Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 01:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey hey! ^_^

Mig og en kammi skal til at gro skunk for første gang, og har nu læst med herinde omkring 1-2 måneder og skulle have det meste på plads... Meeen... Når så det kommer til frø er det pisse svært at finde ud af hvilke frø vi skal købe og hvor fra...

Skal ha en indica og en sativa domineret strain, men... Der er sindssyg stor forskel på prisen afhængig af navnet på producenten/strain...

Hvor meget afhænger slut produktet af hvor mange penge man har ofret på frø? Er der tydelig forskel på kval afhængig af om frø har kostet 25 eller 500kr?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Ja der er sindsygt stor forskæld ...
En ven og jeg købte 50 frø for 100 kr engang da vi var 15 år... sårede alle sammen korrekt... 2 spirrede : )
Nogle gange kan du som du selv siger - finde frø til 25 for 500 kr... måske er der frø til 350 kr der er ligeså gode, man kan aldrig vide, men man får somregl hvad man betaler for.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Start med nogle billigere gener... Eksempelvis Seedsman de er både billige, men også rigtig gode.
Der skal noget erfaring og noget godt udstyr til før man kan udnytte dyre gener.

Så det hænger helt sammen med jeres evner og jeres udstyr.
Det er ikke fordi billige frø betyder dårlig ryger.

Slutproduktet i jeres tilfælde, afhænger ikke så meget af generne, som det gør af jeres evner, erfaring og udstyr.

Og her snakker jeg altså om både billige og dyre frø fra respektable sælgere og ikke som i Lizardmans tilfælde hvor de købte katten i sækken.

Medlem
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Start med nogle billigere gener... Eksempelvis Seedsman de er både billige, men også rigtig gode.
Der skal noget erfaring og noget godt udstyr til før man kan udnytte dyre gener.

Så det hænger helt sammen med jeres evner og jeres udstyr.
Det er ikke fordi billige frø betyder dårlig ryger.

Slutproduktet i jeres tilfælde, afhænger ikke så meget af generne, som det gør af jeres evner, erfaring og udstyr.

Og her snakker jeg altså om både billige og dyre frø fra respektable sælgere og ikke som i Lizardmans tilfælde hvor de købte katten i sækken.

Nej ikke dårlig ryger men ofte dårlig spiring : )
man kan være meget uheldig hvis man køber dem " kan det virkelig være sandt ? " priser - det har jeg oplevet et par gange - noget tid tilbage
Men man har jo lært af sine fejl :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ikke hvis du køber fra respektable sælgere. Læs dog hvad jeg skriver.

Selvfølgelig kan du få frø med dårlig spiringsprocent, men det sker altså oftest i tilfælde hvor man køber fra en eller anden shady person og hvor man ikke ved hvad det egentlig er for nogle frø man køber.
Hvis du køber fra en ordentlig headshop eller direkte fra en producent, så får du altså ikke frø med dårlig spiringsprocent.

Medlem
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Ikke hvis du køber fra respektable sælgere. Læs dog hvad jeg skriver.

Selvfølgelig kan du få frø med dårlig spiringsprocent, men det sker altså oftest i tilfælde hvor man køber fra en eller anden shady person og hvor man ikke ved hvad det egentlig er for nogle frø man køber.
Hvis du køber fra en ordentlig headshop eller direkte fra en producent, så får du altså ikke frø med dårlig spiringsprocent.

haha såså..
Ingen grund til at hidse sig op jeg læser hvad du skriver, jamen det var skam respektable sælgere :) har købt af dem igen ( altså de dyre frø ) og det er gået helt fint.

Og det var fra en dirtekte producent : )

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså, hvordan er det lige du har udledt ud fra det jeg har skrevet, at jeg på noget tidspunkt har hidset mig op?
Enten har du misforstået mig eller også må du vel føle dig ramt på en eller anden måde.
Har du et problem med måden jeg skriver på, så send mig en PM, så tager vi den der i stedet for at fylde en anden persons tråd op.

Anyway, min pointe var, at havde du købt 25 frø for en hund af en respektabel sælger, så havde du ikke stået med kun to spirede frø. Så enten var det ikke en respektabel sælger, eller også har de solgt frøene så billigt fordi der direkte har været en årsag til den lave spiringsprocent, hvilket de også ville have oplyst hvis de var til at stole på.

Junior medlem

Tak for svarene! ^_^

Og ja, vi regner selvfølgelig ikke med at producere den bedste ryger til at starte med.. Vi har stort set ingen erfaring, og skal først lære hvordan vi skal bære os ad med at gro...

Alligevel tager vi det ganske seriøst og vil gøre alt efter bogen så vidt muligt, og satser derfor på at få et nogenlunde resultat...

Eventuelt nogen strains/andre producenter der kan anbefales?

Medlem
Brugeravatar

I kan nu roligt regne med at producere den bedste ryger, for det ER altså bare bedre det man dyrker selv. Dette er selvfølgeligt i høj grad funderet i noget emotionelt, over netop at HAVE dyrket det selv - men selv hvis man sier dette fra, så er det bedste jeg har røget altså stadigvæk noget jeg selv, eller dyrkende bekendtskaber, har lavet.

Med hensyn til frø, så studér det nøje inden I beslutter jer. Når nu det er første gang, så læs jer frem til et par strains der beskrives som lette at dyrke, for at sikre at jeres første høst bliver så succesfuld som muligt.

Glæd jer (!!!), men forbered jer på at dyrkning er ret vanedannende!

Medlem
Brugeravatar

Ariaji skrev:

Anyway, min pointe var, at havde du købt 25 frø for en hund af en respektabel sælger, så havde du ikke stået med kun to spirede frø. Så enten var det ikke en respektabel sælger, eller også har de solgt frøene så billigt fordi der direkte har været en årsag til den lave spiringsprocent, hvilket de også ville have oplyst hvis de var til at stole på.

Nå okay men så har jeg muligvis et problem med den måde du skriver på - længere er den ik- og det behøves der ikke at skrive pm's for : ) op til dig - man ak ja

De er skam til at stole på - og er ret så pålidelige, tror bare de gerne ville tage røven på et par knægte på 15 ( jeg havde gjort det samme )
men brokkede mig skam og har senere hend fået kvali : )

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
:D

Medlem
Brugeravatar

The-Lizardman skrev:
De er skam til at stole på - og er ret så pålidelige, tror bare de gerne ville tage røven på et par knægte på 15 ( jeg havde gjort det samme )

Så du blev bare ved med at købe hos dem, selvom de tog dig i røven? Enhver dealers drøm :lol: .

Og hvilken forklaring fik du da du brokkede dig?

Medlem
Brugeravatar

Indlægget slettet, fordi indlægget jeg svarede på er slettet.

Medlem
Brugeravatar

Charles Ingalls skrev:
The-Lizardman skrev:

Så du blev bare ved med at købe hos dem, selvom de tog dig i røven? Enhver dealers drøm :lol: .

Og hvilken forklaring fik du da du brokkede dig?

Ja ?
For jeg har altid købt min orange haze der, og nu er de mine rigtig gode venner og ikke bare en dealer ^^ har trods alt købt der i snart 7 - 8 år
Kan ikke huske hvad de sagde men er det ikke ligemeget ??????
Alt det jeg har haft købt siden har været 100 % iorden og har givet mig gode rygere, såååeh... hvad vil du frem til ?
Altså.. stop dog forsøget på at komme til at håne engang vil du ?
og så er det jo sårn at ... jeg behøver ikke købe frø mere ^^ dem har jeg massere af.. nu det bare store bud's jeg køber hos dem, og så længe jeg blir lam i roen kan i sku da være ligeglade ^^

Medlem
Brugeravatar

Slap nu af med det der paranoiatrip, og lad være med at tro at folk er efter dig hele tiden.
Jeg gjorde ikke noget forsøg på at håne. Jeg kender dig jo ikke for fucks sake, og har ikke nogen grund til at skulle have et horn i siden på dig. Jeg skrev en spøgefuld kommentar til en fortidig episode - that's all.

Jeg skrev det fordi jeg studsede over at du blev ved med at handle hos nogen, du mente snød dig uden at blinke, og fordi jeg var interesseret i hvad deres respons havde været da du konfronterede dem med det, og interesseret i hvad der fik lappet det hele sammen igen, så du følte at du kunne stole på dem alligevel.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Og jeg kører kun over for rødt når der holder en panser på den anden side, og når han så stopper mig og spørg hvad jeg har gang i, så siger jeg også:

Jamen jeg ville jo bare lige se din reaktion! ^o^

Eller noget.. :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Universet
Prøv dig frem, erfaring giver som regel de bedste resultater. :)

Junior medlem
Brugeravatar

her inde kan du få 10 skunk frø for 100 kr http://www.minmor.dk/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ikke nok med at du hiver op i flere år gamle tråde, men du bryder endda også regelsættet. Stram nu lige op, hva'?
Ingen forhandlerinfo!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]