Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Halløjtaler :)

Jeg har et growkit som jeg dunkede i 14timer, og derefter satte i den medfølgende pose.

Rundt i bunden af boksen havde jeg klistret papir (dumt) således at der ikke ville komme lys til siderne.

Der begyndte at vokse noget der lignede mug på papiret hvorefter jeg fjernede det.

Der gik en lille måned uden svampe, og jeg troede jeg havde dræbt boksen med papiret.

MEN der er nu kommet 1 svamp op, som i øvrigt ser sund ud.

Hvad skal jeg gøre når jeg har høstet den ene svamp?

Skal kittet bare dunkes igen som normalt!?

Mvh

Medlem

Ja, kan du fortælle lidt mere om hvordan du har gjort, for hvis der er gået så lang tid tror jeg du har gjort noget forkert.

Havde du også fyldt vand i den medfølgende pose?

Havde du klistret papiret på indersiden af boksen siden der groede mug på det?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Udover alle de andre ting du skal gøre, som Røvsnaps afhører dig om, så vil jeg lige indskyde: vent med at høste svampen til der begynder at komme godt med sporer til syne, og så tag et fint og rent print på aluminiumsfolie! (læs fx samlet viden guldkorn tråden om det). Det er din forsikringspolice.

Junior medlem

Jeg har dunket kittet, og derefter sat det i posen. Papiret have jeg klistret uden på boksen's sider. Efter ca. 14 dage var der mug på papiret, så det tog jeg af igen. Nu er der gået ca. 3-4 uger og der er nu kommet 1 svamp. Min teori er at papiret har kontamineret posen/boksen, således at myceliet har måtte kæmpe mod mug fra papiret. Mit spørgsmål er om der vil komme flere svampe, altså om jeg skal dunke igen efter høst (af den ene svamp). Tak for tippet, jeg vil lave mig et print inden høst :)

Medlem

penisleif skrev:
Jeg har dunket kittet, og derefter sat det i posen. Papiret have jeg klistret uden på boksen's sider. Efter ca. 14 dage var der mug på papiret, så det tog jeg af igen. Nu er der gået ca. 3-4 uger og der er nu kommet 1 svamp. Min teori er at papiret har kontamineret posen/boksen, således at myceliet har måtte kæmpe mod mug fra papiret. Mit spørgsmål er om der vil komme flere svampe, altså om jeg skal dunke igen efter høst (af den ene svamp). Tak for tippet, jeg vil lave mig et print inden høst :)

Bare dunk skidtet igen, og se hvad der sker...

Nu ved jeg jo ikke lige hvad det er for et kit, men mangler stadig svar på om du også fyldte vand i den pose der fulgte med til at stille kittet i?

Junior medlem

Nej det gjorde jeg ikke, der sad dug på indersiden af posen og dette så jeg som et tegn på nok fugt. Men jeg forstøvede vand ned i posen efter 2-3 uger da der ikke var sket noget.

Mange tak for hjælpen, jeg forstætter som om at alt var normalt og laver et spore print.

Medlem

penisleif skrev:
Nej det gjorde jeg ikke, der sad dug på indersiden af posen og dette så jeg som et tegn på nok fugt. Men jeg forstøvede vand ned i posen efter 2-3 uger da der ikke var sket noget.

Mange tak for hjælpen, jeg forstætter som om at alt var normalt og laver et spore print.

Jeg er ret sikker på at der i instruktionen til din growbox står at der skal vand i bunden af posen, grunden til at der kommer fugt på indersiden af din pose er nok at din kage var fugtig, men den bliver jo langsomt tør og så er der ikke fugt til svampene. Meningen med det vand er nettop at det ikke skal fordampe fra kagen. Dette kunne meget nemt være skyld i din høst på kun en svamp.

Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
Jeg er ret sikker på at der i instruktionen til din growbox står at der skal vand i bunden af posen, grunden til at der kommer fugt på indersiden af din pose er nok at din kage var fugtig, men den bliver jo langsomt tør og så er der ikke fugt til svampene. Meningen med det vand er nettop at det ikke skal fordampe fra kagen. Dette kunne meget nemt være skyld i din høst på kun en svamp.

I instruktionen til mit grow kit står intet om vand i bunden af frugtbakken, men vermiculiten, som mediet skal stå på, skal været mættet med vand og så må der gerne sprayes lidt med vand. Men intet om vand direkte i bunden.....

men ja re-dunk skidtet og se hvad der sker :-)

Junior medlem

lige en lille update

der er nu kommet godt gang i kittet selvom det endnu ikke er dunket 2. gang.

Der kom først 2 "mutant" svampe, som jeg fjernede (og gemte self).

Og nu er der kommet godt gang i boksen :)

tak for hjælpen alle

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]