Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 15:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

ja, ja....hver gang jeg føler ejg har lidt styr på teorien og tør gå i gang melder der sig hele tiden nye spg :shock:

jeg kan herinde læse mig til, at mange vander/forstøver deres kits.....man også læse at man ikke må sprøjte direkte på svampene.....MEN.....hvis jeg ikke må sprøjte vand på svampene, men kun siderne af growposen...ja.....det ser jeg bare ikke som en mulighed i den begrænsede plads der er i min growpose....jeg kan kun forestille mig at vandstøvet vil dale ned over alle svampene til stooor ærgelse for mig.

Nu tænker jeg, at jeg nok slet ikke skal vande kittet efter dunktning og satse på der er nok fugtighed tilbage i vermiculite og kage. På den måde undgår jeg også at åbne for posen og dermed konterminering af kagen.

Nogen der har ideer, råd og erfaringer?

takker på forhånd :-)

Junior medlem
Brugeravatar

øh æh åh....undskyld, mit indlæg skulle have været under growkit, men en herlig begynderfejl resulterede i jeg kom til at poste den her.....sorry

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har brugt en forstøver, og sprayet på siderne af posen. Det har fungeret ganske udemærket.

Desuden skal du nok åbne posen, og lufte lidt ud en gang i mellem. Når du har gjort det, så kan du jo lige spraye lidt på siderne af posen, og lukke til igen. Der er vist heller ikke den helt store fare for kontaminering på dette stadie.

Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
Jeg har brugt en forstøver, og sprayet på siderne af posen. Det har fungeret ganske udemærket.

ok :-) hvor ofte foretager du så den udluftning samt tilfører fugt?

og takker mange gange for svarene :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg gør det en gang om dagen. Lufter godt ud i posen (brug evt et stykke pap eller andet til at vifte) sprayer og lukker den til igen.

Junior medlem
Brugeravatar

perf thx behindmind :-)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Øhh udlufte sit growkit ? Har haft en del af dem og har aldrig gjort andet end at dunke dem og så har de ellers bare passet sig selv indtil høst og så blevet dunket igen. Ser ikke formålet med at udlufte når der jo er et filter til formålet allerede ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
Øhh udlufte sit growkit ? Har haft en del af dem og har aldrig gjort andet end at dunke dem og så har de ellers bare passet sig selv indtil høst og så blevet dunket igen. Ser ikke formålet med at udlufte når der jo er et filter til formålet allerede ;)

Skulle jo være noget med, at den CO2 svampene producerer lægger sig nederst og derved kan "kvæle" svampene. Derfor mange borer små huller i deres FC's så vidt jeg har forstået. Og i mit growkit er der, som du nævner filter, men det er placeret øverst, dvs. CO2en ikke forsvinder......

derfor mit spg :-)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I mine bukser
Har selv et kit med filter i toppen, og har kun dunket det, og ladet det passe sig selv indtil høst... Har aldrig haft nogle problemer med det :)

Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
Har selv et kit med filter i toppen, og har kun dunket det, og ladet det passe sig selv indtil høst... Har aldrig haft nogle problemer med det :)

jeg tror også jeg vil bruge den fremgangsmåde, da jeg kan se for mig, hvordan jeg kontaminerer, kommer vand på selve pins'ne etc.

Dedikeret medlem

Ja mine giver også et godt udbytte uden vanding. Jeg giver dem så også varme nedefra med en akvarievarmer for at sikre god fordampning af vandet (altså høj fugtighed).

Senest rettet af Culpepers 03 jan 2010 17:11, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det har sikkert også været lidt overkill.

Det er nok mere efter behov, og hvis man kan se at kittet er ved at tørre ud.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]