Har leget lidt med betel de sidste par dage, så her er nogle billeder
Af friske "betel nødder" som hverken er betel eller en nød! Betel blade, og den pose der ser så mistænksom ud indeholder, læsker kalk, som er noget grum stats!!
Betel er navnet på planten de store grønne blade kommer fra. Nøden kommer fra en palme "Areca catechu"
Den friske nød minder lidt om en mini kokosnød med et lag fibre uden om nøden. Det lyse snask rundt om den brune nød. Nøden er meget blød hel frisk, jeg tror jeg vil tørre nogle af dem da jeg har en del.
Det er så meningen man skal ta' lidt af det hvide i posen (det er læsket kalk, og det ætser din mund hvis du ikke er forsigtig) komme lidt ud på det grønne blad, ligge lidt nød på, pakke bladet sammen til en lille pakke, tygge på det et par gange, og så lade det ligge op af ens gummer, som tobak.
Tro mig, det kommer ikke til at blive populær pga. smagen! Og jeg er supertolerant når det gælder rusmiddeler!! Og jeg var ved at give op efter de første par forsøg! Bla. fordi det f… kalk var ved at opløse en del af min tunge! Så det nu svir hver gang jeg tager en slurk vin! Så jeg er 65% invalideret, mindst!!!
Virkning er meget hen af tobak, hvilket ikke er der store under da de aktive stoffer er nikotin lignende i deres egenskaber!
Målestok: hver firkant på underlaget 1 cm