Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 08:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej. Jeg har søgt lidt rundt på nettet og kigget i wikien, men kan ikke rigtigt finde noget om det. Er det alle psykedeliske stoffer der kan give denne ubehagelige tilstand, eller er det kun nogle af dem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Jeg har selv en mild form for HPPD, når jeg skal sove har jeg konstant 2-3 forskellige mønsterklatter der kører rundt på indersiden af øjnene. Min teori om hvad der har forårsaget det er, 2c-b. Kender flere brugere her inde fra, som har det. De mener også alle at det er 2c-b som har sørget for permanente farver ved dem. Men det skulle vist være alle psykedeliske stoffer som har potentiale for at give den her lidelse, har dog aldrig haft den mindste smule problemer med andre stoffer end 2c-b.

Edit: Men farverne er det hele værd!

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg startede ud med lsd og har i det seneste år også fået prøvet svampe og meskalin, og må da indrømme at mit HPPD er blevet forværret siden begyndelsen, hvor det var noget mildere, så jeg vil mene du kan risikere HPPD med diverse psykedelika, dog tror jeg ikke du skal være specielt bange for det, hvis du kun gør det en sjælden gang imellem, men du skal da klart vide, at det kan forekomme - specielt ved et højt forbrug.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er ingen medicinsk enighed, men rigtigt mange får det i hvert fald efter brug af "klassiske" entheogener som LSD, svampe og 2C-X. Der er en god HPPD tråd her på boardet hvis du bruger søge-maskinen. Her bidrager mange med deres erfaringer og hvordan man kommer videre når man først har det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror ikke det nødvendigvis har noget med et højt forbrug at gøre. Jeg havde et meget lavt forbrug, men ved en alt for høj dose på et enkelt trip 2c-b, fik jeg HPPD. Så watch out ;)

Junior medlem

EDIT: Tias har faktisk skrevet ca samme informationer som jeg, dog røg der lidt personlige erfaringer på posten. Men smider lidt penge ind til støtte af psychedelia grundet det gode formål, den ekstra post, og dermed den ekstra serverplads ;)

Har ingen kilde på det, og ved ikke om det på nogen måde er videnskabeligt bevist.
Men er ret sikker på at næsten alle psykedeliske substanser kan frembringe HPPD. Har selv indtaget thc, svampe og syre i større mængder(alting er relativt, ja!). Meskalin med skuffende resultat, 2cb, sally D. osv, osv. Jeg er 90% sikker på at jeg har HPPD, efter at have læst tråden her på psychedelia omkring symptomerne på det. Prøv at søg, det er det hele værd ;).
Om det er en gave eller lidelse er der delte meninger om, og jeg syntes personligt der er positive og negative ting ved det.
Men; én ting er sikkert, mit kommer kraftigt tilbage hvis jeg tager så meget som et hiv af en joint. Dette er som regel ubehageligt og varer ved i et par timer før jeg falder til ro igen.

Håber du/jer derude kan bruge mine erfaringer. :peace: !

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Svampe er uden tvivl det som er værst for mit syn, efter mit sidste trip havde jeg meget voldsomme syn forstyrrelser i 14 dage hvor efter det ligeså langt gik tilbage til mit normale stadie af HPPD.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ønske øen, 2. stjerne til højre lige i udkanten af Mælkevejen
Jeg anede ikke at dette fænomen havde et navn før jeg tilfældigt læste denne tråd.
Jeg troede faktisk alle mennesker havde det sådan, da jeg har haft det måske ikke hele mit liv, men ihvertfald så langt tilbage jeg kan huske.
Hvilket altså vil sige før jeg begyndte på nogen som helst former for stoffer.

og fordi en snemand er min ven

Medlem
Brugeravatar

Finder det underligt at der ikke er mere opmærksomhed omkring HPPD? For mig at se er det at da en rimelig stor bivirking?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Nof skrev:
Finder det underligt at der ikke er mere opmærksomhed omkring HPPD? For mig at se er det at da en rimelig stor bivirking?

Folk har lært at leve med det. Selvom jeg også helst vil være fri.

Pause imellem trips er essentielt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]