Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 01:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Solbader i 400W's lys
Hey folkens !
I'm back - nu med grow Nr. 2

Jeg vil dog gerne høre jeres menning på langt de er nået i "modningen"?
De er stoppet helt med at vokse, alle 3.

Her er Nr. 1 Sweet Haze:
Billede

Nr. 2. Bubblegum(1)
Billede

Nr. 3 Bubblegum(2)
Billede

.. hvor meget tror i de mangler ? De står i øjeblikket med en 180W CFL lampe, og har været i bloom i lidt over 2 mdr.

På forhånd tak : >

crZ

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg er ikke så god til at kende forskel på klare trichomer og mælkehvide men de er ihvertfald på en af de stadier. Såvidt jeg ved er der kommet 100 % THC når nogen af dem begynder at blive rødbrune. Så hvis du vil have et griner trip så høst når der kun er 20-30 % thrichomer der er blevet rødbrune. Hvis du gerne vil have sofaryger så vent til 70-80% er rødbrune. Konklusionen er at du nok skal vente lidt med at høste.

Skal lige siges at jeg ikke er ekspert skriver bare hvad jeg har læst mig frem til.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bubblegum (er det den samme eller to forskellige?) er i hvert fald længere fremme end den Sweet Haze :)
Den har nok et stykke tid endnu.
Hold øje med dine bubblegum. Det varer nok ikke længe før de er klar til at blive høstet. Alt efter hvilken type røg du ønsker, selvfølgelig.

Dog synes jeg Jacks tal er lidt skæve.
Den maksimale THC-produktion er opnået når omkring 50% er blevet mælkehvide. Så snart de begynder at blive rødbrune, så bliver der virkelig lavet en ond sofaryger. 70-80% er alt for sent - jeg vil max sige 30-40%.
Et tidspunkt jeg foretrækker, er lige inden de første rødbrune trichs dukker op. Når ca. 100% af trichsne er mælkehvide. Ser jeg nogen som helst røde trichs, så høster jeg i hvert fald omgående :)
Alt efter sorten, selvfølgelig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Ok sorry. Brugte de tal jeg kunne huske.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Solbader i 400W's lys
Tak for svarene ^^

Men har i nogle ideer om hvor lang tid ca. jeg kan regne med at skulle vente før der kan høstes ? ;) Jeg vil gerne have dem lidt mørke gule i farven, der høstede jeg sidst, med et super resultat :)
og ja det er 2 af de samme bubblegum

Medlem
Brugeravatar

Skal nok bruge et par billeder med lidt mere af planten på :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Det vil være nemmere for mig at vurdere med billeder af selve budsne ude fra istedet.. Men min tommelfinger regl er i hvert fald at det er bedre at vente lidt for lang tid med at høste dem end for kort tid.. Der skal selv ikke gå mug i dem.. Men det er bare med at holde godt øje med dem.. Men hvis du bedst kan li at få en mere fnise tobaks sativa effect så skal du tage dem imens der stadig er 50% hvide hår tilbage, men der er så mange meninger om høsttidspunktet så det er helt forfærdeligt.. Men det har personligt altid været en fiasko for mig hvis jeg har taget planterne for tidligt, så det lærte jeg rimelig hurtigt ikke at gøre.. Men igen det er jo bare min mening..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]