Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 20:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Peyote
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey. Jeg har fornyligt drøftet peyote med en ven.
Stoffet lyder jo som et fedt (endda lovligt) psychedelisk drug, men jeg ved ikke helt om jeg egentlig har lyst.
Jeg kan godt lide spirituelle oplevelser, men har kun prøvet hash, salvia d (5x extraxt) og meditation, hvilket jeg tvivler på minder om peyote.

Er der nogen peyote brugere, der kan forklare lidt om styrket af trippet og hvordan det er?
Jeg har google det, men jeg synes personlige erfaringer er langt mere brugbare end tøre wikipedia facts.

Mvh. BNB

Titel: Re: Peyote
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
Det er lovligt indtil du begynder at trække meskalinen ud af kaktussen, men det tror jeg ikke politiet går og holder øje med om folk gør :P. (ret mig hvis jeg tager fejl)

Jeg har kun prøvet det én gang. Det var ikke så kraftigt igen, tror ikke jeg brød ordenligt igennem, men en oplevelse fik jeg da ud af det. Jeg er ret sikker på det kan være en meget spirituel oplevelse med den rigtige dosis, set og setting. Det var som et mildt svampetrip.

Du siger du har prøvet salvia, hvordan var det? Brød du igennem? Hvordan havde du det med det stof?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg røg det ikke rent (tror der var 75 % tjald i det) og var også påvirket af sprut og tjald i forvejen.
Men tror du godt jeg kunne prøve peyote nu? Jeg lider ikke af psykiske sygdomme.

Medlem
Brugeravatar

Synes du skulle tage og prøve nogle svampe i stedet. Eventuelt P. Cubensis eller SN som gror vildt i Danmark, der har jo lige været sæson.

Der er jo tids nok til at få eksperimenteret med de forskellige psykedelika, og der er ingen grund til at rushe ind i noget man måske ville kunne komme til at fortryde. Kaktussen løber jo nok heller ikke nogen steder foreløbigt.

Det er jo også lidt svært at vurdere over et fora om folk er udrustet til en psykedelisk oplevelse. Så jeg vil råde dig til at prøve dig frem med nogle lav dosis svampe.

Alt held og lykke herfra.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

har kun det problem, at jeg ikke ligefrem eksperimenterer med drugs. Har en lille liste over stoffer jeg vil prøve, resten er ikke så interessant for mig, men jeg skal måske gå langsomt frem når jeg vil prøve peyote.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hvis du er interesseret i peyote/meskalin, så er du helt sikkert også interesseret i effekten af psilocybinholdige svampe :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Ja, der holder jeg sku også med de andre :)
Altså hvis du gerne vil prøve noget psykedelisk, så er syre eller svampe da det du skal prøve! ;)
Meskalinen kan du altid prøve senere, der er nogle ulemper ved meskalin som du ikke finder ved de andre normale psykedeliske stoffer, så som ond ond mavepine, brækture mm.
Det der med at have en lille liste med stoffer du gerne vil prøve, får mig til at tænke på dengang jeg sagde at jeg kun vil ryge fed.. Ihh man var ung og naiv :lol: .
Og hvis du prøver meskalin før andre psykedeliske stoffer, kommer du alligevel til at prøve de stoffer bagefter 8)

Men start nu langsomt ud, specielt hvis ikke du kender en som er "hærdet" tripper, som kan passe på dig/jer når i prøver det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Kan også anbefale dig, at læse de mange rigtig gode trip rapporter der er, både her og på erowid.

http://www.erowid.org/experiences/exp.c ... C1=-1&Str=

http://www.psychedelia.dk/forum/viewforum.php?f=51

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Wind Waker
Prøvede meskalin som noget af det første. Det var virkelig noget af en kamp at få det ned pga. smagen.

Det meste af mit trip bestod af en lang lucid drøm, som jeg idag kun husker få brudstykker fra, men det var i hvert fald ikke på nogen måde "for meget" for mig.

Medlem
Brugeravatar

Det kan være meget slemt for maven at drikke det "stads". Jeg kæmpede i hvert fald med mavekramer i noget hen af 1½-2 timer.

Som de andre siger ville svampe være en god idé at starte ud med så du kan få lov at smage på hvad psykedelika egentligt er.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg synes klart at psilocybin svampe er bedere end meskalin kaktus som bevidsthedsudvidende stof. Nu har jeg dog kun prøvet meskalin en gang, men jeg synes langt fra at det var ligeså vildt som svampe kan være - meskalin virker mere tilgivende, og man skal arbejde mere for det. hvorimod at på svampe bliver alt serveret til dig, farverne, mønstrene, lydene, tankerne osv. - synes jeg.
Det virker som om at det er dig selv der styrer meskalinen, hvor i mod at det føles somom at svampene styrer dig, ved ikke om det er til at forstå hehe :)

- Derudover var jeg utorligt afkræftet, og følte mig ret træt på meskalin, hvilket VIRKELIG kan blive irriterende efter de 8-10 timer, hvor man egentlig ikke gider mere. Men jeg ved ikke om andre også får det sådan - det skal lige siges jeg havde røget mig en god pind dagen før. - det kan måske også have noget at sige.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Grunden til jeg vil prøve meskalin er faktisk for at have prøvet det, ikke så meget for trippets skyld. (jeg har et eller andet med nogle bestemte stoffer som jeg bare synes er fede) .
"Obama: 'Det der med at have en lille liste med stoffer du gerne vil prøve, får mig til at tænke på dengang jeg sagde at jeg kun vil ryge fed.. Ihh man var ung og naiv . "
jah det har du ret i :p jeg ville jo bare ryge lidt tjald en gang hver tredje måned da jeg startede haha :p
men måske skal jeg gå langsomt til værks. Er trods alt ikk nogen særlig erfaren stofbruger.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]