Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 10:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg sad lige og læste min egen post om gode råd til den første gang igennem igen og faldt over delen hvori jeg skriver at man kan benytte Benzodiazepiner til at bremse et trip med. Det er egentligt misvisende, at jeg skriver dette da jeg ikke selv har erfaring med at bremse et dårligt trip med benzoer.

Jeg har selv benyttet dem til at falde i søvn på nogle få gange hvis jeg har taget et psykedelisk stof med en meget lang varighed. Det har virket udemærket, men det har også altid været i den sidste del af trippet, hvor der udelukkende er tale om en irriterende stimulation der afholder mig fra at sove.

Tilgengæld må jeg sige at Benzoer blandet med alkohol og flere andre ting blot bevirker, at man bliver endnu mere mærkelig og sågar hvis man tager benzoer alene og holder sig vågen..

Jeg vil derfor gerne høre fra folk der har erfaringer med at tage benzoer mens et trip er på sit højeste og optimalt én der har stoppet eller forsøgt at stoppe et bad trip med benzoer.

Hvilken benzodiazepin benyttede du, hvilke doser og hvad var resultatet?

Selv har jeg en enkelt gang personligt og også hos et par venner benyttet opiater til at bremse trip der var på vej ud af den forkerte dør og med rigtigt gode resultater. Jeg vil derfor også gerne høre fra folk der har erfaring med at bruge opiater for at slå fast om benzoer er hvad vi skal anbefale som tripstopper.

Hold venligst diskussionen seriøs.
på forhånd tak.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Har engang benyttet oxycodone til at slukke et LSD og ketamin trip med.
Indtog 2x10mg oxynorm med en times mellemrum og det blev indtaget omkring peaket af trippet. Oxycodonen havde en tydelig effekt da den sparkede ind og det hele klarede meget hurtigt op. Men synes så småt at trippet kom igen efter en times tid, så jeg spiste 10mg oxynorm mere og det var nok til at holde trippet væk indtil det selv var kørt ud.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
Jeg har selv dæmpet et trip med en rohypnol. Det var til en technofest, hvor jeg havde indtaget syre. Jeg kunne selv mærke det begyndte at komme, underlige tanker, mærkede som om alle folk kiggede KUN på mig. Alt for mange informationer at sluge på en gang, kunne slet ikke samle mine tanker, og til sidste var jeg så forvirret at jeg ikke engang anede hvordan jeg åbnede en dør. Jeg fik så en rophypnol af min ven til at slappe af på.

Det "dræbte" ikke mit trip fulstændigt, men fik lagt en dæmper ovenpå det så jeg kunne kontrollere det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Germany
ren indica kief virker meget meget godt for mig hrhr

2 hoveder og jeg kan ikke mere ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
weedwhopper skrev:

Det skal lige siges, at det er de færreste det hjælper på! :hm:

MEGATRON

Har engang været helt ude i tovene på 100 mg DPT, så jeg spiste 15 mg zopiclon(var forøvrigt tæt på at gå galt :S), det fik trippet til at falde helt ned indenfor 20 minutter men der gik et par timer før jeg kunne sove.

Insane psychedelia user!

Jeg har et par gange brugt Diazepam(ikke mere end 2,5-5mg), ikke som "tripkiller", men blot til at tage det værste tankemylder. Det har virket upåklageligt - er ikke blevet zombie-agtig, eller noget. :)

Diazepam er IMO den bedste benzo til formålet, da den virker ret instant, inden for 20min, og ikke har den der hypnotiske blackout effekt, som man risikere med f eks. Clonazepam eller Flunitrazepam(specielt hvis man har fået et par gendstande), som i øvrigt også først virker ordenligt, efter 1-2timer, og det kan virke som LAAAANG tid, på et ubehageligt syretrip.

....Når det så er sagt, vil jeg kun anbefale Benzoer som sidste udvej. IMO er en vigtig del af at trippe psychedeliske stoffer, selvindsigt, og derfor synes jeg, man så vidt som muligt, skal lade sig rive med, og ikke bekæmpe.

...Det virker også ret godt mod ubehagelige tanker, at gå udenfor og kigge op på himlen, gå med bare tæer på græsplænen, eller ligge i skovbunden og studere trækronerne - generelt er natur bare godt!!. :P

Senest rettet af Røvkussen 10 nov 2009 21:14, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
jeg vil bidrage med jeg absolut ikke vil anbefale GHB til at dæmpe et trip med... havde engang et badtrip på svampe som jeg forsøgte at dæmpe ved at skylle GHB ned ... men efter omtrent 10-15 gram kunne jeg kun konkludere at jeg havde fået en forfærdelig hovedpine og ikke så meget anden effekt...
små mængder dzp 5-10 mg har jeg brugt som preload til at dæmpe trips hvor jeg har skullet gennemarbejde hæftige ting.. men det ligger også en dæmper på det teraputiske potentiale af den psykedeliske substans.

min farvorit ting hvis jeg kommer ud i et alt for voldsomt tankespind under et trip er lattergas og musik+gåtur.. et skifte i set setting kan virkeligt gøre meget så prøv jer frem her..
lattergas river en ud af den sammenhæng man er i får en til at glemme den tanke man var i gang med og når man så vender tilbage efter de 2-3 mins fred det giver så er tankespindet ofte lidt på afstand.. som en decideret hjælp ved et hæftigt badtrip vil jeg dog ikke anbefale det...
jeg er sikker på at dzp eller alprazolam ville kunne ligge en god dæmper på et bad trip men ligefrem tripkillers aka hæftige antipsykotiske medikamenter vil jeg ikke anbefale at bruge under et trip... de fleste der har fået afbrudt et trip med eksempelvis thorazin eller haloperidol beskriver det som værende ekstremt ubehageligt og mere ødelæggende for psyken i længden end at gennemleve trippet....

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Rigtigt spændene at høre, men der må da være flere derude der har erfaringer?

Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
Har også brugt valium til at dæmpe mit tankemylder 1-1½ pille, og synes efter ca. ½ time at det er til at kunne styre tankerne igen! :)

Medlem
Brugeravatar

Valium har været dejligt til at komme ned på jorden igen. Især hvis man har fået nok af trippet og bare vil sove den ud.

Site Admin

GHB i små doser fungerer fint til at tage de værste "nerver" for mig. En ven der fik et rigtig dårlig trip havde jeg held til at slå i søvn med en fornuftig mængde GHB. Da han vågnede havde han det fantastisk.

Af mere drastiske midler er fentanyl i næsespray godt til at få trippet til at falde ned hurtigt.

MVH
KenIshii

Medlem

Jeg brugte 10 mg Nitrazepam til at falde til ro efter et syretrip hvor jeg lå i min seng og virkelig ikke kunne slappe af, havde vinduet åbent og selv lyden af fuglene udenfor syntes jeg var stressende at høre på så det var virkelig en lettelse :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg håber ikke at det hér er lidt for irrelevant for din rigtig gode post - jeg har ikke prøvet at dæmpe et bad-trip eller negative tanker under et trip med lige netop benzodiazepiner.

Men...

Jeg prøvede engang at dæmpe et ret heftigt bad-trip på syre vha. GHB. Det fungerede ikke særlig godt: Effekten af GHB var - såvidt jeg kunne mærke (og nu kan huske) - bare, at trippet blev endnu mere kaotisk og forvirrende. Og dermed mere ubehageligt. Et problem var også - og det var måske endda derfor at GHB-indtaget ikke førte noget positivt med sig - at jeg var så påvirket af syren, at jeg ikke havde så meget styr på hvordan jeg doserede GHB'en - "hvornår" og "hvor mange" blev nogle meget flydende, komplicerede begreber. MEGET DÅRLIG IDÉ.
Det er selvfølgelig ikke til at sige hvordan oplevelsen havde været, hvis jeg IKKE havde taget GHB i situationen. Måske var det virkelig blevet værre... men faktum er ihvertfald, at trippet ikke blev bedre, og faktisk næsten blev værre, da det blev mere "lamt", forvirrende og kaotisk.

Det er nogenlunde samme oplevelser og indtryk jeg har haft de gange jeg har drukket alkohol under et trip. Jeg har dog ikke brugt alkohol til at prøve at "dæmpe" et bad-trip med, og jeg tror faktisk heller ikke at jeg har haft et bad-trip hvor jeg først drak alkohol og så bagefter fik det dårligt. Men kun drukket samtidig med "ikke-bad-trips".
Men... jeg har også altid haft følelsen af, at jeg "mistede kontrollen" lidt når jeg drak under et trip - som man vel altid gør når man drikker, også når der ikke er psykedeliske stoffer involveret. Men under et trip kunne jeg mærke alkoholens kontrol-mindskende effekt meget stærkere, da jeg i forvejen var "ude og svømme" derude hvor "everything is broken-up and dances", og desuden oplevede alting meget stærkt og intenst.

Jeg har dog brugt benzodiazepiner i slutningen af et trip, for at mindske "tankemylderet" og gøre mig lidt afslappet (både i krop og sind) og træt, for derved at få lettere at kunne sove efter et langt langt langt syretrip. Det var helt derude hvor der næsten ingen effekt var længere, men jeg bare stadig var for stimuleret til at sove, og begyndte at blive lidt for træt og brugt til at jeg orkede mere. Det var et syre-trip, jeg brugte diazepam - vistnok 20-30 mg (UDEN alkohol/GHB/andet) - og det virkede faktisk rigtig fint. Det var ikke for at dæmpe selve trippet, eller afslutningen på det, men bare for at gøre det muligt at sove efter de dér 16 timer eller noget hvor man stadig er lidt stimuleret, men egentlig har overstået selve trippet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Mine erfaringer med at dråbe en trip, med downers er lidt blandede. Min erfaring er at de fleste downers kan bruges til at dræbe en trip. MEN MEN MEN, der skal ofte bruges store doser, og ved mindre doser, kan downers næsten hæve den omvendte effekt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Germany
SteeLx^ skrev:
weedwhopper skrev:

hmm okej? hvad virker bedre end det da?
jeg kan i hvert fald love at ligemeget hvad jeg har indtaget at efter max 4 hoveder rent indica guf ligger jeg og sover efter max 3/4 time nok hver eneste gang!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

weedwhopper skrev:
SteeLx^ skrev:
weedwhopper skrev:

Hvis du tager dig tid til lige at læse lidt af tråden, kan du se hvad andre har haft success med.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CPH
...

Senest rettet af Klunk 19 apr 2011 14:23, rettet i alt 1 gang.

Site Webmaster
Brugeravatar

weedwhopper skrev:
SteeLx^ skrev:
weedwhopper skrev:

jeg kan i hvert fald love at ligemeget hvad jeg har indtaget at efter max 4 hoveder rent indica guf ligger jeg og sover efter max 3/4 time nok hver eneste gang!

Du får lidt svært ved at bilde mig ind, at du kan opleve et badtrip, og så bare ryge 4 store bonghoveder, og så få det godt eller falde i søvn uden problemer.

Er du sikker på du læste trådstarters indlæg ordentligt?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg har også argumenteret for, at benzodiazepin er det mest sikre psykoaktive stof at anvende for at stoppe et bad trip. Det har jeg gjort på baggrund af kilder som Stanislav Grof og psykiatriske lærebøger. Jeg har aldrig selv stoppet et trip med benzodiazepin, men har prøvet dem grundigt af i andre sammenhænge. Det er ikke en "tripkiller" med mindre store doser anvendes (og man falder i søvn), men en tripdæmper og det skulle derfor være en ret behagelig måde at falde ned på, ligesom det også er det under et angstanfald. Udover den biokemiske forklaring på hvorfor antipsykotisk medicin for eksempel er et dårligt valg, så tror jeg faktisk forskellen meget godt forklares med "tripdæmper" og ikke "tripkiller" (hvilket jeg godt kan forestille mig kan føles som en voldsom kamp mellem to stoffer og som efter sigende skulle være ret ubehageligt).

Blandt andet på baggrund af ovenstående mener jeg det er sikkert, at anbefale benzodiazepin som det mindst skadelige og ubehagelige valg for at dæmpe et bad trip. Hvad angår valg af præparat, så er min vurdering, at det optimale ville være, at vælge et benzodiazepin der har en relativt lang halveringstid, så man oplever en langsom venden tilbage og undgår rebound effekt. Det kunne eksempelvis være diazepam, nitrazepam eller clonazepam. Som det også tidligere er skrevet ville jeg undgå flunitrazepam pga. de bizarre paradokseffekter de kan give. Hvad angår dosis, ville jeg holde mig til en "normal" daglig anbefalet dosis.

Jeg vil i øvrigt også anbefale at man på trip opholder sig i nærheden af gode venner, der kan tage sig af en, gerne i hjemlige omgivelser. For mig er et diskotek ell. lign. absolut udelukket på trip - jeg forstår det simpelthen ikke.

Most of the physical world is unseen.

Senest rettet af Agathos D. 04 dec 2009 08:40, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]