Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 01:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,
Dette er mit første indendørs grow og jeg er nu stødt på nogle problemer i forbindelse med gødning og vanding. Jeg vander mine planter en gang hver tredje dag med en halv liter vand pr. plante. Jeg bruger biobizz grow og blander efter vejledning fra rygegrej, hvor der står 20-40 ml pr 10 liter vand.

Men nu er de nederste bærerblade begyndt at visne og nogle af de nyere blade er begyndt at gulne. der er også kommet lidt gødningpletter på nogle af bladende.

Jeg har prøvet at tage nogle billeder af planterne
giv endelig jeres mening til kende.

Billede
Billede
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Overgødning. Slap lige af med gødningen :)

Ang. vanding, så lad være med at vande planterne bare fordi der er gået x antal dage. Vand planterne når de mangler vand - de har godt af at tørre lidt ud i mellem vandingerne.

Medlem
Brugeravatar

En god idé at gøre hvis du har mistanke om overgødning eller simpelthen bare har givet for meget gødning, er at vaske jorden i potterne. Slæb dem ud under bruseren og så skyl jorden grundigt igennem, gerne flere gange. Det vasker meget af gødningen ud, og så kan du lige så stille gå igang med at gøde igen, men vær forsigtig.

Senest rettet af Dingler 20 nov 2009 07:02, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

1½ liter vand er formegentlig også for meget per plante. Jeg har erfaringer med at 1½ liter vand med biobizz gødning holder omtrent 2 dage til 7 planter, under en 400W HPS, så synes det lyder af meget. Giv dem vand, som Ariaji siger, når de har brug for det, og lad dem tørre ud imellem vandingerne, 1½-3 cm ned i hvert fald (stik en finger i jorden, eller løft potterne når de mangler vand og husk vægten, til fremtidig vanding).

Junior medlem

Tak for de gode råd. Tror i det er nødvendigt at skylle potterne igennem i dette tilfælde? eller skal jeg evt. vande dem uden biobizz en enkelt gang og så give dem gødning igen ved næste vanding?

Medlem
Brugeravatar

Skyl dem igennem, og vand med almindelig vand de næste 2-3 gange, så er du på den sikre side

Moderator
Brugeravatar

Skyl planterne der er hårdest ramt af overgødning, og så kan du godt nøjes med bare at vande de andre med rent vand de næste par gange, tror jeg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]