Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 18:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg fik forleden fat i nogle svampe af en der selv har dyrket dem. Batchen er fra foråret 2009. Dengang prøvede jeg af samme batch of fik en mild med dejlig virkning, kæmpe grineanfald af næsten alt, en smule visuals og lidt bodyhigh. Vi var lige kommet fra byen så jeg var ret stiv da jeg indtog shroomsene.
Da jeg prøvede dem i foregårs drak jeg 2 kopper te bestående af ca 3g i alt. Der gik ca 1 time inden jeg kunne mærke bare det mindste og det peakede i en god body high men ingen visuals, tidsdisorientering osv. Jeg røg 2 joints og drak nogle øl, og whiskey blandt i svampeteen. KOm også sukker i svampeteen.
Jeg undrer mig bare over hvorfor virkningen var så utrolig mild. Kan det være de er opbevaret i for lang tid og mistet virkningen? eller måden jeg indtog det på?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Eller også var det bare ikke en god dag at indtage svampe på.
Min erfaring er, at nogle dage, så bliver det bare aldrig som man forventer. Har før prøvet at spise 1½-2g tørrede p.cubensis hvor det mest af alt bare gav en meget mild body high. Ingen mindfucks og slet ingen visuals.

Medmindre han decideret har opbevaret svampene under en lampe og med konstant ilttilførsel, så burde de ikke hav mistet så meget potens på det stykke tid, at det skulle have en SÅ mærkbar effekt på rusen.

Generelt er det bare at opbevare dem mørkt, tørt og lufttæt. Så kan de holde sig potente i flere dekader.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Det kan være ekstraktionsmetoden.
Jeg formoder at du har haft fingre i P. cubensis?
Iflg. litteraturen er der en ligelig fordeling mellem psilocybin/psilocin i cubensis ( som begge bidrager til effekten, da psilocybin nedbrydes til den psykoaktive psilocin in vivo ). Men da psilocin iflg. Shulgin findes intracellulært i svampen, så er tiden en væsentlig faktor ved ekstraktionen. Det kan være, at svampene har trukket i for kort tid?
Ikke fordi jeg skal opfordre til narkoindtag :P men prøv at spise svampene næste gang og se om ikke effekten forstærkes...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Ariaji skrev:
Generelt er det bare at opbevare dem mørkt, tørt og lufttæt. Så kan de holde sig potente i flere dekader.

Og hvis de derimod ikke er tørret ordentligt kan de hurtigt blive slappe, mener jeg i hvert fald at have erfaret.

Junior medlem

Ja ok, prøvede at tygge ca 2g i går. det virkede MEGET bedre! det skal bare ædes, ikke i te og alt muligt hehe

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan man opbevare dem på et stykke avis papir i en lille kasse i et skab?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
det kan man da godt, men det ville være bedst hvis du puttede dem ned i en luft tæt pose. det kommer også an på hvorlang tid det er du taler om, for hvis det er lang tid de skal opbevares ville jeg ikke råde dig til at gøre det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Kom dem i et henkogningsglas, eller i en bøtte med tætsluttende låg. Gerne med lidt dissicant under, så holder de sig knastørre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg har erfaret at det har noget at gøre med hvilke flush de kommer fra (hvis de er dyrket fra en af disse købe-growkits) Mine svampe fra flush 4 kan jeg f.eks indtage 6-7 g af og så virker de ca. som 3 g fra 1 flush (fra samme boks)
Nu har jeg hørt så mange snakke om at svampene skulle have samme potens ligemeget hvilke flush de kom fra - det tror jeg nu ikke på, da mine svampe bliver konsekvent mindre og mindre potente alt efter hvilke flush de kommer fra! :)

- Derfor holder jeg altid styr på de forskellige flushes, og putter dem i forskellige GLAS alt efter hvilke flush det er.. "hint hint"..

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]