Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
Tiden har meget at sige synes jeg ja.

Jeg mener ikke at en joint kan sammenlignes med et ½ gram svampe. Tror lidt du "undervurderer" hvor kraftige svampe i grunden kan være.

Jeg vil bestemt mene at tiden er den faktor man skal ligge til grund for at svampe er værd at foretrække frem for LSD som et begynder psykedelika.

Et badtrip på svampe kan in my opinion være lige så slemt som et bad trip på LSD, her taler jeg ud af personlig erfaring. Derfor ville jeg som nybegynder selv foretrække svampe som virker i relativt kortere tid end LSD.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Sådan kan man sleeeeet ikke stille det op Arthur Spooner..
Det handler så meget om personen der indtager stoffet, kende masservis der ikke kan kapere svampe rusen, og hurtigt mener at det bliver for meget for dem,
men de kan nemt sejle rundt på 4-5 mærker uden problem..
Bare fordi du og mange andre har det som om at lsd er meget vildere end svampe, så det er bestemt slet ikke alle der har det på samme måde. ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vårhus
Det er jo komplet nonsens at sige, at LSD er kraftigere i virkning end svampe. Det er udelukkende et spørgsmål om doser og den med et halvt mærke og de fem svampe holder vist heller ikke i retten, Spooner. Som vi allesammen ved kommer det fuldstændigt an på, hvilke mærker eller hvilke svampe, du har fat i. Jeg ved godt, du mener Spids Nøgenhat, når du beder ham om kun at spise fem svampe, men de kan altså også findes temmeligt store og saftige. Det skal nok også påpeges, at der ikke er tale om fem af alle svampe; jeg husker at have groet én frisk cubensis på 38 gram, hvilket ville være rigeligt til tre nybegyndere til deling.
Når det er sagt, vil jeg også klart anbefale svampe til førstegangsoplevelsen. Udover forskellen i varighed, har det noget at gøre med stoffernes personlighed, hvor svampe generelt er mere inviterende og nådige de første par gange.
En modstilling kunne se sådan ud:
Svampe Syre
Jordisk Himmelsk
Moder Fader
Kød Ånd
Dionysisk Apollinsk
Vand Ild
Jord Luft
Under Over

Etc., etc. Pointen er stadig, at LSD kan være et væsentligt sværere stof at benytte sig af (eller blive benyttet af), det har muligheden for at give et fantastisk afkast og er generelt langt mere plastisk, når man har lært det at kende, men for den unge førstegangsbruger vil jeg også mene, at risikoen ved svampe er mindre, og at LSD ikke er et stof, man bør tage som mindreårig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alkohol er sku da ikke upotent? Og der er forskel på et badtrip på lsd og en dårlig oplevelse på alkohol. Så synes det er lidt en lame sammenligning, Spiffeh.

Forstår slet ikke jeres lange sømandsforklaringer om hvad i synes om lsd, når vi alle er enige i at svampe er bedst til en nybegynder

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Jeg er uenig.

Ved du hvad potent betyder? 1 øl indeholder 12½gram alkohol. Bliver du lige så påvirket af 12½ gram alkohol som af 12½ gram svampe? eller 12½ gram speed? 12½ gram hash?

Øl er ikke nødvendigvis mildere end lsd. Det handler om dosis?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cooker skrev:
Sådan kan man sleeeeet ikke stille det op Arthur Spooner..
Det handler så meget om personen der indtager stoffet, kende masservis der ikke kan kapere svampe rusen, og hurtigt mener at det bliver for meget for dem,
men de kan nemt sejle rundt på 4-5 mærker uden problem..
Bare fordi du og mange andre har det som om at lsd er meget vildere end svampe, så det er bestemt slet ikke alle der har det på samme måde. ;)

så fordi du kender nogle der har det sådan, synes du så at trådstarter skal tage lsd istedet for svampe? Hvis ikke, så forstår jeg ikke hvorfor du skriver som du gør.

Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
Arthur Spooner skrev:
Alkohol er sku da ikke upotent? Og der er forskel på et badtrip på lsd og en dårlig oplevelse på alkohol. Så synes det er lidt en lame sammenligning, Spiffeh.

Forstår slet ikke jeres lange sømandsforklaringer om hvad i synes om lsd, når vi alle er enige i at svampe er bedst til en nybegynder

Ja der er forskel på et badtrip på lsd, kontra en dårlig oplevelse med alkohol! :shock:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

spiffeh skrev:
Jeg er uenig.

Ved du hvad potent betyder? 1 øl indeholder 12½gram alkohol. Bliver du lige så påvirket af 12½ gram alkohol som af 12½ gram svampe? eller 12½ gram speed? 12½ gram hash?

Øl er ikke nødvendigvis mildere end lsd. Det handler om dosis?

Okay, så potent var et forkert udtryk at bruge, men du ved sku da stadigvæk godt hvad jeg mener. Jeg mente at lsd rusen er VILDERE end svampe rusen. På en normal dose. Altså, 1 mærke f.eks (lad os nu bare sige det er et godt mærke) bliver du mere brandt af end 1 gram svampe. Enig?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

... Så på en moderat dosis lsd er jeg mere påvirket end på en lavdosis svampe? Ja.

Hvis jeg vil være lige så påvirket af LSD som jeg er på et mildt svampetrip, tager jeg et halvt mærke. Get the point?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

spiffeh skrev:
... Så på en moderat dosis lsd er jeg mere påvirket end på en lavdosis svampe? Ja.

Hvis jeg vil være lige så påvirket af LSD som jeg er på et mildt svampetrip, tager jeg et halvt mærke. Get the point?

Absolut. Så kan vi vel også blive enige om at lsd er kraftigere ( hvor jeg brugte ordet potent i stedet ) end svampe? Og at rusen er vildere?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Arthur Spooner skrev:
spiffeh skrev:

Absolut. Så kan vi vel også blive enige om at lsd er kraftigere ( hvor jeg brugte ordet potent i stedet ) end svampe? Og at rusen er vildere?

Nej. Det handler om dosis.

Arthur> Bliver du fuldest af ½L spiritus eller en ½L øl. Kan vi deraf konkludere at spiritus rusen er vildere?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

spiffeh skrev:
Arthur Spooner skrev:
spiffeh skrev:

Nej. Det handler om dosis.

Arthur> Bliver du fuldest af ½L spiritus eller en ½L øl. Kan vi deraf konkludere at spiritus rusen er vildere?

Drop nu det fis med sprut. Jeg spørger om du er enig med mig i at en lsd rus er vildere end et svampe trip? Ja eller nej.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

For 3 gang. NEJ.

Det handler om dosis!

Junior medlem
Brugeravatar

hvorfor tar i ikke bare pig æbler den vokser i naturen (det er bare tag 4-5 frø fra den denes rus er ligesom LSD)

///ADVARSEL: Ufattelig dårligt råd, farligt og direkte stupidt - hva fanden tænker du på mand!??/// HopIFjordeN

Dedikeret medlem
Brugeravatar

undercover3: Det er forbudt at opfordre folk til direkte farlige ting. Natskygger har intet med LSD at gøre og er hammer farlige.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

spiffeh skrev:
For 3 gang. NEJ.

Det handler om dosis!

Okay så tror jeg ikke jeg har mere at skulle have sagt. Der er åbenbart noget jeg har misforstået helt omkring lsd, haha.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
undercover3 skrev:
hvorfor tar i ikke bare pig æbler den vokser i naturen (det er bare tag 4-5 frø fra den denes rus er ligesom LSD)

:roll:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Christ, Arthur Spooner... Svampe kan da give en lige så vild oplevelse som LSD. Du kan jo ikke bare sætte dine egne rammer for potensen af henholdsvis svampe og LSD og sige, at et mærke giver en vildere blæser end et gram svampe. Det er en totalt lame sammenligning. Hvor mange mics er mærket på, og hvilke svampe er der tale om? Hvis nu mærket er et standard 2009-mærke (dvs omkring 30 mics) og svampene er spids nøgenhat, så er svampe et vildere stof, men hvis det er et af de gamle Hofmann-mærker på 3-400 mics og et gram cubensis, ja, så er LSD stærkere...

:roll:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg vil foreslå at man starter med en lav dosis svampe. Et badtrip på svampe kan sikkert være ligeså forfærdeligt som et bad trip på LSD (har ikke prøvet LSD, men kan sige at svampe i hvert fald kan føre en nogle meget dystre steder hen), dette til trods, synes jeg at det er vigtigt at huske at svampenes virkning stadig er kortere. Hvis du pludselig befinder dig i et evt. badtrip, er det sikkert oftest rarere at det varer 3-4 timer, snarere end 12. Udover dette er der også minimal fare ved en lav dosis. Med svampe mener jeg altså at du er mest sikker, men en førstegangsoplevelse på LSD kan sikkert sagtens være bedre for nogle. Min egen første oplevelse (før hash endda!) var med 15 spids nøgenhat, det var absolut ikke vildt, men jeg blev da ganske overrasket over at der var andet (helt og aldeles andet) en alkoholrusen!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
Bærnelin skrev:
Min egen første oplevelse (før hash endda!) var med 15 spids nøgenhat, det var absolut ikke vildt, men jeg blev da ganske overrasket over at der var andet (helt og aldeles andet) en alkoholrusen!

Sådan havde jeg det også, jeg havde altid gået rundt og aldrig rigtigt tænkt over at der var andre ruse end alkoholrusen indtil jeg prøvede hash.... Så begyndte det at gå hurtigt med at få prøvet de forskellige ting :offtopic: :peace: ..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]