jeg lige kunne finde, uden at grave dybt ned i det er:
Citat:
Monday into yesterday I worked all night - I have a desk-based job - so wasn't exercising hard. I was taking meph at my usual rate, and over the course of around 20 hours probably took 1 gram. At around 11pm Monday evening I noticed a dull ache in my arm, radiating from the left armpit down the funny bone nerve and ending up as an ache and mild pins and needles in the pad of my hand and little finger.

On noticing this, I stopped taking meph.

The pains got progressively more uncomfortable until, at about 9am, I started getting a burning/pressure/tightness sensation in the left-top-middle of my chest, which occasionally became a sharp, stabbing pain. By now I was getting pretty concerned and started double-checking everything I knew about heart problems, 5-HT2b antagonists' effects, and so on. Nothing much came up apart from repeated "call an ambulance now! You're dooooooomed!" warnings.

Og lige hurtigt noget af det første svar fra en senior mod derinde:
Citat:
The Poisons unit received a report of a cardiac arrest at the Leeds festival recently due to mephedrone (apparently an absolutely stupid amount consumed in a short period of time). The evidence is building of cardiac problems with the stuff

Skal nok lige se om ikke jeg kan finde nogle flere ting senere, har bare ikke tid lige nu.

http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=460454

Junior medlem

Jeg tror jeg har talt hende lidt til fornuft, hun havde tænkt sig at gøre det på torsdag men hun lader være for min skyld.. Så håber jeg bare, at hun selv kan sige nej, en dag hvor jeg ikke er der.. - selvfølgelig skal jeg heller ikke lege mor for hende, er bare bekymret..
Regner bestemt ikke med at dette stof er noget jeg skal prøve igen, synes bare det er forfærdeligt at det er over det hele. I hvert fald her i Nordsjælland!!
Jeg har fået af vide, at det er en blanding af metalrens, fælgerens, medicin til børn med damp og så nervemedicin..
Synes godt nok, at billederne ser skræmmende ud. Hvordan kan ens finger komme til at se sådan ud, efter man har taget mephedron??!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Lad väre med at tage stoffer (inkl. alkohol) hver weekend! Det er simpelthen ikke sundt. I opdager ikke hvor meget det påvirker jer, hvis ikke i holder en lille pause mellem hver gang.

Derudover så burde hun overveje sit forbrug lidt, og måske få sig nogle vigtige ting i livet, for at skabe en "ansvarsfölelse". Oplever selv at min selvkontrol synker hvis jeg bare står i "tomgang".

Sidst, men bestemt ikke mindst, så skaf jer noget ordentligt narko. Tag MDMA 1 gang om måneden, eller hver anden eller tredje, drik maximalt hver anden, eller hold antallet genstande lidt nede. Så får i mere ud af det, og i undgår at skade jer selv mere end nödvendigt.

Mvh.

Junior medlem

Jeg vil så lige sige, at det var 7 måneder siden at jeg havde rørt stoffer. Jeg havde faktisk ikke regnet med at jeg ville gøre det igen, men det gjorde jeg jo så. Og efter denne her hændelse regner jeg da med at der går lang tid igen, før jeg at jeg rør stoffer.. Jeg synes ikke at det må blive sådan, at man ikke kan feste uden. Sådan har jeg nemlig haft det, for halvandet år siden.
Med hensyn til MDMA, (som jeg faktisk aldrig har prøvet) er det så ikke utrolig nemt, at få en overdosis af det? eller er det mig der er helt galt på den....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Du behøves ikke retfærdiggøre overfor os herinde hvor tit du tager narko, bare husk på og hjælp dine venner med ikke at gå helt amok... Jeg synes du skal vise din veninde herind, så hun kan læse om det.

MDMA er ikke let at overdosere på, jeg er dog bange for din veninde ville kunne finde på at take ekstreme dosiser af det. Det er næsten lige meget hvilket narko hun vælger, hvis hun tror hun kan hive alkoholkulturens "gå-amok"-mentalitet med hen på det.

Junior medlem

Ja jeg tror også jeg viser hende den her side, og er sikker på jeg kender flere der kunne have gavn af den!
Synes simpelthen det der mephedron er over det hele!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er da kun lige indtil at din veninde eller en anden kradser af på det, for så har mundighederne en grund til at kriminalisere mephedrone.
Og hvis dem i dit område har samme gennemsnitsfart som din veninde, så kan jeg allerede nu spå at der ikke går længe inden at en dør af det.

Junior medlem

Ja og for nogle er det måske det der skal til, altså at en bekendt mister livet.. Det er bare forfærdeligt, at sådanne ekstreme ting skal til før.. Men det jeg så, var godt nok skræmmende for mig!
For inderst inde ved man jo godt at en dag går det galt, men tænker at det ikke sker for en selv eller ens omgivelser. Men det gør det, og det så jeg da godt nok der! Er bare ked af at hun ikke ser det på samme måde som mig, og at hun tager stoffer to dage efter det der skete. Godt nok var det ikke mephedron hun tog om lørdagen, men alligevel. Jeg ville sku' ikke turde!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
mephedron blev gjort ulovligt den 22ende december 2008. Der har desværre også været dødsfald af det, allerede.

Junior medlem

Ja, har godt hørt om det. Det var en fyr fra fyn, så vidt jeg husker..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
s123 skrev:
Jeg har fået af vide, at det er en blanding af metalrens, fælgerens, medicin til børn med damp og så nervemedicin..

wtf :shock:

Admin
Brugeravatar

Obama skrev:
Imp skrev:
Obama skrev:
Sørg for at hun ikke har adgang til stoffet ;)

Det er jo præcis som politikerne tænker. Alt tyder på, forbudspolitik ikke holder i det lange løb. Om det så er stor eller lille skala.

Som andre kommer ind på, er der ik rigtigt lavet forskning i mephedrone, og det kommer der nok heller ikke i den nærmeste fremtid. Men jeg tror, man skal være meget mere bekymret for sit hjerte/kredsløb end for sin hjerne mht hvor giftigt mephedrone er. Alle folk går og snakker om, at det kan være neurotoksisk osv, men der skal sgu mange drukture til, før fx. alkohol gør nogen mærkbar skade på ens hjerne. Man skal nok nærmere være bekymret for kredsløbsproblemer, hvilket det også lyder som om, din veninde har haft.

Så Imp.. nu må du lige forklare dig her, mener du at det er i den mindste smule HR ånd at råde veninden, som har haft hjertestop til at suge mere Mephedrone? Det har da absolut intet med forbudspolitik at gøre, men ren og skær fornuft ;) Vil du så også gå ned på psy og dele blottere og dråber ud til alle dem som ligger med depressioner, skizofreni mm.? Hele den "vej" har da ingenting med forbudspolitik at gøre. Nu kan man sige at det her problem er et lokalt et, i en lukket vennekreds, hvor netop at "hun også selv har kontakter", men hele problemet forsvinder jo, hvis at vennerne tænker på hendes helbred og nægter at give hende mere.

Du retfærdiggøre et mephedronemisbrug, ved at sammenligne det med alkohol. Og ganske som du selv siger, så er alkohol også nerotoksisk. Dog tvivler jeg meget på at alkohol giver den her slags skader, som der er linket til på både bluelight og drug-forum
Billede
Billede
Billede

Jeg siger på ingen måde at alkohol er noget som er værd at drikke, dog har alkohol været her så længe at man har opbygget nogle erfaringer, angående hvordan at alkohol påvirker systemet. Den slags information findes ikke på Mephedrone. Derfor kan man heller ikke på nogen måde sammenligne de to forskellige stoffer.

Jeg tror, du misforstår mig :)
Jeg siger ikke, det er en god ide bare at give hende mere, tværtimod. Jeg mener bare, at det er en stakket frist at prøve at holde hende væk fra det på den måde. Politikerne mener jo også, at den eneste løsning på folks misbrugsproblemer er at holde narkoen væk fra dem. Man ser jo tydeligt, at det ikke virker, da der altid vil flyde med narko overalt. I stedet skal man prøve at guide folk til at sige nej selv. For hvis de ikke selv kan sige nej, vil deres misbrug aldrig kunne forhindres. Sådan er det ihvertfald i langt de fleste tilfælde.

I øvrigt, de skader du linker til, er netop forsaget af kredsløbsproblemer, og har ikke rigtigt noget at gøre med neurotoksisitet. Og så er skaden på det første billede forsaget af en overdosis Br-dragonfly så vidt jeg husker.

Som sådan vil jeg heller ikke sammenligne alkohol og mephedrone. Jeg prøver bare at komme med en pointe om, at neurotoksisitet er en overvurderet fare sammenlignet med cardiotoksisitet og andre kredsløbsproblemer. Hvis jeg var tvunget til at indtage mephedrone ville jeg være mere bekymret for mit hjerte end for min hjerne.

-Jimmy Carter

Site Webmaster
Brugeravatar

s123 skrev:

Mephedrone er et kemikalie, ikke en sær sammen blanding af andre ting. Mephedrone/4-methylmethcathinone. Hvad det kan være cuttet med er en anden ting.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lige for at få lidt klarhed mht. "undersøgelser" o.l. om mephedrone: Ja, der er sket dødsfald - 1 i Danmark og 1 i Sverige såvidt jeg husker. Stoffet er højest sandsynligvis skadeligt, og sandsynligvis mere end andre stimulanser pga parasubstitueringen af methyl-gruppen. MEN. Der er IKKE lavet nogen undersøgelser af stoffet, hverken på det farmakologiske eller det toksikologiske plan, så udover de erfaringer folk har gjort sig rundt omkring, ved man intet med sikkerhed - derfor er det også det farligere at eksperimentere. De ting Obama har udmeldt er dybest set anekdoter fra BL, som må anses som højest utroværdige kilder - de skal altså tages med et ton salt.
Hold op med at linke billeder fra Br-Dragonfly skader! - JA det er vasokonstriktion, men det er ligesom at vise billeder af en bil, der er gennemhullet af en lastbil, når det man egentlig snakker om, formodentlig er en bule i karosseriet. Det er useriøst, og irrellevant!

Når det så er sagt, er det forfærdeligt det der er sket, og du (#1) må forsøge at tale din veninde til fornuft, eller skaffe professionel hjælp i værste fald. Det ender galt, hvis hun allerede render rundt med en gang tachycardia (uregelmæssig hjerterytme) og har i sinde at tage mere. Jeg har selv haft erfaringer med mephedrone, og jeg må erkende, at selvom man mest af alt er en Harm Reduction-nut, som jeg, så er det sindsygt svært at stoppe, når først man er igang. Jeg skyllede resten af stoffet ud, og har ikke taget det siden.

Held og lykke!

Junior medlem

Tak skal du have. :-) Jeg håber og tror ikke hun tager det igen, medmindre hun en dag bliver tilbudt det igen.. Hvilket jeg ik' håber..
Men tak for alle jeres svar, det har været til stor hjælp at høre jeres viden og meninger!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =4&t=22766

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rush skrev:
Lige for at få lidt klarhed mht. "undersøgelser" o.l. om mephedrone: Ja, der er sket dødsfald - 1 i Danmark og 1 i Sverige såvidt jeg husker. Stoffet er højest sandsynligvis skadeligt, og sandsynligvis mere end andre stimulanser pga parasubstitueringen af methyl-gruppen. MEN. Der er IKKE lavet nogen undersøgelser af stoffet, hverken på det farmakologiske eller det toksikologiske plan, så udover de erfaringer folk har gjort sig rundt omkring, ved man intet med sikkerhed - derfor er det også det farligere at eksperimentere. De ting Obama har udmeldt er dybest set anekdoter fra BL, som må anses som højest utroværdige kilder - de skal altså tages med et ton salt.
Hold op med at linke billeder fra Br-Dragonfly skader! - JA det er vasokonstriktion, men det er ligesom at vise billeder af en bil, der er gennemhullet af en lastbil, når det man egentlig snakker om, formodentlig er en bule i karosseriet. Det er useriøst, og irrellevant!

Når det så er sagt, er det forfærdeligt det der er sket, og du (#1) må forsøge at tale din veninde til fornuft, eller skaffe professionel hjælp i værste fald. Det ender galt, hvis hun allerede render rundt med en gang tachycardia (uregelmæssig hjerterytme) og har i sinde at tage mere. Jeg har selv haft erfaringer med mephedrone, og jeg må erkende, at selvom man mest af alt er en Harm Reduction-nut, som jeg, så er det sindsygt svært at stoppe, når først man er igang. Jeg skyllede resten af stoffet ud, og har ikke taget det siden.

Held og lykke!

Billederne fandt jeg ved en hurtig googlesøgning hvor jeg skrev mephedrone + damage. Og da åbnede siden hvor det første billede kom fra var det en tråd om mephedrone, havde som sagt lidt tralvt, så fik ikke læst hele tråden igennem - My bad..

@Imp: Du har helt ret i at man selvfølgelig skal forsøge at snakke noget fornuft ind i hovedet af pigen, men det skal altså gøres samtidig med at man ikke flasher posen foran hende, eller tilbyder hende at få noget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Mephedrone er i mine øjne satans værk. Det ødelægger med god sandsynlighed ens liv fuldstændigt, hvis man ikke indser det i tide og stopper. Jeg har set så mange af mine gamle kammerater der gik ned på det lort - det gør jo en så forbandet afhængig, det eneste man tænker på er hvornår man kan tage det igen - som en fucking junkie.
Og alle dem der siger at mephedrone ikke nødvendigvis er farligt må være blinde fjolser, storforbrugere, eller bare folk som ikke har nogen erfaring, men har læst lidt her og der.
- er der forresten nogle herinde der har døjet med stikkende smerter i hjertet, efter de har brugt mephedrone, det har jeg nemlig, samt en masse bekendte der også har brugt det.
Så et godt råd her ville vel bare være: Hold jer fra lortet! Ellers ber i sgu selv om det :D

Det var lige dagens frustration der kom ud der - dejligt.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke haft nogle eftervirkninger af mephedrone, og jeg vil mene jeg har indtaget min 'del'. Fordi jeg siger der ikke er nogen beviser, betyder det ikke nødvendigvis det er uskadeligt. Der er ingen grund til at forsvare dødsensfarlige stoffer, men der er heller ikek grund til at lave en hetz, en skræmmekampagne, baseret på tåbeligt misbrug. No offense, btw - nu ved jeg ikke hvordan du har grebet det an.

Hvordan har din oplevelse/erfaring været med stoffet - hvilke doser, i hvilken sammenhæng og i hvilken frekvens indtog du det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Rush skrev:
Jeg har ikke haft nogle eftervirkninger af mephedrone, og jeg vil mene jeg har indtaget min 'del'. Fordi jeg siger der ikke er nogen beviser, betyder det ikke nødvendigvis det er uskadeligt. Der er ingen grund til at forsvare dødsensfarlige stoffer, men der er heller ikek grund til at lave en hetz, en skræmmekampagne, baseret på tåbeligt misbrug. No offense, btw - nu ved jeg ikke hvordan du har grebet det an.

Hvordan har din oplevelse/erfaring været med stoffet - hvilke doser, i hvilken sammenhæng og i hvilken frekvens indtog du det?

No offense taken.

Det jo heller ikke fordi jeg skal sidde her og spille hellig og belære jeg om mephedrone. Jeg har skam selv haft næsen lidt for langt nede i posen - bogstavlig talt! Men det er længe siden jeg sidst har rørt det, godt og vel 1½ år nu, så jeg må ærlig indrømme at jeg ved ikke hvordan doserne var den gang - men sandsynligvis for høje! Synes tit man havde en tendens til at over/redosere mephedrone, sidde og være helt overstimuleret og tro det er virkningen - eller har det noget at gøre med omgangskredsen? .. :roll:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]