Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 00:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Er der nogen der gode erfaringer med spisning af cannabis uden den normalt forestående opvarmning i fedt?

Medlem
Brugeravatar

du kan selvfølgelig bare æde el weedo, men hvis du vil have en lækker kage eller kakoa, så skal du opløse tjalden eller potten i et fedtstof for at det kan binde sig.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har bare forstået at ens fordøjelse ikke kan optage THC'en hvis ikke det er bundet til fedt, det er måske ikke rigtigt?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køb En Havn
Kender en som spiste en nol på 2-4g han havde aldrig røget før. Han havde drukket (kan ikke huske hvor meget). Men han fik det dårligt, åbenbart så dårligt at han ringede 112.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man kan godt bare spise en klump tjald og få effekt ud af det.
Fedtstof sikrer en mere effektiv optagelse i systemet. Det er ikke et krav, men absolut noget der gør oplevelsen bedre fordi det er spild af tjald ikke at bruge et fedtstof.

Junior medlem
Brugeravatar

Okay. tak,

Medlem
Brugeravatar

Hvorfor er det at du vil gøre det uden fedtstof?

Bare at æde det råt, er en dum idé. Der skulle gå en masse til spilde + at det skulle være sværere at styre/dosere (I'm told).
Hvis det er fordi du vil undgå fedtstof, kan du lave en alkohol- eller glycerinbaseret tinctur, og kokkerere med den (eller indtage den som den er).

Medlem
Brugeravatar

man kan også bare spise lidt fed mad (evt kage) inden for at sikre at hashen har noget at binde sig til...

Moderator
Brugeravatar

Hovedpointen er at varme det op, da det aktivere thc'en så den bliver mere psykoaktiv, det samme sker i øvrigt når det ryges. Der er masser af tråde omkring emnet herinde, hvor det bliver forklaret med de rigtige termer, søg og du skal finde. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sundi skrev:
man kan også bare spise lidt fed mad (evt kage) inden for at sikre at hashen har noget at binde sig til...

Det vil ikke virke optimalt. Igen af samme princip som BisMann nævner: Det skal varmes op.

Medlem

Ja grunden til man varmer det op, er for at carboxylsyrerne, der er i cannabis, kan blive omdannet til THC. I sig selv er carboxylsyrerne ikke psykoaktive, så man får meget ud af at gøre det. Opløsningen i fedt er for at kroppen lettere kan optage THC'en. Så til trådstarter: man behøver ikke gøre noget ved sit hash inden det ædes men det er en go' ide

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Roland skrev:
Ja grunden til man varmer det op, er for at carboxylsyrerne, der er i cannabis, kan blive omdannet til THC. I sig selv er carboxylsyrerne ikke psykoaktive, så man får meget ud af at gøre det. Opløsningen i fedt er for at kroppen lettere kan optage THC'en. Så til trådstarter: man behøver ikke gøre noget ved sit hash inden det ædes men det er en go' ide

-COOH gruppen bliver ikke omdannet til THC ved opvarmning men nedbrudt og fraskilt det, så THC molekylet nu kan passere til hjernen og gøre dig skæv :wink:

Medlem

Nej carboxylgruppen bliver ikke omdannet. Det er carboxylsyreafledningerne af THC der bliver omdannet hvor de så mister COOH-gruppen som du skriver.

Dedikeret medlem

Ariaji skrev:
Man kan godt bare spise en klump tjald og få effekt ud af det.
Fedtstof sikrer en mere effektiv optagelse i systemet.

Har du en kilde på det? Ikke at jeg egentlig tvivler på det du siger, men har bare hørt den endeløse diskussion om hvorvidt man kan blive skæv af at spise "rå" tjald så mange gange, at det kunne være rart at få noget definitiv info på bordet :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det eneste definitive jeg kan lægge på bordet, er erfaring. Kildehenvisninger kan jeg ikke levere da jeg ikke kender en eneste!

Både jeg og mine kammerater har "i vores unge dage" indtaget rå tjald der helt sikkert ikke kun gav placeboeffekter.
Man får absolut ikke en lige så stærk rus ud af det, som man ville gøre vha. fedtstof og opvarmning, men den er der.
Absolut den dårligste måde at indtage det på. Synes det er umuligt at bestemme en god dose og der går alt for meget til spilde.

Desværre ikke en kilde der kan bruges i hardcore diskussioner, men det er i hvert fald bevis nok overfor mig selv og mine venner.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]