Den plante jeg har hørt skulle være god og er lovlig kaldes på dansk "drømmeurt" her kan du læse om den (den skulle øge din hjerneaktivitet og der skulle ikke være bivirkninger):
http://en.wikipedia.org/wiki/Calea_zacatechichiJeg nu selv prøvet på at blive lucid i et par måneder mig er det ikke lykkedes men jeg tror det er fordi jeg har for mange andre ting i hovedet og ikke har tid til at gennem arbejde mine drømme om morgenen. Men jeg laver stadig mit aften ritual da jeg falder hurtigt i søvn når jeg laver den afslappende del.
Hele mit ritual når jeg skal huske drømme er som følgende:
1. Jeg ligger mig godt til rette.
2. Fokusere på den midterste del af hjernen og prøve at forestille mig at den bliver suget ud.
3. Fokusere på mit åndedræt.
4. Når jeg trækker ind spænder jeg fod musklerne, når jeg trækker ud slapper jeg så af. Dette gøres først med fødderne så: leg musklerne, lår musklerne, armmusklerne og til sidst mavemusklerne.
5. Så begynder jeg at tænke på en ny handling hver gang jeg trækker vejret ud eller ind, skiftende mellem: at drømme, at sove og at huske drømmen dagen efter. Det skulle være meget godt at forestille sig de forskellige ting når man tænker på sig. Jo tættere du er på at falde i søvn jo mere livagtigt bliver de ting du forestiller dig. Og til sidst skulle du gerne kunne holde dig ved bevidstheden til du sover og derved er du i den lucide verden, der er jeg aldrig nået til men jeg har da været i nogle kortvarige tilstande af en art. Jeg har set lysglimt og nærmest følt mig svævende. Det skulle være tæt på når de ting kommer men det er meget svært ikke at falde i søvn.
Et tip er at huske dig selv på at tænke alle tre ting det kludrer hurtigt sammen når man er tæt på at falde i søvn.