Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 17:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey gutter.

Er indholdet af aktive psykedeliske stoffer på nogen måder proportionelt af størrelsen på svampn? Det er jo ikke irrelevant, når man har plukket både små gnallinger og nogle kæmper.

I dette tilfælde er der tale om SN som blev plukket udendørs for en lille uges tid siden.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
jeg vil tro at psilocybin/psilobin procenten er højre i en lille svamp i forhold til en stor svamp, men er ikke helt sikker.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er jo indlysende at jo større de er (som tørrede) jo bedre virker de?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Bland alle svampene sammen og vej jeres doser i stedet for at udvælge svampe efter størrelse per øjemål. Små smarte vægte der kan veje med 1/10 gram nøjagtighed, nogenlunde, kan fås til en slik- på ebay for eksempel.

Citat:
jeg vil tro at psilocybin/psilobin procenten er højre i en lille svamp i forhold til en stor svamp, men er ikke helt sikker.

Det er også min erfaring. Men det er selvfølgelig stadigt bedst at lade svampene gro og plukke dem når de er på deres højde, alt i alt får man meget mere aktivt stof på den måde, selvom procentindholdet falder lidt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
Det er jo indlysende at jo større de er (som tørrede) jo bedre virker de?
jeg tror han mener om indholdet af psilocybin/psilobin regnet i procent, ændre sig efter størrelsen af svampen, for det er jo indlysende at en stor svamp virker bedre en end lille svamp.

Dedikeret medlem

Rasmus, hvis det du skriver er henvendt til mit svar, så prøv lige at læse det jeg skrev! Eller lad være med at ryge helt så meget. Jeg gav dig jo ret. :-D

Medlem

Min ven og jeg spiste nemlig en middel-lille dose da vi havde plukket nogle i mandags. Men der var næsten ingen effekt. Kan det have noget med klimaet at gøre? Det er jo ret sent på sæsonen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

chill4real skrev:
Min ven og jeg spiste nemlig en middel-lille dose da vi havde plukket nogle i mandags. Men der var næsten ingen effekt. Kan det have noget med klimaet at gøre? Det er jo ret sent på sæsonen.

Måske kun nogle af de svampe i indtog var SN, og resten var nogle andre:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Schhhvamp skrev:
Rasmus, hvis det du skriver er henvendt til mit svar, så prøv lige at læse det jeg skrev! Eller lad være med at ryge helt så meget. Jeg gav dig jo ret. :-D

Schhhvamp, Rasmus citerede Arthur Spooner; han brugte bare ikke citeringsfunktionen.

Og jeg er i øvrigt også enig. Det er dumt at æde svampene efter antal. Køb en billig vægt i stedet og vej svampene.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
hmmmm...
nu får jeg straks den tanke .. små jordbær smager kraftigst :lol:
Og er bedst somregl .... somregl....'
spørgsmålet er vel om ved på vilket stadie en svamp udvikler psilocybin... og hvornår den er færdig med det.. eller om den bliver ved.
Og... spørgsmålet er jo også om svampen i det sidste stadier ikke bare suger en masse vand, for at åbnå stor størelse til at ku komme op og sprede hatten... lissom når vi drikker : D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil gerne rettes hvis jeg tager fejl, men jeg føler mig rimelig sikker på det her:

Hvis det var sådan, så ville man ikke kunne veje svampene op og på den måde være sikker på sin dosis.
Det er ikke ligesom cannabis der først når topproduktion af psykoaktive stoffer i slutningen af sit liv. Psilocybin/psilocin bliver produceret allerede i myceliet. Myceliet er jo selve svampen og det vi indtager er deres frugtlegemer.
Så man går udelukkende efter vægt, ikke efter størrelse. Koncentrationsprocenten er den samme uanset om svampene er små eller store.

Dedikeret medlem

Citat:
Schhhvamp, Rasmus citerede Arthur Spooner; han brugte bare ikke citeringsfunktionen.

Og jeg er i øvrigt også enig. Det er dumt at æde svampene efter antal. Køb en billig vægt i stedet og vej svampene.

Ok, tak, det kan jeg godt se nu. Beklager, Hr. Spandmand. :-)

Medlem
Brugeravatar

Altså jeg ville skyde på at jo mindre/yngre svampene er, jo mere psilocybin/psilocin er der i. Det kan godt være der ikke er en stor forskel, men da de store og ældre svampe nok har stået ude i varmen og lyset i længere tid, kan det da godt være at noget af specielt psilocinen er ødelagt, i forhold til de små og unge svampe der ikke har været udsat for så meget endnu.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Prøv at forstå at hvis i spiser en ung svamp på 1 gram (tørret) som har en højere psilocybin/psilocin-procent (fx 1% hvilket ville give 10 mg) så får i ikke så meget som hvis i spiser en ældre svamp - den samme svamp bare senere fx - som er større (på 2 gram men kun har 0,75% hvilket giver 15 mg).
Nej, der er ikke en lige så stor procentvis mængde af psilocybin/psilocin men størrelsen vejer op for det (den producerer STADIG psilocybin/psilocin i den sidste periode, bare ikke lige så meget som i starten).
Derfor vil det altid kunne betale sig at gro svampene til den optimale størrelse - også selvom potensen vægtmæssigt vil være lidt svagere - da mængden vejer mere end op på det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]