Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 08:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere with blood on my hands
Nogle der har erfaringer med at indtage brun heroin oralt? Jeg plejer at ryge det men tænkte på om det ville være spild at spise det, eller man ville få en anden slags rus ud af det?

Jeg vil mene det er det samme, men vil godt høre hvad I siger til det. Jeg kan sagtens ryge eks. ½ gr. god kvalitet brun heroin, men kunne forestille mig at der skal måske det dobbelte til for at få den samme virkning ved indtagelse oralt. Eller er det for meget? I don't know.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
slettet

Senest rettet af Armaghettó 29 nov 2009 21:00, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej!

Ifølge wikipedia har heroin en biotilgængelighed på under 35 % ved oral indtagelse mod 44-61 % røget. http://en.wikipedia.org/wiki/Heroin
Så ifølge de tal skal der nok ikke helt det dobbelte til.

Men bemærk jeg ikke selv har nogen erfaringer med stoffet...

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
Heroin er et prodrug til morfin, og dette har en elendig biotilgængelighed ved oral indtagelse pga af udpræget firstpass metabolisme. heroinen bliver omdannet til morfin i leveren, og da pointen ved heroin jo netop er at metaboliseringen til morfin først sker når stoffet har passeret blodhjernebarrieren, kan oral indtagelse ikke anbefales.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København N
Lidt offtopic:

Kan du ryge dig igennem 0,5g på en aften af god kval? Synes jeg er ret vildt... Hvad med insulfering med brun heroin?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Svjv. kan du med grapejuice øge biotilgaengeligheden på opiater.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Ligegyldigt med grapejuice, heroin er en ester af morfin, og estre hader stærkt sure steder, som feks i maven. Der bliver de kløvet, og så sidder du tilbage med morfin i maven :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kunne han så ikke sluge sådan en anti-mavesyre pille?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Det er ikke helt korrekt det i snakker om, men jeg har umiddelbart ikke lyst til at forklare hvordan det hænger sammen. Svjh. er der stor forskel på i hvor stor grad grapefrugter hæmmer CYP3A4, og man hurtigt kommer galt afsted hvis dosis skal korrigeres for det.

I kan jo læse rundt herinde hvis nysgerrigheden byder det.

Junior medlem
Brugeravatar

Chiller-dog, er ikke helt sikker på hvad du mener med insulfering. Hvad menes der med det?

Jeg syntes ½ gr. god kval brunt på en aften ikke er specielt meget, men hvis du er nybegynder er det klart i overkanten. Så vil du nok knække dig før du får røget halvdelen.

Ellers som nybegynder (ikke fordi jeg vil anbefale dig at begynde, det vil jeg bestemt ikke!!!), kan du nøjes med en lille røg og supplere med en god joint. Det syntes jeg forstærker hinanden på en fed måde.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Flak lyder til at have en god idé om hvorden heroin er aktivt oralt - kan du ikke ved lejlighed give en noget mere uddybende forklaring, eller kaste er par links til nogle relevante studier?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
psyk skrev:
Chiller-dog, er ikke helt sikker på hvad du mener med insulfering. Hvad menes der med det?

Tror der menes insufflering (snifning).

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
TATP skrev:
Flak lyder til at have en god idé om hvorden heroin er aktivt oralt - kan du ikke ved lejlighed give en noget mere uddybende forklaring, eller kaste er par links til nogle relevante studier?

Næh, ved nærmere eftersyn har Flak ikke den store idé om det... Eller... Han bør i hvert fald ikke udtale sig om det før morgenkaffen :roll:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Nøps, CYP3A4 er først aktivt ved stoffer, der kommer forbi leveren. Dvs de er kommet forbi mavesækken, eller udenom den (sniffet, fixet, dryppet i øjnene, stoppet i ræven). Som sagt, så er heroin en ester, og de kløves af stærk syre (som mavesyre er).

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
virknings messigt vil det ihvertfald være 2 forskellige ting.. Altså forstå mig ret, diacetylmorfin er diacetylmorfin, men virkningen vil self. kicke meget hurtigere ind når det ryges, og vil nok virke mere intenst ind oral indtagelse..
Personligt synes jeg nu et halvt gram go kval brunt herodeo er rimelig meget at indtage på en aften..
pas nu endelig på dig selv! Farven kan snyde voldsomt!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jammen så TO syre-neutraliserende tabletter. Men nej. Ville vel vaere lettere at sniffe det... Virker CYP3A4 overhovedet på heroin?

Junior medlem
Brugeravatar

Selvfølgelig skal man altid passe på sig selv, men jeg vil nu mene at ved at ryge er der ikke den helt store risiko. Jeg mener hvis du ryger for meget er det jo pretty much umuligt at ryge videre. ½-1 time og du er klar igen til at ryge videre.

Jeg tror ikke man kan få en OD af at ryge. Er der nogen der har hørt om det nogensinde? Måske ved samtidig indtagelse af et andet stof, men ikke ved bare at rå ryge dope. Man falder jo bare sammen...

Insane psychedelia user!

Selvfølgelig kan man over dosere på ryge heroin, hvem har bildt dig andet ind. ^

Junior medlem

Det er en gammel myte - Man sagde før i tiden, at det ikke var muligt, at overdosere hvis man røg det - da man ville falde i søvn inden man kunne nå det ( altså ''nikke ud'' ). Dette er dog ikke tilfældet!

Junior medlem
Brugeravatar

Har bare aldrig hørt om det, men det er da muligt det er sket for nogle. Har lidt svært ved at tro det hvis der ikke er indtaget andre medikamenter. Men hvad ved jeg...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]